Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage XS Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kan no sette den på auto kutt,men e litt usikker på kortid den kutta då..3v pr celle e litt lavt syns eg,3.4 e ganske safe,eg pleie å bruke 3.2.
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • Originally posted by carish View Post
      kan no sette den på auto kutt,men e litt usikker på kortid den kutta då..3v pr celle e litt lavt syns eg,3.4 e ganske safe,eg pleie å bruke 3.2.
      Så da må jeg sette den på 10,2V da?
      Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

      Comment


      • ja,kan no berre prøve det..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • Tror du faen ikke jeg må få problemer med en gang
          Jeg tror jeg fikk stilt inn lipo-cutoffen riktig nå... men etter jeg har kjørt en liten stund (uten problemer) stoppet plutselig bilen Siden jeg hadde kjørt i ca 10 minutter etter lading, tenkte jeg at det var sikker sån cutt-offen fungerte. Men nå som jeg skulle prøve den igjen, gikk ikke motoren noen vei. Det blinker grønt da jeg gir gass framover, og rødt bakover... Det kom heller ikke den oppstartlyden som bleide å komme. Vifta går for fullt på den, og det blinker oransje lys på ESC`n

          HVA I ALLVERDEN ER DETTE
          Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

          Comment


          • hm...e ikkje heilt sikker på ka detta kan være,sjekk kontaktene og prøv å kalibrer den på nytt..min esc brant etter første batteriet..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • Originally posted by carish View Post
              hm...e ikkje heilt sikker på ka detta kan være,sjekk kontaktene og prøv å kalibrer den på nytt..min esc brant etter første batteriet..
              Jeg har prøvd å sette den tilbake til fabrikk setting med hjelp av Castle link, uten at det hjalp noe. Motoren og ESC var ganske varm etter den stoppet. Batteriet var også litt lunkent, men det er sikkert normalt...
              Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

              Comment


              • Fin tråd som beskriver hva de forskjellige lysene betyr på Castle Esc'er.

                Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

                Comment


                • Originally posted by Kristobal View Post
                  Fin tråd som beskriver hva de forskjellige lysene betyr på Castle Esc'er.

                  http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=20020
                  My nyttig info der

                  Jeg tror det er regulatoren som ikke tålte batteriet (3s), siden den takler opp til 3s, så ble det vel sikkert litt på grensen (???) Er http://www.rcplanet.com/Castle_Creat...10-0066-00.htm en regulator som funker sammen med den orginale motoren som erstatning til den originale regulatoren Er det eventuelt noe annet som er bedre/billigere Ser den Mambaen tåler opp til 6s, sa da er det vel ikke noe problem å takle 3s batteri
                  Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                  Comment


                  • Originally posted by Baja Rider View Post
                    My nyttig info der

                    Jeg tror det er regulatoren som ikke tålte batteriet (3s), siden den takler opp til 3s, så ble det vel sikkert litt på grensen (???) Er http://www.rcplanet.com/Castle_Creat...10-0066-00.htm en regulator som funker sammen med den orginale motoren som erstatning til den originale regulatoren Er det eventuelt noe annet som er bedre/billigere Ser den Mambaen tåler opp til 6s, sa da er det vel ikke noe problem å takle 3s batteri
                    Er du ikke så opptatt av å ha det vanntett, så kan du jo bare gå for http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8993 denne har jeg god erfaring med, brukt den på Slash, Mini Revo m.fl. og de tåler opptil 4s. Vil du være helt på den sikre siden kan du jo gå for http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=17235 men kan bli litt fysisk stor av seg, og er litt overkill....
                    har du pengene så er den du linker til veldig bra... tror ikke du ødelegger den på 3s altså :P
                    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                    Comment


                    • Alle driver å snakke rom å gjøre ting vannett, Ka med å bare drite i å kjøre når det er vått å ha noe som holder i steden
                      MMM Er en kanon ESC, den koster noen kroner men der er den verdt, kjøp et Outervear trekk til bilen og til ESC så er mye gjort.
                      Begynner du å styre med Plasti dip, er et eneste du klarer er å blokker varmen inne i ESCn og brenne den
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                      Comment




                      • Jeg liker denne veldig godt, bruker min i en Stampede 4x4 med 1:8 buggyhjul, går som fy og har aldri blitt varmere enn 50 grader. Føler på en måte at Mamba max pro er totalt overkill i en Savage xs, selv om jeg har en MMP liggende som antakelig havner i XS'en.
                        Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

                        Comment


                        • Originally posted by john_erlingbakke View Post
                          Alle driver å snakke rom å gjøre ting vannett, Ka med å bare drite i å kjøre når det er vått å ha noe som holder i steden
                          MMM Er en kanon ESC, den koster noen kroner men der er den verdt, kjøp et Outervear trekk til bilen og til ESC så er mye gjort.
                          Begynner du å styre med Plasti dip, er et eneste du klarer er å blokker varmen inne i ESCn og brenne den
                          Noen av oss bor på steder der vi i sommer så ca 2 soldager og lett ser regn et par måneder i strekk om høsten, vinteren og våren.

                          Når det en sjelden gang er opphold, så er bakken mettet med vann, og alle pytter og dammer blir liggende til neste gang det regner. Så det er ikke nødvendigvis et ønske om å kunne kjøre når det regner, det er mer snakk om å kunne kjøre mer enn 3 ganger i halvåret.
                          Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

                          Comment


                          • Originally posted by SAVAGEry View Post
                            Er du ikke så opptatt av å ha det vanntett, så kan du jo bare gå for http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8993 denne har jeg god erfaring med, brukt den på Slash, Mini Revo m.fl. og de tåler opptil 4s. Vil du være helt på den sikre siden kan du jo gå for http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=17235 men kan bli litt fysisk stor av seg, og er litt overkill....
                            har du pengene så er den du linker til veldig bra... tror ikke du ødelegger den på 3s altså :P
                            Mulig de funker de fra hobbyking også, men jeg har mest sansen for Castle sine, siden de kan programmeres på PC og de har veldig god kvalitet... Miss-lempen med de er at de ikke er vanntette med det går jo an å ta den opp å smøre den inn med silikon da (???)
                            Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                            Comment


                            • ville sjekka ut hobbywing og.. e igrunn berre sånn litt fornøgd med castle,då dei har med meg gått te h...både i savage flux 2350 og xs på 1 batteripakke...har endå til gode å ta knekken på hobbyking/hobbywing regulatorer..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment


                              • Originally posted by Kristobal View Post
                                Noen av oss bor på steder der vi i sommer så ca 2 soldager og lett ser regn et par måneder i strekk om høsten, vinteren og våren.

                                Når det en sjelden gang er opphold, så er bakken mettet med vann, og alle pytter og dammer blir liggende til neste gang det regner. Så det er ikke nødvendigvis et ønske om å kunne kjøre når det regner, det er mer snakk om å kunne kjøre mer enn 3 ganger i halvåret.
                                Gidder du å se hvor eg bor? Sier ikke mer
                                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X