Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • C-raten kommer an på hvor mange Ampere batteriet er på. Har ikke så mye å si hvor mange celler det er.
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • Ok, vil det da funke med 30c - 40c burst på 5000mha 3S?
      Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
      Multiplex FunCub 3s

      Comment


      • Originally posted by Torsen View Post
        Ok, vil det da funke med 30c - 40c burst på 5000mha 3S?
        Det vil funke fett
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • Takk! Sånn i tilfelle utsolgt på hobbyking, er det noe alternativ jeg kan bestille? Hva er øvre/nedre grense her på 5000 mha?
          Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
          Multiplex FunCub 3s

          Comment


          • Originally posted by Torsen View Post
            Takk! Sånn i tilfelle utsolgt på hobbyking, er det noe alternativ jeg kan bestille? Hva er øvre/nedre grense her på 5000 mha?
            Er vell Ingen grense hvor mange Mah du kan ha, men jo mindre Mah du har på batteriet, jo mindre kjøretid vill du få. Det kommer vell heller Ann å om du får plass til batteriet
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • 20-25 C er nedre grense, finnes ingen øvre grense
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment


              • Hva er diameteren på motoren? Tenkte å kjøpe heat sink. Skal jeg gå for med eller uten vifte?
                Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
                Multiplex FunCub 3s

                Comment


                • Originally posted by Torsen View Post
                  Hva er diameteren på motoren? Tenkte å kjøpe heat sink. Skal jeg gå for med eller uten vifte?

                  Om det er plass, og det trengs, så ville eg gått for ein med vifte
                  Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                  Comment


                  • Det er jo så trangt rundt motoren, så det ble uten vifte

                    Er dette karosseriet å oppdrive i norge? Finner det på ebay, men er 30$ + i frakt...



                    edit: fant det på mustitrc
                    Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
                    Multiplex FunCub 3s

                    Comment


                    • Skal sette på senter-diff på min Platinium. Hullet som går inn i bak-diffen er konet. Hvorfor er da den enden av senter-diffen som skal inn her ikke konet? Ser da ut som diffen får dårlig støtte, + at det lekker litt diff-olje ut der i fra.
                      Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
                      Multiplex FunCub 3s

                      Comment


                      • da har man godt til innkjøp av en traxxas slash 4x4 ultimate. satte meg ned å leste begynelsen her men det var blitt så mange sider :O

                        hva burde man oppgradere å hva burde man ha ligende ekstra?

                        Marius Anbakk

                        Comment


                        • Originally posted by maruhus View Post
                          da har man godt til innkjøp av en traxxas slash 4x4 ultimate. satte meg ned å leste begynelsen her men det var blitt så mange sider :O

                          hva burde man oppgradere å hva burde man ha ligende ekstra?

                          Marius Anbakk
                          Gratulerer med ny bil

                          Det er det bøttevis med oppgraderinger man kan gjøre på en Slash selvfølgelig, men det kommer litt hva man skal bruke bilen til da.
                          Skal man kun ha en Basher så trenger man ikke bedre dekk, støtdempere etc i første omgang. (Dette er greit ut av esken)
                          Skal man kjøre på Lipo 3 cell så må man regne med å oppgradere til bedre drivakslinger. I hvertfall bak.
                          Du finner gode drivakslinger fra MIP og Tekno for å nevne noen. Tror noen også modder om akslinger fra Revo/ XO-1 (korriger meg de som vet om dette er feil )
                          Slash 4x4 er i grunn en bra bil ut fra esken, men det er jo alltid noe som kan forbedres.

                          Det første man burde investere i er en bedre motorbukk og større lager, f.eks ett fra Kings Headz:
                          Slash 4x4 Alm Motor Mount

                          Men du får også kjøpt disse som Hop-Ups fra Traxxas:
                          6860R Traxxas Aluminum Motor Mount Slash 4X4

                          Da kan du legge til ei motorplate også:
                          6890x Traxxas Aluminum Motor Plate Slash 4X4

                          Noen ekstra drev er også greit å ha liggende.

                          Skal du kjøre på bane ville jeg funnet meg ett setup fra f.eks Slayden, dette vil sette opp bilen sånn noenlunde bra. Så er det bare å justere den noenlunde etter din kjørestil og bane.

                          Av deler ekstra ville jeg valgt et utvalg av lagre og ekstra bærearmer, da kan du f.eks oppgradere til RPM-armer og ha de originale i reserve.
                          Oppgradere du drivakslinger til MIP eller Tekno skal de holde, kjører du originalt kan det være lurt å ha ett sett av disse liggende i reserve.
                          Og hvis bilen din kun har slipper-klutsj ville jeg selv ha byttet denne ut med en senter-diff istedenfor.

                          Lykke til
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • Originally posted by Torsen View Post
                            Skal sette på senter-diff på min Platinium. Hullet som går inn i bak-diffen er konet. Hvorfor er da den enden av senter-diffen som skal inn her ikke konet? Ser da ut som diffen får dårlig støtte, + at det lekker litt diff-olje ut der i fra.
                            Tenker du på selve diffen eller der diffen sitter i lageret og motorbukken?
                            Det skal ikke lekke olje fra selve diffen hvis den er montert sammen riktig

                            Kan du legge ut bilder?
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • leste tidligere at skruvene rustet hvis man kjørte ute. er dette noe man kan fikse med rustrie skruver?
                              hvor får man kjøprt noe slikt? og eventuelt ruster lagrene som er i den?

                              Comment


                              • må fresten takke for svar.
                                var litt trøtt da jeg svarte.

                                noen som har noen anbefalinger til ladere som tar 3s batteri?
                                fant ut at di ikke var så dyre disse batteriene hos hobbyking.com?

                                så et spørsmål til.
                                hvor får jeg tak i akslinger som passer bilen min som tåler et 3s batteri?
                                så ser jeg her tidligere at noen anbefaler sånn beskytelse åver all elektronik
                                vill ikke dette bare holde på varmen?

                                skal bruke bilen ute i snøen med orginalt batteri til og begyne med,
                                men blir bestilt diverse når jeg får noen svar på alt jeg trenger.
                                trenger rustfrie skruver åsså. siden det er nevnt tidligere at disse som er levert med bilen ruster.

                                hvordan er det med lagrene da?
                                er det ikke mulighet å få tak i disse syrefast eller plukker dere hele bilen fra hverandre etter bruk?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X