Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med styring

    jeg har sett på hele styringsmekanismen på bilen og finner ingen feil, men styringen bruker å henge seg opp til venstre eller høyre. jeg har prøvd og stille men den hopper til den andre siden da. lurer på ha som er problemet.
    noen ganger så skjelver dekkene utrolig mye.
    det er en mr-02, er det kansje potometret som er gåent ?
    Last edited by LorD-:; 16 August 2009, 19:43.

    Comment


    • Høres ut som potmeteret, ja
      Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
      Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

      Comment


      • Originally posted by Mta-motorsport View Post
        Høres ut som potmeteret, ja
        hvor er det mulig å få kjøpt potometer eller eventuelt 2.4 ghz ombygnings sett da ?
        mener å ha sett det før men husker ikke hvor

        Comment


        • Din nærmeste Kyosho-forhandler har helt sikkert. På nettet mener jeg å ha sett at www.miniracing.no har.
          Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
          Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

          Comment


          • okei, takk

            Comment


            • lurer på hva som skjer med bilen

              jeg åpnet opp bilen idag for å se på om jeg kunne se noen feil når bilen vart slått på. og da fant jeg ut at styremotoren snurret konstant uansett hvordan jeg stilte den, da jeg fikk fikset det så har jeg merket at jeg ikke får styremotoren til å holde seg iro, jeg hører tydelig at den prøver å rotere.
              så sakte men sikkert svinger bilen til en side ( helt random hvordan side ) og hjulene returnerer ikke automatisk til å peke forover.
              jeg måtte i fjor få loddet må ei ledning til styremotoren på kontrollbordet.
              lurer på om det er mer en potometret

              Comment


              • Høres ut som potmeteret er gåent hvis du har skjelving etc.

                Problemet du nå har med at hjulene ikke sentrerer seg osv, vil jeg tro er at potmeteret ikke er i inngrep med drevet i servoen. Plukk det fra hverandre igjen og prøv på nytt.

                Det kan jo være en brent FET på kortet også, men da er det som regel ingen bevegelse i servoen i det hele tatt. Er det en brent FET så lukter du dette.

                Potmeter, konverteringssett til ASF2,4 etc finner du hos butikken det er linket til over her.
                Mvh
                Rune
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • nå oppdaget jeg at servoen ikke nådde inn til tannhjulene
                  men det er ikke mulig å få den til å gjøre det heller
                  jeg prøvde å sette den i sporet på det drevet den skulle i, men da ble drevet ødelagt det med at styringa ikke retter seg opp igjen er noe jeg fikk like etter at jeg kjøpte bilen

                  Comment


                  • Originally posted by LorD-: View Post
                    nå oppdaget jeg at servoen ikke nådde inn til tannhjulene
                    men det er ikke mulig å få den til å gjøre det heller
                    jeg prøvde å sette den i sporet på det drevet den skulle i, men da ble drevet ødelagt det med at styringa ikke retter seg opp igjen er noe jeg fikk like etter at jeg kjøpte bilen
                    Drevsett finner du blandt annet her: http://miniracing.no/shop/product_in...bbb19eb89c2b79

                    Så lenge alle ledningene er loddet, motoren er i inngrep, potmeter i inngrep, samt drevene hele så bør den rette seg opp riktig. Drevsettene passer overens fra MR01 også hvis du skulle ha en slik liggende.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • mr02 vs. F1

                      går de like fort? slik jeg har sett så har de like motorer. er det verdt å bytte ut awd-en med en kyosho F1?
                      Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
                      Sandnes Osteopati Senter
                      http://www.osteopaten.info/index.html

                      Comment


                      • Passer mr-02 karosseriene på mini-z 2,4 GHz?

                        Som tittelen sier så lurer jeg på om touring/bane bil karosserier fra de eldre modellene passer på 2,4 GHz bilene i touring klassen?

                        Eventuellt hvilke?

                        M.v.h.
                        Frank
                        Blade MSR, Blade MCPX, T-rex 250, T-rex 600 NSP, T-rex 700 N 3G, Rave Ballistic,

                        Comment


                        • Er det ingen av dere her inne som vet noe om dette


                          Originally posted by Skakksiden View Post
                          Som tittelen sier så lurer jeg på om touring/bane bil karosserier fra de eldre modellene passer på 2,4 GHz bilene i touring klassen?

                          Eventuellt hvilke?

                          M.v.h.
                          Frank
                          Blade MSR, Blade MCPX, T-rex 250, T-rex 600 NSP, T-rex 700 N 3G, Rave Ballistic,

                          Comment


                          • Så lenge du bruker motorfeste som passer med 90, 94 eller 98mm akselavstand så passer gamle karosserier på 2,4 bilene.
                            (Det er karosseriene som bestemmer akselavstanden du skal bruke)


                            LM motorfestet funker kun på karosserier med 102mm akselavstand.

                            Ellers er det ingen endringer.
                            Last edited by RuneRG; 2 October 2009, 16:02.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • Originally posted by RuneRG View Post
                              Så lenge du bruker motorfeste som passer med 90, 94 eller 98mm akselavstand så passer gamle karosserier på 2,4 bilene.
                              (Det er karosseriene som bestemmer akselavstanden du skal bruke)


                              LM motorfestet funker kun på karosserier med 102mm akselavstand.

                              Ellers er det ingen endringer.

                              Supert og tusen takk for svar.

                              Da må jeg sjekke litt og finne meg et par stilige karosseri og riktige motorfester.
                              Blade MSR, Blade MCPX, T-rex 250, T-rex 600 NSP, T-rex 700 N 3G, Rave Ballistic,

                              Comment


                              • Karosseriene finnes også til to forskjellige bredder.
                                Noen er smale, og andre er brede. Alle med brede bakhjul og 94-98mm hjulavstand passer på både MR015 og MR02 med passende motorfeste.
                                De karosseriene som leveres med samme bredde på dekkene fram og bak passer kun MR015 / AWD.
                                Den nye MR03 (kommer snart) skal kunne tilpasses alle karosserier.
                                sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X