Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt test-esel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hehe :P
    Har festene du trenger på banen om du er innom, eller om det er noen som skal opp imorgen som er innom banen.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • Ang stock så kan du kjøre 0 eller minus 1 offset for ennå mindre scrub. Vinn vinn
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • Originally posted by RuneRG View Post
        Hehe :P
        Har festene du trenger på banen om du er innom, eller om det er noen som skal opp imorgen som er innom banen.
        Jeg mangler vel både ny dps plate og den plata som skal på motorfeste. Stemmer ikke det?

        Har tenkt å kjøre 0 offset på stock ja. Trenger scrub på VE. Men mangler det motorfeste som er for 93-98mm
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Mistenker at vi har et annet motorfeste på plass før det multifestet er tilbake i lager, men man vet aldri.
          Har begge platene du trenger i kassa mi.
          Irriterer meg at vi ikke fikk testet stock børsteløs på onsdag. Får sette det i en bil på onsdag og matche litt. Spennende saker.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • Jaja. VE igjen.
            V1 gikk som et olja lyn og var trofast i over et år før den ble solgt som et stakkars ludder.
            V2 ble bygget, testkjørt, ribbet, bygget, kjørt to løp, ribbet, bygget, solgt.

            Nå som fler og fler får fart på VE'ene sine merkes det at man fort vekk havner i trøbbel med 33T. VE'ene henter inn godt over meteren på langsida, og da kan det fort smelle stygt.

            Da er det på tide med VE versjon 3.
            Bred dobbel-a front. V4 LCG motorfeste. Ellers som før.


            Satser på ny PB
            Attached Files
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • Hater at du får svarte PN deler....

              Men dette ser bra ut. Vil du ikke ha scrub på denne?
              Har du forresten sjekket ut "Stock" motoren enda?
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Kult! flotte bilder, akkurat så detaljerte at jeg kan kopiere setupet

                Du har tydeligvis en god måte å lodde ledningene på. Mine kommer akkurat litt for mye i veien for diskdemperen. Har også sett at andre vrir motoren litt slik partiet på motoren som ledningene er festet i peker ca 45 grader bakover og oppover (hvis det gir noen mening...). Det har sikkert noe å si, men jeg har ikke merket noen nevneverdig forskjell selv, enda.

                Dekkene er dønn runde... Bruker dere truer på alle dekk? føler at jeg klarer å få PN Parada 5 (15 i front) ganske jevne, men det er selvsagt litt å gå på på bakdekkene. Må kanskje prøve en slik Huddy micro truer en gang.

                Comment


                • Hater scrub i alle former og fasonger så lenge jeg har dekk med nok feste, men kommer til å prøve begge deler igjen for å se hva som faktisk er raskest.
                  Har stockmotoren på banen og kommer nok til å teste den imorgen.

                  Dreier de fleste dekk ja. Alltid framdekk. Starter på diameter 22,5 og går nedover etterhvert som man trenger. Bakdekk om de er for store eller urunde. Parada var ihvertfall notorisk urunde. Du mister myyye grep i bilen om det er kast eller urunde hjul.
                  RRR serien til PN er veldig runde og fine. Marka dekkene er også runde og har enormt grep.
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

                  Comment


                  • Vrir alltid motoren fremover jeg. Har veldig lite å si, men lettere å legge ledningene slik at de ikke hindrer frigangen i motorfestet.

                    Attached Files
                    Last edited by RuneRG; 17 March 2015, 21:01.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • Hadde tre timer alene på banen akkurat nå og jobbet med oppsett og dekktesting.
                      Har fått såpass stygg allergi mot superlim at nå må jeg enten slutte og kjøre, eller så må all liming foregå ute av lokalet. Skikkelig ille. Blir sengeliggende om noen åpner ei flaske i rommet.

                      Har derfor satt fullt fokus på å finne dekk som kan tapes på den gode gamle måten.
                      PN har kommet med diverse nye til uttesting, og det samme har Marka.

                      Endte opp med småjusteringer på bilen for å få det til å funke, og jammen ble det ikke fart i bilen.
                      Har nå tapede fram og bakdekk som funker til de grader bra.

                      552 runder på et sett framdekk, og fortsatt er det sikkert 1000 i dem igjen med herlig forutsigbart, naturlig følelse som vi hadde i gamle dager.
                      5 og 8 minutter snitttider ble 6.3. Det er relativt raskt.
                      Bestetid under en 8 minutter var 6.019.
                      Beste rundetid under denne testen ble 5.968.
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • Kjipt Rune. Bra du sier i fra.

                        Men angående dekkene, så høres det flott ut med såpass med runder, men endrer de karakter etter å fått hvile en dag eller to?
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Det gjenstår å se.
                          Tester hardt i disse dager. Dag #2 på det første settet var uten endring så jeg har trua.

                          Det blir produsert opp mange nye varianter nå som også skal testes fremover slik at vi virkelig er godt skodd for vinteren.

                          Superlimallergien kom fort og blir værre for hver gang jeg er i nærheten av det.
                          Skikkelig influensafølelse dagen etter og det sitter i flere dager.
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • Pokker med slike utslag på kjemikalier.
                            Kommer sikkert til å være noen som glemmer seg.
                            Hjelper det med masse eller? For oss som vil forhindre at det oppstår?
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Kommer til å minne folk på det hver dag.

                              Tror det. Snakka med importøren av Loctite her om dagen i jobbsammenheng. I utgangspunktet er det 5% av oss som er utsatt for denne allergien. Symptomene er influensaliknende. For min del ekstremt kraftige.

                              Bruker man det mye over tid så er sjansene store for at man utvikler denne allergien store.

                              Maske med aktivt kull og ventilasjon funker.
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment


                              • Kjipern... Har et snev av det samme selv (20 år med Warhammer setter sine spor, mest sosialt, men også fysisk...). Bruker derfor minst mulig lim og fant nylig et kjempetips til limfri festing av lexanvinduer. Kanskje velkjent for dere - bruker loddebolten til å smelte vindufestene på karosseriet sammen med lexanen. Prøvde i går og det sitter som et skudd, mye bedre enn med det limet jeg har prøvd å¨feste med (pun intended). For alle vektfreakene er vel dette obligatorisk!

                                Har forøvrig lest på Tiny RC forumet om flere som har utviklet allergi og var superhappy med forbudet mot urethane dekk.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X