Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det ASF eller AM bil?

    Har du prøvd med en annen motor?
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • det er AM bil.

      det kommer ikke strøm til motoren når jeg kjører framover men når eg kjører bakover går det

      Comment


      • Da antar jeg det er FET'ene som er brent. Lukter det vondt av bilen? Brente FET'er lukter ubehagelig.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • det lukter litt hvis eg lukter helt inntil bilen men ikke noe mer

          Comment


          • Da har jeg fått MR02'n. Det jeg kunne se av oppgrderinger var:
            - Kulelager
            - Mirakeldemper
            - Kyosho diff (bling og smooth)
            - Carbon H-plate

            Det fulgte med mye dekk og felger, flere sett med fjærer.
            Bilen fremsto kun som lettere brukspreget og med bag og alt så syns jeg dette var et lite varp for 600 spenn!
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • Høres ut som et knallkjøp det der !
              Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
              Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

              Comment


              • Nå har jeg testet bilen. At de medfølgende batteriene kanskje var litt daffe etter lengre tids lagring kan jeg skjønne. Men jeg fikk lånt et sett som en kollega bruker nesten daglig, og som gir han nesten en halv time i en awd - dette ble tømt i min MR02 på kanskje 5 minutter.
                Den er sprek, men ikke SÅ sprek.
                Noe jeg skal se etter - hva skyldes dette (mest sannsynlig)?
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • Sjekk klaring mellom spur og pinion drevet. Det må være litt slark der.
                  Sjekk om hub'en på motsatt side av "spursiden" klemmer mot kulelagret og lager friksjon der.
                  Sjekk børstene i motoren. Er disse slitt ut så tappes batteriene raskt.
                  Sjekk at lagrene i motorfestet og i framhjula er gode. Triller framhjula lett? Hvis du tar av pinion (motordrevet), snurrer da bakakslingen lett rundt?
                  Sitter motorledningene godt fastskrudd i bilen? Her går det fort varmt, og du vil miste en masse effekt.

                  Hvilken motor har du? Hva har du i utveksling?

                  Edit: Glemte noe. Sjekk at batteripolene har god kontakt til batteriene. Disse kan med fordel bøyes litt ut etter en tids bruk. Kontroller også de små skruene som sitter bak på chassiset. Er disse fastskrudd. Gjengene går fort på de små plastbrakettene som sitter inne i "batterikassa" hvis man ikke er forsiktig.
                  Last edited by RuneRG; 15 April 2010, 23:26.
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

                  Comment


                  • Det virker som at det meste er i orden. Om børstene er slitt har jeg ikke helt kontroll på, og jeg tror det er en stock motor som sitter i bilen.
                    Jeg satte i friske batterier og kjørte "vettugt", ikke bare bånn gass for å se hvor fort og ukontrollert jeg kunne kjøre, da varte det sannelig over 30 min, så det er kanskje noe med kjøringa også...
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • Det er jo en mulighet ja

                      Originalmotoren har ekstremt strømtrekk hvis bushingene blir tørre. Dette hører du egentlig på lyden. Det blir en høyfrekvent pipelyd.

                      Prøv med en dråpe tynn olje der motorakslingen går ut fra kanna på begge sider)
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • Originally posted by RuneRG View Post
                        Det er jo en mulighet ja

                        Originalmotoren har ekstremt strømtrekk hvis bushingene blir tørre. Dette hører du egentlig på lyden. Det blir en høyfrekvent pipelyd.

                        Prøv med en dråpe tynn olje der motorakslingen går ut fra kanna på begge sider)
                        Eller kjøpe ny motor
                        Noen anbefalinger?
                        Jeg begir meg ikke ut på å "stacke fet'er", så en motor som krever at jeg gjør det er nok utelukket med det første.
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • Er det ASF (2,4GhZ) eller AM bil?

                          Har du en AM bil vilel jeg gått for enten Atomic AR-30 eller Atomic AD Stock. Her kan du bytte børstene når de blir slitte, samt at de er kulelagret.
                          Er det ASF du har så kan du kjøre en litt tøffere motor på den. Atomic Stock-R eller PN PNWC35 eller 33 turn. Disse har også utskiftbare børster.
                          AD-Stock, AR-30 og PNWC35 er relativt lettkjørte motorer, som går mer enn fort nok til de fleste baner. Jeg ville nok ha begynt med en av disse.

                          Bytte FET'er er unødvendig, og gjør skjelden bilen raskere rundt en bane. Det er mye bedre med en effektkurve som er lineær. De fleste FET'ene som blir brukt er absolutt ikke lineære. Bruk isåfall HAT3010 hvis du føler du må ha enda mer effekt.
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • Det er en AM bil, lettkjørt og sprek nok er vel det som blir det neste. Banen jeg kjører på er i overkant glatt, pusset og malt betong, så power er ikke det jeg trenger mest av.
                            Noen erfaring med dette underlaget, hva slags dekk som tar best?
                            Jeg fikk jo denne saken til en overkommelig pris, senderen er en rtr sender som naturlig nok suger - Jeg har en 3PK, kan jeg benytte meg av denne på en måte? AM modul? FASST modul?
                            MBX-6
                            Slash 4x4 rtr
                            - Midtskogen Raceway-

                            Comment


                            • Vi hadde tidligere en bane hvor underlaget var malt betong.
                              Det som for oss funka best var GPM 25 shore dekk, med Corally Jack the Gripper dekksmøring.
                              Alternativt funker Jif vindusrens knallbra. Problemet med begge er at dekkene ikke kan lagres etter bruk. De blir ubrukelige etter et par dager.
                              Denne kombinasjonen har fungert på malt betong, malt MDF og malt spon. på Regupol bruker vi de samme dekkene uten smøring av noe slag.
                              Mulig det funker bedre med mykere GPM dekk, men dette har vi aldri testa ut da 25 shore var det mykeste som var tilgjengelig når vi hadde slikt underlag. Sjekk om Thomas på miniracing.no har noen erfaring med slikt underlag også.

                              Ang 3PK radioen vil jeg tor det skal funke med en AM modul. Det er jo standard AM signaler på disse bilene. Hos oss var det alt ifra Traxxas radioer til mer avanserte modeller.
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment


                              • Ja, du var heldig der, casevac.
                                Frode Øvreengen
                                www.hbod.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X