Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage XS Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Denne har jeg sikla på ei stønn, Savage Fluxen min har alltid ønska seg en lillebror synes ikke prisen er så ille jeg...omtrent samme prisen som mini revo og den ser jo faktisk mye bedre ut og det tror jeg den er, bare diffen holder

    Vanntett, 2,4ghz, 4-pole motor (med 4000kv ?)og HPI hevder den er " The Worlds Fastest Mini Monster Truck" med sine 65mph++ på 3s LiPo

    så detta blir spennende
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #17
      hehe, savagen gleder seg nok til og få en lillebror snart.

      Håper bare den e ligge god som eg tror
      LOSI: 8ight truggy og BUGGY til salges.
      HPI: hpi sprint 2 og MICRO RS4 til salges.

      Comment


      • #18
        Originally posted by SAVAGEry View Post
        Denne har jeg sikla på ei stønn, Savage Fluxen min har alltid ønska seg en lillebror synes ikke prisen er så ille jeg...omtrent samme prisen som mini revo og den ser jo faktisk mye bedre ut og det tror jeg den er, bare diffen holder

        Vanntett, 2,4ghz, 4-pole motor (med 4000kv ?)og HPI hevder den er " The Worlds Fastest Mini Monster Truck" med sine 65mph++ på 3s LiPo

        så detta blir spennende
        Vist den har samme stålet som storebroren så tror jeg den blir holdbar pga mindre vekt og jobbe med... Slittasje derimot kan man gjøre lite med.

        Ett tips er og skifte olje etter ca 1 time drift ved ny bil.. da har drevene slitt seg til litt og det ligger masse fint metall støv i den gamle diff oljen... rens og skift olje så sparer du masse.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #19
          www.rcplanet.com har de bilen for $304.95 Jeg regna ut at det vil kåste 3700 NOK for å få den hjem i stua (inkludert 2stk HPI Racing Plazma 30C 11.1V 3800mAh LiPo Batteri)

          Den siste R/C bilen jeg hadde var en reedported HPI baja. Men jeg ble lei av å reparere. Det var jo som å kjøre en porselensrokke med hjul på; Det ble noe ørelakt hele tiden, så jeg turte ikke kjøre "hardt" lengere, for det ble jo så hellsikkes dyrt. Derfor ga jeg opp hobbyen

          Men nå fikk jeg øye på denne råtassen den har gjort at jeg fikk lyst til å begynne med denne hobbyen igjen Har dere sett bilde av chassiet? Det er jo faen meg like tykt som på en vanlig Savage, bare at det er kortere, mindre, men LIKE TYKT! Denne bilen kommer til å tåle så mye juling at det er farlig Den har sikkert noen svake punkter denne også (som foreksempel at demperne er laget av blast) men bakdemperene fra HPI Blitz ESE er av metall, og det står at de passer...

          Men, er det noen som vet om den prisen jeg nevnte øverst gjelder kun for forhandsbestilling For da må jeg passe på å forhandsbestille den
          Last edited by Baja Rider; 26 July 2011, 15:27.
          Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

          Comment


          • #20
            fikk Savage Flux 1/8 inn i huset fra towerhobbies for den prisen jeg o.O

            Det med forhåndsbestilling har jeg ikke greie på.. men ligger på rundt 310$ på de fleste steder :P

            ja den ser helt rå ut, holder den like bra som 1/8 savagen så er jo bare DET veldig bra ^^ vanntett og greier, nei... jeg får få meg en sånn etterhvert
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #21
              Jeg vedder på at denne tåler mere en en vanlig savage, siden den har et mer robust hjuloppheng i forhold til vekt og størelse......

              Det står at den har en motor på 4000Kv. Betyr det at den har nesten dobbelt så kraftig motor som den vanlige Savage fluxen som har 2200Kv

              Legg merke til at den tar standing backflipp uten steilehjul på orginalvideoen
              Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

              Comment


              • #22
                Originally posted by Baja Rider View Post
                Det står at den har en motor på 4000Kv. Betyr det at den har nesten dobbelt så kraftig motor som den vanlige Savage fluxen som har 2200Kv
                Dobbel KV kanskje... men ikke dobbel så kraftig... KV har ikke noe med kraften og gjøre... Er heller motsatt i fleste tilfeller.
                Derimot så kan 2200kv motoren kjøres på 6S lipo (22.2v) mens denne kjøres på halvparten igjen 3s 11.1v... Ta da 2200 x 22.2 og 4000 x 11.1 og se da hvem som har høyest RPM du...
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #23
                  Joda, men så har jo savage kraftigere hjuloppheng enn de fleste 1/8 biler også men ja, er nok nokså holdbar :P leste at det skulle være 4pole motor, og det er jo ikke noen ulempe ^^
                  Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                  Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                  Comment


                  • #24
                    Time will show
                    Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                    Comment


                    • #25
                      i store kjøretøy er som oftest lavere kv motorer mere praktisk da de kan kjøre mere spenning dermed få den samme\høyere effekt uten å øke strøm styrken. en liten 4000 kv i en stor 1:8 savage ville gangske enkelt gått varm.

                      nå er dog den 4000kv motoren som er i savage xs en utrolig kapabel motor i forhold til normen av 1:10 motorer



                      på bilde er den sorte en standard 1:10 motor mens den til venstre for den er en 1518 som er ganske lik den motoren man finner i 1:8 versjonen av savage
                      Click image for larger version

Name:	DSC_1005 (Kopier).jpg
Views:	1
Size:	44.8 KB
ID:	774102

                      Comment


                      • #26
                        Ja at Savage XS blir hissig er det jo ikke noe tvil om Så den skal i hus her også...
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #27
                          Bruker denne bilen bare ett batteri

                          Bruker man samme batteri (størelse) i denne som i den vanlige Savage Fluxen For jeg er ikke helt sikker på hvilke batterier jeg skal kjøpe til den... jeg har tengt på disse (http://www.rcplanet.com/HPI_Racing_P.../hpi101943.htm) men jeg synes 3800mAh er litt lite... Jeg skal hverfall ha 11,1V batteri, må jo utnytte bilens potensiale

                          Men nå har ikke jeg så veldig peiling på elbiler, siden jeg kun har hatt bensin/nitro før
                          Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Baja Rider View Post
                            Bruker denne bilen bare ett batteri

                            Bruker man samme batteri (størelse) i denne som i den vanlige Savage Fluxen For jeg er ikke helt sikker på hvilke batterier jeg skal kjøpe til den... jeg har tengt på disse (http://www.rcplanet.com/HPI_Racing_P.../hpi101943.htm) men jeg synes 3800mAh er litt lite... Jeg skal hverfall ha 11,1V batteri, må jo utnytte bilens potensiale

                            Men nå har ikke jeg så veldig peiling på elbiler, siden jeg kun har hatt bensin/nitro før
                            Er bare ett batteri i den i motsetning til 1/8 utgaven. (sitter motor i ene batteriboxen xD ) Så et bilde på hpi sine sider hvor det satt i 5000mah men det var 2s..... 3s 5000mah burde vel passe i battery trayen...

                            skal du ha LiPo så er første stopp hobbyking.com bedre priser og batterier finner du ikke! er jo kvart pris av alle andre steder og de leverer som bare det
                            Last edited by SAVAGEry; 28 July 2011, 00:07.
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment


                            • #29
                              OK Men jeg tror jeg går for det 3800MAh 11,1V Plasma-batteriet HPI har jeg, for da er jeg sikker på at det er rett størelse, og at kontaktene passer
                              Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Baja Rider View Post
                                OK Men jeg tror jeg går for det 3800MAh 11,1V Plasma-batteriet HPI har jeg, for da er jeg sikker på at det er rett størelse, og at kontaktene passer
                                Gjør som du vil du, men http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html f.eks. hadde jo sikkert passa ^^
                                nei funker bra uansett, men er jo bare å lodde på nye kontakter, ikke noe prob. med en ordentlig varm loddebolt.... er vel Deans på den? (en 10-pk med deans plugger 2$ på hobbyking ) nei men blir vel bra uansett, ja
                                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X