Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage XS Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Om ikke ESC`n er vanntett betyr det vel ikke at den ikke tåler å være borti en vannpytt da, Den tåler jo sikkert å få en dråpe på seg den og det er vel vinteren som kan være litt skummel...

    Hva er egentlig forskjellen på disse ECS ene, hvem burde jeg velge: http://www.rcplanet.com/Castle_Creat...emmbmaxpro.htm OG http://www.rcplanet.com/Castle_Creat...10-0066-00.htm
    Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

    Comment


    • Med Outerwears klarer den en vannpytt og snø
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • Originally posted by Baja Rider View Post
        Mulig de funker de fra hobbyking også, men jeg har mest sansen for Castle sine, siden de kan programmeres på PC og de har veldig god kvalitet... Miss-lempen med de er at de ikke er vanntette med det går jo an å ta den opp å smøre den inn med silikon da (???)
        De fra hobbyking kan programmeres de også altså :P og de trenger du ikke styre med pc og greier for å programmere... bare kjøp et programmeringskort, enklere blir det ikke
        Jeg har faktisk ødelagt flere av castle sine ESC enn jeg har av hobbyking. Kjøper derfra da det er uslåelig pris, bra vare
        Men på en annen side skjønner jeg meget godt at du vil gå for castle esc da.... kjøper du den Mamba Max Pro så skulle den holde "ei stønn" :P

        For all del, ikke begynn med noe plasti dip /liquid tape etc...det har jeg ødelagt 2 escs med. Skal du kjøre når det er snø/vått på bakken så anbefaler jeg som det nevnes her outerwears, brukte det i hele fjor vinter og er fornøyd
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • Har hatt bergensere på besøk som kommenterte: "Me har sett syke mengder regn før, men aldri opplevd at vannet komme OPP AV BAKKEN."

          Og jeg har bodd 2 år i bergen, så jeg vet hvordan det er.
          Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

          Comment


          • Originally posted by Kristobal View Post
            Har hatt bergensere på besøk som kommenterte: "Me har sett syke mengder regn før, men aldri opplevd at vannet komme OPP AV BAKKEN."

            Og jeg har bodd 2 år i bergen, så jeg vet hvordan det er.
            Hehe, nei du sier noe, noen var litt flinke når de drenerte denne byen
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • Originally posted by SAVAGEry View Post
              De fra hobbyking kan programmeres de også altså :P og de trenger du ikke styre med pc og greier for å programmere... bare kjøp et programmeringskort, enklere blir det ikke
              Jeg har faktisk ødelagt flere av castle sine ESC enn jeg har av hobbyking. Kjøper derfra da det er uslåelig pris, bra vare
              Men på en annen side skjønner jeg meget godt at du vil gå for castle esc da.... kjøper du den Mamba Max Pro så skulle den holde "ei stønn" :P



              For all del, ikke begynn med noe plasti dip /liquid tape etc...det har jeg ødelagt 2 escs med. Skal du kjøre når det er snø/vått på bakken så anbefaler jeg som det nevnes her outerwears, brukte det i hele fjor vinter og er fornøyd
              Jeg tror jeg går for mamba max pro jeg, så er jeg safe men er det noen som kan svare på forskjellen mellom de jeg lenket til i innlegg nr. 151 Kan noen lenke til outerwears som passer til den regulatoren?
              Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

              Comment


              • hm..trur det e den samme...
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • Er det noen som kan hjelpe meg å finne et 2cell batteri som har mins 4000mAh og er innenfor disse målene:
                  Lengde: ca. 145mm
                  Høyde: ca. 45mm
                  Bredde: ca. 30mm

                  Er batteriet større en disse målene passer de ikke i Savage XS`n. Nano-Tech batteriene er ALT for lange og veldig tynne, så de passer ikke Noen andre batterier som er bra til denne bilen og passer, helst fra Hobbyking
                  Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                  Comment


                  • Bestemte meg for å ta av hex-ene på akslingene, så jeg skulle slippe å gjøre det i felt. En eller annen luring i HPI har funnet ut at det var lurt å lime hex og drive pin fast på akselen, og å lime akselen fast i kulelagrene.

                    Om det er en bevist handling eller bare noen som har sølt for mye med lim vites ikke. Men det var et rent helvete å få dem løs, så jeg er glad for at jeg gjorde det nå fremfor å skulle prøve å gjøre det når dekkene ryker.

                    I samme slengen oppdaget jeg at dog-bone'ene var helt tørre, så det er ikke rart at folk har opplevd stor slitasje på drivlinjen.

                    Og disse passer helt fint, ingen problemer med ledningene, og masse plass i høyden:

                    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.
                    Last edited by Kristobal; 25 September 2011, 19:10.
                    Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

                    Comment


                    • http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=17265 jeg fant jeg fant, dette passer perfekt, man må bare gjøre om litt på de pluggene som stikker ut på toppen men batteriet er jo selvfølgelig out off stock...
                      Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                      Comment


                      • Jeg har tengt å kjøpe litt ekstra ledninger da jeg skal gjøre om ledningene på det batteriet jeg lenket til ovenfor (da jeg får det). Hvilke av disse kabelene burde jeg velge : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9677 eller http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9671

                        8AWG er jo tykkere så jeg ville tro at den er bedre egnet...
                        Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                        Comment


                        • den e jo veldig tjukk då...får no maks halve den ned i det batteriet trur eg..eg ville no kanskje gått for det batteriet der kablane kjem ut på sia,trur det kan bli vanskelig med detta...det andre som var linka til passa perfekt,har det sjøl..
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • Originally posted by carish View Post
                            den e jo veldig tjukk då...får no maks halve den ned i det batteriet trur eg..eg ville no kanskje gått for det batteriet der kablane kjem ut på sia,trur det kan bli vanskelig med detta...det andre som var linka til passa perfekt,har det sjøl..
                            Det batteriet i som ble lenket til i inlegg 159 er nøyaktig like stort som Nano-Tech batteriet jeg lenket til. Bare at kablene går ut på toppen, men det er bare å "bygge om" kablene som dette:
                            Jeg tror du skal lete litt for å finne et batteri med den kapasiteten til 6000mAh Nano-Tech batteriet, som passer i XS`n gitt (til den prisen)

                            Man skal jo ikke stikke ledningen nedi batteriet, man må jo lodde den fast i en 4mm Bullet plugg og stikke den i batteriet...
                            Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                            Comment


                            • ja,men e ikkje nåke poeng med tjukkare kabel enn tynnaste punkt..men går nok fint detta..har nano tech batteriet og..men det slenge litt meir inni batterikassa.
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment


                              • Originally posted by carish View Post
                                ja,men e ikkje nåke poeng med tjukkare kabel enn tynnaste punkt..men går nok fint detta..har nano tech batteriet og..men det slenge litt meir inni batterikassa.
                                Det er bare å stappe inne noe så batteriet ligger støtt, men jeg tror jeg kjøper den kabelen som er litt tynnere, er sikkert ingen vits å ha det så tykt...
                                Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X