Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvor kjøper dere blått/grått chassis til mini-z awd? finner det ikke noe sted! er jeg blind?

    edit: fikk tak i idag, nå er det bare å få skiftet det som står igjen, blir spennende å se om denne bilen kommer på banen igjen! he he
    Last edited by bingo; 12 October 2009, 14:34.
    www.trck.no

    Comment


    • Bruksanvisning til 2.4 fjernkontroll

      Har kjøpt brukt mini-z 2.4 ghz og lurer på div. ang. fjernkontroll.
      F.eks er det noe som indikerer dårlige batterier i senderen?
      Ellers er det vel kun trimming av gass og sving?
      ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

      Comment


      • Originally posted by RoySor View Post
        Har kjøpt brukt mini-z 2.4 ghz og lurer på div. ang. fjernkontroll.
        F.eks er det noe som indikerer dårlige batterier i senderen?
        Ellers er det vel kun trimming av gass og sving?
        Lampa skal blinke ved dårlige batterier, men dette funker dårlig. På banen vår opplever vi ofte problemer med radioene lenge før den varsler om dårlige batterier.
        Bilene begynner da ofte å kutte på full gass. For å hjelpe noe så kan du sette på en tykk tape e.l. bak gasshendelen for å forhindre maks utslag. Dette hindrer deg ikke i å gi full gass, det har du lenge før hendelen er i bunn, men gjør at du kan kjøre lenger på batteriene i radioen.
        Kjøp gode batterier. Vi har hatt en del merkelig oppførsel på bilene når vi har kjørt på Ikea og first Price battereir. Duracell er bankers, det samme ser det også ut til at Biltema batteriene er.

        Ellers er det bare å justere gass og sving slik du ønsker.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • Originally posted by RuneRG View Post
          Lampa skal blinke ved dårlige batterier, men dette funker dårlig. På banen vår opplever vi ofte problemer med radioene lenge før den varsler om dårlige batterier.
          Bilene begynner da ofte å kutte på full gass. For å hjelpe noe så kan du sette på en tykk tape e.l. bak gasshendelen for å forhindre maks utslag. Dette hindrer deg ikke i å gi full gass, det har du lenge før hendelen er i bunn, men gjør at du kan kjøre lenger på batteriene i radioen.
          Kjøp gode batterier. Vi har hatt en del merkelig oppførsel på bilene når vi har kjørt på Ikea og first Price battereir. Duracell er bankers, det samme ser det også ut til at Biltema batteriene er.

          Ellers er det bare å justere gass og sving slik du ønsker.
          Takk for svar.
          Var på kjøring i dag og 2.4 FM sytemet levde virkelig opp til forventningene. Det var ingen forstyrrelser, noe vi har mye problemer med på de vanlige senderene.
          Men det var en ting som irriterte og det var at den var treg å få til å rygge. Vi var 2 som hadde 2.4 ghz i dag og han hadde akkurat samme problem.
          Noen som har hatt erfaring med det?
          ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

          Comment


          • Originally posted by RoySor View Post
            Men det var en ting som irriterte og det var at den var treg å få til å rygge. Vi var 2 som hadde 2.4 ghz i dag og han hadde akkurat samme problem.
            Noen som har hatt erfaring med det?
            Tror du må vente noen tidelssekund før du kan rygge på 2.4 ghz.

            Comment


            • Problemer med styring

              Har lest en del her inne om problemer med sving. Mitt problem i dag er at når jeg svinger forsiktig til den ene siden, har maks utslag på bilen, så er det litt igjen på fjernkontrollen, når jeg gir fullt utslag spretter styringen helt tilbake, og gjerne helt andre vegen
              Skifte potmeter eller? Dette er 2.4 mhz.
              ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

              Comment


              • Dette er radioproblemer.
                Vi har hatt 3 radioer på banen vår med disse problemene.
                Først bytter du batterier for å se om det kan hjelpe.
                Tips: Oppladbare batterier i KT18 gir masse problemer. Bruk gode tørrbatterier.

                Det som skjer er at når du gir fullt styreutslag, så overstiger du maksutslaget på potmeteret.
                En enkel fiks på dette er å fysisk begrense rattutslaget. Legg en liten spacer mellom rattstopperen på radioen, og den delen av rattet som kommer i kontakt med den fysiske stopperen.
                Du trenger bare skru av rattet for å gjøre dette.

                Du vil ikke miste styring pga dette, fordi du har maks styreutslag lenge før fullt utslag på rattet (justerbart på radioen).


                Det samme problemet skjer også med gasshendelen. Her er det enklere å fikse problemet.
                Her også. Bytt batterier.
                Hjelper ikke dette, så legger du et lag med tape der hvor gasshendelen fysisk stopper mot radioen. Bygg opp helt til den slutter å kutte.

                Det virker som Kyosho har hatt en batch med unøyaktig støp av plasten til radioene. Men som du ser er det enkelt og fikse opp.
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • Takk for svar

                  Jeg hadde jo selvfølgelig demontert hele bilen for å se på potmeteret.
                  Satt sammen igjen bilen og grublet på hva jeg skulle bruke til å shimse med bak rattet.

                  Det første jeg gjorde da problemet begynnte, før jeg demonterte bilen, var å sette i oppladbare batterier som var ladet opp for ca. en uke siden. Dette hjalp ikke.
                  Tenkte at jeg måtte prøve nye tørrbatterier fra Ikea først, og problemet er nå vekk!

                  Så det kan vel ikke understrekes nok: Har du et problem med at bilen oppfører seg rart: Prøv å skifte til gode tørrbatterier i senderen først selv om det ikke indikerer for dårlige batterier på senderen!!! )
                  ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

                  Comment


                  • har ikke disse radioene EPA? slik att man bare kan justere end pointet til og være litt mindre til høyre og venstre osv
                    Sverre Finnerud '83 modell
                    FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                    frekvens 2.4ghz

                    Comment


                    • Originally posted by sverref View Post
                      har ikke disse radioene EPA? slik att man bare kan justere end pointet til og være litt mindre til høyre og venstre osv
                      Det har de, men problemet er at potmeteret fysisk går over rangen sin.
                      Å justere EPA hjelper ikke i dette tilfellet. Ihvertfall ikke hvis man vil ha maks styreutslag til begge sider.

                      Mvh
                      Rune
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • Heisann!
                        Jeg har ikke lest gjennom alle sidene her så det kan godt hende spørsmålet mitt er tatt opp før men jeg prøver alikevel:

                        Jeg har en Mini-Z Mr02 2,4 ghz med Mazda 787B karosseri, er det mulig og få andre karosseri til denne bilen og hvor kjøper man det evnt?
                        Signatur
                        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                        Comment


                        • Jada karroserier finnes i alle typer, sjekk balerud mini racing (stavet jeg det riktig?) og mr02.com

                          - Access
                          Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

                          Comment


                          • Originally posted by H.M.Kongen View Post
                            Heisann!
                            Jeg har ikke lest gjennom alle sidene her så det kan godt hende spørsmålet mitt er tatt opp før men jeg prøver alikevel:

                            Jeg har en Mini-Z Mr02 2,4 ghz med Mazda 787B karosseri, er det mulig og få andre karosseri til denne bilen og hvor kjøper man det evnt?
                            Jeg tror du har en LM. og da er det en del ombygning for å få karosseriene til RM og MM til å passe.
                            Du må bygge om motorfeste til RM eller MM og skifte bakaksling fordi denne er lengre (hjulstilling bredere) på LM.
                            ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

                            Comment


                            • Originally posted by RoySor View Post
                              Jeg tror du har en LM. og da er det en del ombygning for å få karosseriene til RM og MM til å passe.
                              Du må bygge om motorfeste til RM eller MM og skifte bakaksling fordi denne er lengre (hjulstilling bredere) på LM.


                              Kan du se hva jeg har her?






                              Signatur
                              http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                              Comment


                              • Ja, det er en LM.
                                ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X