Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage XS Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ellers så synes jeg motoren blir SYKT varm på denne bilen!! Jeg har kun kjørt 2s da jeg synes det holder... Vurderer om jeg skal prøve 3s, og nedprogrammere esc... kanskje det gjør varmeutviklingen lavere??

    Flere med varmeutfordringer eller?
    [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

    Comment


    • Evt går det jo an å gire om
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • Originally posted by john_erlingbakke View Post
        Evt går det jo an å gire om
        Mindre pin = mindre varme?
        [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

        Comment


        • Originally posted by Golfie View Post
          Mindre pin = mindre varme?
          Burde vel bli det
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • Originally posted by john_erlingbakke View Post
            Burde vel bli det
            Det er vel normalt at motoren blir så varm at man akkuratt kan ta på den, eller er den for varm da...
            Last edited by Baja Rider; 1 October 2011, 22:39.
            Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

            Comment


            • Jeg kjøpte en Catle Mamba Max Pro til bilen, som virker veldig fint Så kjøpte jeg med Outerwears trekk til den, og det er jo 3 ganger større en ESC, er det noen som har brukt dette (http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=17428) covere før som vet hvordan det skal "festes"?
              Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

              Comment


              • Fikk min i dag, og noe av det første jeg la merke til var at antenneledningen hang så langt ned under antennen at den kunne hekte seg fast i akslingen. Burde kanskje sjekkes hos andre også.

                Comment


                • Tror jeg har finni oppskriften til savage xs..... bytt dekk! Dirt Bonz med teip inni og ingen luftehull i felg... stram opp slureclutchen..... lag ekstra hull i beskyttelsen til motor, for mer lufting..... nå er den mer stabil, går som ei kule, kontrollerbar, blir ikke varm, og tar salto på 2s
                  [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                  Comment


                  • Om motoren blir veldig mye varmer en batterier og regulatoren, så kan det tyde på at den er giret for lett😏
                    The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                    Comment


                    • Jeg var borti et digert grustak med XS`n i går, og er overasket over hvor mye den tåler. Det eneste jeg måte fikse et par hundre ganger var at de stagene til styringen hoppet av, men det er bare å kneppe på igjen

                      Jeg prøvde også både 2 og 3s batterier. Og det er STOR forskjell på 2 og 3s. Jeg klarte ikke å ta back flipp en gang med 2s, men 3s klarte jeg nesten dobbel. Fordelen med 2s er jo at motoren ikke blir lunken en gang, uansett hvor hardt jeg kjørte ble den ikke varm. Mens 3s, blir den mye varmere... men det var mye morsommere med 3s. Men 2s går vilt det og
                      Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                      Comment


                      • Originally posted by Baja Rider View Post
                        Jeg var borti et digert grustak med XS`n i går, og er overasket over hvor mye den tåler. Det eneste jeg måte fikse et par hundre ganger var at de stagene til styringen hoppet av, men det er bare å kneppe på igjen

                        Jeg prøvde også både 2 og 3s batterier. Og det er STOR forskjell på 2 og 3s. Jeg klarte ikke å ta back flipp en gang med 2s, men 3s klarte jeg nesten dobbel. Fordelen med 2s er jo at motoren ikke blir lunken en gang, uansett hvor hardt jeg kjørte ble den ikke varm. Mens 3s, blir den mye varmere... men det var mye morsommere med 3s. Men 2s går vilt det og
                        Grunnen til at du ikke klarer salto med 2s er nok fordi du kjører på original dekkene vil jeg tro? De dekka som følger med er MØKK, så bytt ut de og du vil oppleve en STOR forskjell i kjøreegenskapene til den bilen, IHVERTFALL på sand og i sandtak
                        HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                        Futaba 4pk

                        Comment


                        • Noen som har noen dekk og anbefale? Og fungerer bilen greit med 3 cellers lipo? Har jo lest at den kan bli litt varm, men hvis dette er det eneste problemet er det jo null stress

                          Følger det forresten med et annet pinion til å bruke med 3S, eller er det bare å kjøre med det vanlige?

                          Comment


                          • Originally posted by traxxas :) View Post
                            Noen som har noen dekk og anbefale? Og fungerer bilen greit med 3 cellers lipo? Har jo lest at den kan bli litt varm, men hvis dette er det eneste problemet er det jo null stress

                            Følger det forresten med et annet pinion til å bruke med 3S, eller er det bare å kjøre med det vanlige?
                            HPI Dirt Bonz dekkene skal være bra De finnes til båre 1:10 og 1:8 skala, og de til 1:8 har jeg veldig god erfaring med Jeg ødela den originale ESC´n med 3s, så jeg kjøpte Castle Mamba Max pro (som tåler opp til 6s, og med den har det aldri vært no tull

                            Det følger ikke me no drev nei, men det lønner seg nokk å gire ned den litt om du kjører mye på 3s.
                            Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                            Comment


                            • Jeg vurderer å kjøpe savage xs.
                              globy selger denne til 2895,- Er det et godt kjøp?

                              Hadde egentlig tenkt på bullet flux, men etter å lest denne tråden så fikk jeg mere lyst på denne.

                              Hva trenger jeg i tillegg til bilen når det er en RTR bil?

                              Er helt ny på el-bil, og har prøvd å lest litt rundt men noen plasser står det noe og andre plasser står det noe annet igjen.
                              Så er litt usikker.

                              Comment


                              • XS'en er en kjempeartig bil

                                2895 er ca 500 mer enn i det store utland, og da er det gjerne like greit å kjøpe i Norge.....

                                RTR er jo Ready To Run Meeeeen du trenger fortsatt batteri til radio og batteri til bil (lipo)

                                Originally posted by Tvins81 View Post
                                Jeg vurderer å kjøpe savage xs.
                                globy selger denne til 2895,- Er det et godt kjøp?

                                Hadde egentlig tenkt på bullet flux, men etter å lest denne tråden så fikk jeg mere lyst på denne.

                                Hva trenger jeg i tillegg til bilen når det er en RTR bil?

                                Er helt ny på el-bil, og har prøvd å lest litt rundt men noen plasser står det noe og andre plasser står det noe annet igjen.
                                Så er litt usikker.
                                [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X