Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gledelig nyhet!

    ALT funker på Donzi'n. Snakk om flaks!!! Helt toppers, da er den straks klar igjen. Denne gangen med ekstrautstyr..... flyteelementer! :mrgreen:
    "You don't need balls to get to the Worlds"
    sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

    Comment


    • Originally posted by JohnnyStingray;159170Ikke spør....:oops: Det var bare en liten svikt hos mek`n hennes...
      Me
      n nå er vi ferdige med det, og ser fremover. En erfaring rikere...:wink:
      Den mekkeren bør få sparken eller bli kjølhalt
      sigpicJarle Larsen 64

      Comment


      • Originally posted by Jarle Larsen View Post
        Den mekkeren bør få sparken eller bli kjølhalt
        Det ble truet med det tidligere i dag ja... :grin:
        "You don't need balls to get to the Worlds"
        sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

        Comment


        • Originally posted by OZZY View Post
          Nei han tresko mannen er det tyst fra. Trur ikke den pipa noen gang kommer. Men venter det av litt tel, ellers bestiller jeg en ny prestepipe. I såfall har jeg 2 prestepiper og et ballespark til gode

          ..
          Jeroen skriver jo her paa forumet. Hvorfor ikke stille han et spoersmaal paa engelsk?
          Stein Tumert N-217
          Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
          CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

          Comment


          • Originally posted by Black Pearl View Post
            Det ble truet med det tidligere i dag ja... :grin:
            True hjelper ikke, men gjør det. Det hjelper garantert. :wink:
            sigpicJarle Larsen 64

            Comment


            • Originally posted by Jarle Larsen View Post
              True hjelper ikke, men gjør det. Det hjelper garantert. :wink:
              Han har vært veldig ivrig i garasjen for å få alt opp og til tørk, så tror truinga hjalp bra gitt. Han kom gledestrålende inn nå og fortalte at alt virka. Helt utrolig!
              "You don't need balls to get to the Worlds"
              sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

              Comment


              • Originally posted by JohnnyStingray
                Har`u aldri driti på draget, du da?
                Ja, jeg er litt flau... Slikt er jo rett og slett forbudt....men jeg hadde ikke glemt det!
                Historien er som følger; Donzi`n har aldri vært noe særlig rask, men den har vært sinnsykt stabil. Sjangsen for å gå rundt med den er som å vinne i lotto. Vi hadde flyteelementer forrige helg, men så ble de tatt ut i påvente av nye bedre elementer. Og disse skulle vi få i dag. Men vi hadde så lyst til å teste skuta med ny propell, og vips hadde den både fart og løft som et jagerfly (overdrivelse? Hva mener du??? )og da gikk det som det gikk. Flyteelementene kom et par minutter etter at den sank....

                Uansett; det er en jævli følelse å se skuta gå ned slik, mens en er på vei ut med hentebåten... Og tro meg; det skal IKKE skje oss igjen!!!

                Lesson learnd!

                Heldigvis funker alt av elektronikk! Back in buisness next weekend!


                Bruken av flyteelementer er nok ikke overdrevet nei.. Godt at Sæbyvannet ikke er så dypt, og at det endte så bra som det gjorde.

                Comment


                • ja

                  Originally posted by Stein Tumert View Post
                  Jeroen skriver jo her paa forumet. Hvorfor ikke stille han et spoersmaal paa engelsk?
                  Trodde det var nok å henge ham i sokkene på Norsk Joa ikke dumt det Stein..
                  sigpic
                  http://www.kyosho.no/

                  Comment


                  • Originally posted by JohnnyStingray
                    Har`u aldri driti på draget, du da?
                    Ja, jeg er litt flau... Slikt er jo rett og slett forbudt....men jeg hadde ikke glemt det!
                    Historien er som følger; Donzi`n har aldri vært noe særlig rask, men den har vært sinnsykt stabil. Sjangsen for å gå rundt med den er som å vinne i lotto. Vi hadde flyteelementer forrige helg, men så ble de tatt ut i påvente av nye bedre elementer. Og disse skulle vi få i dag. Men vi hadde så lyst til å teste skuta med ny propell, og vips hadde den både fart og løft som et jagerfly (overdrivelse? Hva mener du??? )og da gikk det som det gikk. Flyteelementene kom et par minutter etter at den sank....

                    Uansett; det er en jævli følelse å se skuta gå ned slik, mens en er på vei ut med hentebåten... Og tro meg; det skal IKKE skje oss igjen!!!

                    Lesson learnd!

                    Heldigvis funker alt av elektronikk! Back in buisness next weekend!
                    Driti på draget jo det har jeg gjort og det lærer man jo av.
                    sigpicJarle Larsen 64

                    Comment


                    • Originally posted by JohnnyStingray
                      Sæbyvannet er faktisk 48 meter på det dypeste, og 7-8 meter der Donzi`n gikk ned. Ifølge Kim (dykker`n) er det ganske grundt (2-3 meter) omtrent ut til de ytterste bøyene, så går det ei renne som er betraktelig dypere fra innerst i bukta og utover.
                      Problemet er ikke dybden, men sikten er lik 0....

                      Sikten er svart, helt merkelig.... Når du kommer ned så ser bunnen ut som en svart sirrup.... Jeg hadde ikke sjangs å komme ned,,,,2 til 3 meter så ser du overflata greit.... Drit bra av Kim å finne børsa. Det er faen ikke lett.... Men vannet har jo steget med nesten en meter også...

                      Etter endt dag hadde jeg og Kai hemlighets bryggeri på brygga. Så nå er det ned i bua og kokkelere. Fint med sånt hemlighets kremmeri En ting er sikkert, alle pillebokser og annet lufte dritt skal ut... Blodposer eller Iv bags skal innstaleres......
                      sigpic
                      http://www.kyosho.no/

                      Comment


                      • Originally posted by JohnnyStingray

                        PS: Brødposer eller andre "tynne" plastposer funker ikke!
                        Gått på en smell der au Ertnesen


                        Synes dere ser litt bekymra ut på vedlagte bilde
                        Attached Files
                        sigpic
                        http://www.kyosho.no/

                        Comment


                        • Jeg bruker IV bag, det fungerer veldig bra. Har hatt den samme posen i et år. De er veldig robuste, overlever det meste selv om de bare henger i to øyenskruer i railsen. Jeg bruker Dr Bucks poser de er laget spesielt for modellbåt, kommer i 500 og 1000ml. Du må huske å lagre den med litt bensin når du er ferdig for dagen, ellers kan plasten bli hard. Det kan være litt køddent å fylle den noen ganger, må passe på at det ikke kommer luft inn i den, ellers må en få påfylingsslangen som høyeste punkt og presse lufta ut. Da hender det det blir litt søl hvis du ikke er forsiktig. Får du fylt den riktig blir det jo helt luktfritt da det som sagt er et lukket system. En ulempe kan være at du får ikke noe forvarsel når tanken er tom, ingen fusking eller noe, den suger til plasten er snurpet sammen og da er det full stopp.
                          Frode S.L
                          1972 mod

                          Comment


                          • BlackJack 26 Cat? noen ambefalinger?
                            Nettbutikker osv.?
                            Espen bjerke dalen .. 13 år .. notodden

                            Comment


                            • Originally posted by OZZY View Post
                              Synes dere ser litt bekymra ut på vedlagte bilde
                              Der er det hektisk telefonering etter dykker gitt....... Mens jeg har tenna i en baguett...... trøstespiser?????
                              "You don't need balls to get to the Worlds"
                              sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

                              Comment


                              • Originally posted by Black Pearl View Post
                                Der er det hektisk telefonering etter dykker gitt....... Mens jeg har tenna i en baguett...... trøstespiser?????

                                Kai og Leif tar det relativt easy ser det ut som :razz:

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X