Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takk for den Det er iallefall bra plass på det orginale chassiet så det går nok helt sikkert her også da. DA er det bare å bestille det som mangler og glede seg til det dukker opp i posten

    Comment


    • noen som kan si meg hva jeg skal gjøre for å få mip akslingene til å holde sammen?

      dem går jo opp i skruvingene selv om jeg har brukt gjenge lås av typen sterk :O

      Comment


      • Viktig at alle bolter står i rett hakk på motsvarende del, om du forstår hva jeg mener. Og rengjør før montering, så skal gjengelåsen sitte bra den.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • er blitt rengjort før montering å har vært nøye med alt når jeg skruvet dem fast. men den rives av uansett :O
          skulle ikke tru det var motstand i sneen :O

          Comment


          • Originally posted by maruhus View Post
            er blitt rengjort før montering å har vært nøye med alt når jeg skruvet dem fast. men den rives av uansett :O
            skulle ikke tru det var motstand i sneen :O
            Bruker kun blå Locktite (Medium) og det sitter sammen det. Men lar Locktite tørke minst en dag? (Min. 6 timer)

            Du trenger ikke motstand i snø for at ting skal løsne, du får jo mye mer spinning og med det en del mer vibrering.
            Så om du drar i gang samme dag så vil Locktite'n slippe mest sannsynlig.
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • Originally posted by maruhus View Post
              noen som kan si meg hva jeg skal gjøre for å få mip akslingene til å holde sammen?

              dem går jo opp i skruvingene selv om jeg har brukt gjenge lås av typen sterk :O
              Har som de andre nevnt også bare brukt blå Locktite og de har aldri løsnet igjen for meg. Og du er HEEELT sikker på at du treffer riktig når du setter i skruene?

              EDIT: Noen som vet om ball joints til styrestagene og stagene bak som tåler en del før de blir slarkete? De orginale blir fort slarkete og da blir jo bilen mer vinglete med en gang.
              Last edited by Josruu; 25 February 2013, 14:55.

              Comment


              • har nå lyst inn å sett at jeg har truffet riktig så da går jeg no ut fra jeg treffer :P
                har holdt delene fast slik at jeg ikke skulle bomme. har brukt grønn Locktite. den skal være sterk.
                er mekaniker selv så jeg kan da litt om disse tingene :P

                disse du mener?

                Comment


                • Da har du nok fått det til Har som sagt ikke opplevd at de har løsnet for meg enda. Har bare knekt ett par
                  Har sett at Integy har en del alu deler men jeg skyr Integy som pesten etter å ha hatt en del av det på en annen bil før. Det må være den dårligste aluminiumen jeg har vært borti, det knakk og bøyde seg for den minste ting....

                  Comment


                  • di må no tåle litt mere en di der plast driten som knekk så fort :O
                    har bestilt to sånner som jeg skal ha på staget til cambern nå. litt vanskerlig å lage moe selv som funker. må gå ant å finne noe som holder.

                    jeg skal no teste dem å se om dem funker.

                    Comment


                    • Så på min egen slash nå og kom på at jeg har byttet ut de originale skurkene på MIP akslene til disse: http://www.samirc.no/products/traxxa...4x15mm-revo-6-

                      jeg regner med det er de innerste skurkene som løsner for deg? Ut fra diffen? Da setter du inn disse som går tvers igjennom, akkurat som de originale så er du ihvertfall helt sikker på at de ikke detter ifra hverandre igjen. Men hvis du mener skruene som sitter inni "leddene" så har jeg dessverre ikke noe tips til deg....

                      Comment


                      • slike her jeg savnet : D

                        men er di som er i leddene som har løsnet. skal ta ut dem som er løse å jøre sikkerlig reint enda en gang. å sette det fast. kan ha sjedd pga al vibrasjonene som har vært i bilen pha et dekk var litt ødelagt. nye dekk er på plass så nå tester vi i morgen =]

                        Comment


                        • noen som kan si meg max temp å hvor langt ned kan jeg kjøre på volten før jeg burde stoppe på et 3s batteri ?

                          Comment


                          • Josruu de der virket geniale. De passer rett på uten modifisering?
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • Motor burde ikke komme over 60-80 grader. Sett ESCen på Lipo-mode, så stoppern for deg når lipoen burde lades. Jeg bruker aldri lipo cutoff, men jeg merker veldig godt når jeg skal stoppe. Det pleier å være når det ikke er noe futt igjen i bilen. Volten skal ikke gå lavere enn 3volt pr lipo-celle
                              Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                              http://www.youtube.com/animatorsimen

                              Comment


                              • Selv stopper jeg lipobatteriene på 3,2V.
                                Da har man noe å gå på fordi man kan ha batterier av varierende kvalitet.
                                Min betraktning ihvertfall

                                Mange sier man kan kjøre en del under 3,0V men det er veldig lavt etter min mening.
                                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X