Bruker du 1deg camber armene? Får du ikke til 0 toe out med de UID linkene heller?
Er litt hypp på å teste ut den fronten egentlig. Får se når jeg blir stor
Ikke prøvd UID sine. Får det muligens til med dem, men er ikke sikker på om de passer så bra på resten.
1 deg armer under ja. Så bredt som mulig. 0 grader statisk camber og camber gain 1,07.
Fronten er fin den altså, men toe out i hvilestilling, 0 toe delvis komprimert, og toe in fullt komrpimert.
Jeg har ikke tid og anledning til å file og pusse som bare det for å få bilene mine til å rulle i svingen på langsiden.
Synes det er veldig mye tilpassninger som det er uten at jeg har tid til å gjøre det.
Blir bare så vanvittig frustrert og så mister jeg lysten på å kjøre.
Nå har jeg 3 relativt like biler som jeg kan gjøre mange av de samme justeringene for å få ting til å fungere.
Gjør det lettere for meg å vite hva som må til og eventuelt hva jeg skal spørre om.
Men hvis folk har tid og anledning til å prøve å feile masse så kjør på.
Den ene gangen i måneden som jeg får kjørt på stor og rask bane, så vil jeg helst ha kjøretid og ikke bare skruing. Slik som jeg gjorde sistgang.
Noen valg må man ta innimellom. Blir nok heller bedre tider av å kjøre enn å skru for min del enda. Når jeg om 13 år blir like god som det Rune var for 3 år siden, så kan jeg jo såklart begynne å vurdere det. Men ikke nå.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Morsomt å prøve litt forskjellig.
Men... Om man ser på bilene som kanskje kan sammenlignes mest med mini-Z, nemlig 1/12. Der har man forsøkt det meste av forstillinger oppigjennom åra, og hva bruker 99% av folket? Jo nemlig den gode gamle ass fronten som er samme konsept som RR fronten mange av oss bruker.
Men jeg syntes det er skrekkelig artig å prøve ting, og nå er det mange år sida jeg prøvde dobbel-a så da var det jo på tide igen:P
Oppsettsmessig så er det ikke så vrient. Det er egentlig kun et oppsett folk kjører med på denne fronten. Grønne fjærer. Nedre armer rett. Camber 0. Gain 1,07.
Det eneste som står igjen som justering er da castervalg.
Folk har veldig mye godt å si om den nye ATM fronten også, så neste prosjekt blir nok en sånn en.
Funker den ikke for meg, så blir det nok en bil til hylla, eller fin lånebil på PigZ
Forskjellen Rune er jo at du har raskere bane i garasjen enn det jeg vanligvis kan få kjørt på.
Samt at du har inne en del av kunnskapen som skal til.
Så da er det nok litt morsommere å teste litt innimellom.
Da er det kjekt å lese rapportene dine i bloggen din og se hva du får til.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Etter 5 min fikling så funka bilen. Kun små endringer på preload som skulle til i forhold til utgangspunktet. Det er et potensiale i dette her, men jeg er fortsatt usikker på hva jeg trives best med.
Forstilling.
Testa masse på mod bilene mine med fjærer.
Myke dekk (type x-15 rivehjul og i mindre grad de nye slicks 15), funker vannvittig bra med myke fjærer.
RR oppned forstilling= sølv optionfjærer
RR lange kingpins = PN hvite lowdown eller RR gull.
Dobbel a arm= grønne fjærer
Med hardere dekk, f.eks Slick 20 eller X15 fra 2011 så funker det bedre med å gå opp et hakk på hardheten.
Ble 8 timer med testing av oppsett i går. Banerekorden er knust.
Med x15 rivehjul kom jeg innenfor 1 tidel av personlig beste.
Med x20 slick var jeg 1,5 tidel unna pers.
Med s15 2013 ble det ny pers med nesten 1 tidel forbedring. Disse hjula funker fantastisk bra, men krever mindre preload på fjærene eller et hakk mykere.
Hmm.
men når jeg kjørte med alternativ sølv og dårlige x15, så bånna jeg helt tydlig fjærene.
Hvertfall etter langstrekket på pigz. Hadde du ikke problemer med det?
Jeg prøvde med 4 grader caster sist. Det funka ikke for meg. Ga meg for lit turn-in og for mye sving i slutten av svingen. Gikk i innervant ut av svingen hele tiden. Kanskje det gjør at jeg kan gå på gass tidligere?
kom gjerne med noen tanker rundt dette
Comment