Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Alfi27 View Post
    Hm, jo, jeg har strammet den så hardt jeg kunne (den var SINNSYKT hard å stramme).. Kan det være det som herpa pinionen?
    Og jeg bruker papirtrikset, kan ikke forstå at noe kan gå gæli da..
    Men du bruker standard pinion og spur, ikke sant?
    Fabrikkinstillingene er 1/4 runde ut... jeg har vel 1/3 ut eller noe i den duren. Jeg hadde standard pinion i et halvt år, men etter noe kjøring i sandtak tok jeg knekken på det og har kjøpt 2stk Integy 20T drev, det ene røk med en gang men det andre har holdt ganske lenge nå (men er ikke så bra kvalitet som originalt) hmm... 6s med helt strammet clutch er vel ikke helt bra tror jeg da jeg ødela drive gear med en gang jeg prøvde helt strammet slipper clutch, og det var på 4s....
    "papirtrikset" skal funke, ja ..

edit: standard spur ja
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

• I bruksanvisningen står det at du skal stramme den helt, og slakke den 1/2 runde, men det høres ut til å være litt mye.. Jaja, får se til å slakke den litt før pinionen blir helt maltraktert, tror den fortsatt er brukbar..
      Kyosho DBX VE

Comment

I bruksanvisningen står det at du skal stramme den helt, og slakke den 1/2 runde, men det høres ut til å være litt mye.. Jaja, får se til å slakke den litt før pinionen blir helt maltraktert, tror den fortsatt er brukbar..
        prøv det
        siden pinionen er delvis spist opp, så kan du prøve å sette det bittelitt nærmere spur drevet...

Comment

• Skal prøve på det, men er ganske sikker på at jeg har senebetennelse i håndleddet så jeg vet ikke om jeg bør gjøre det, må ta ganske hardt i for å slakke den (og stramme den)..
          Vil egentlig ikke kalle den halvveis spist opp, det er bare bittelitt som har "prellet av" på en måte.. Den originale pinionen kan man si at ble hallveis spist opp, men den var jo ikke brukbar...
          Kyosho DBX VE

Comment

• Sånn, har slakka clutchen (kanskje litt for) mye, og satt på ny pinion (og tok selvfølgelig på thread lock før jeg nå skal prøve den). Jeg slakka clutchen en halv runde, men det virka som at den ble "mindre stør" (løsere) da jeg slakka den så mye.. Betyr det at clutchen kommer til å slippe for mye?
            Kyosho DBX VE

Comment

Sånn, har slakka clutchen (kanskje litt for) mye, og satt på ny pinion (og tok selvfølgelig på thread lock før jeg nå skal prøve den). Jeg slakka clutchen en halv runde, men det virka som at den ble "mindre stør" (løsere) da jeg slakka den så mye.. Betyr det at clutchen kommer til å slippe for mye?
              prøv å stram den bittelitt til da, kanskje 1/4 runde. Og når du skal teste bilen så ikke gi full gass fra stillestående, men prøv å se åssen bilen faktisk går, hehe

neida, men bare mutteren sitter godt så skal det gå bra

Comment

• Siden jeg har et digert lager med clutch-pader, er det bedre om den slipper for mye enn at den er for stram
                Skal snart dra meg ut og teste
                Kyosho DBX VE

Comment

• Forresten, nå har jeg laget nye hull i karosseriet, så da er jeg ferdig med det tråden egentlig handlet om
                  Kyosho DBX VE

Comment

• Testet den nå, og klemte ikke gassen mer inn en 1/3, men da jeg nærmet meg 2/3 av full gass hørte jeg noe rart, og jeg stoppet og sjekket. Jo, ganske riktig, skrua til pinionen hadde løsna.. -.-
                    Heldigvis rakk den ikke å herpe pinionen, den fikk bare noen få spor på ca halvparten. Men etterpå pøste jeg på med thread lock, både på skrua og nede i hullet til pinionen. Skal la den tørke en god stund nå. Kløtsjen virket meget bra justert, men håper at pinionskrua holder nå.. Da håper jeg å få mye gøy med bilen
                    Kyosho DBX VE

Comment

Testet den nå, og klemte ikke gassen mer inn en 1/3, men da jeg nærmet meg 2/3 av full gass hørte jeg noe rart, og jeg stoppet og sjekket. Jo, ganske riktig, skrua til pinionen hadde løsna.. -.-
                      Heldigvis rakk den ikke å herpe pinionen, den fikk bare noen få spor på ca halvparten. Men etterpå pøste jeg på med thread lock, både på skrua og nede i hullet til pinionen. Skal la den tørke en god stund nå. Kløtsjen virket meget bra justert, men håper at pinionskrua holder nå.. Da håper jeg å få mye gøy med bilen
                      brukte du en helt ny pinion skrue nå? ja får håpe det blir bra nå da

Comment

• du passa på at set skruen går ned på det flate punktet på motorakslingen sant?
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

• Selvsagt gjør jeg det, det var den første løsninga jeg kom fram til da den løsna av seg selv.. Men neida, det hjalp ikke... Nå har den herpa sin 3. pinion, og jeg pøste på så mye (blå) thread lock jeg kunne, men likevel løsna den... Vurderer å kjøpe ny pinion og bruke rød thread lock, men nå er jeg rett og slett så lei at jeg sender en mail til HPI og ser hva de har å si. Og hvis jeg bruker rød thread lock, og pinionen blir herpa, sitter jeg nydelig i det, så det er kanskje ikke så lurt. Den ene ledningen fra motoren til ESC driver også gjøn med meg, og løsner i et sett, men har brukt litt teip til å holde den på plass...

For å si det rimelig greit, jeg er IKKE imponert av den såkallte "durabilityen" og "enkeltheten" til Savage foreløpig. Skulle gjerne bedt om å få pengene igjen (noe jeg sannsynligvis ikke kan nå, siden jeg har bygd den om og alt det der) og kjøpt E-Revo..
                          Kyosho DBX VE

Comment

og kjøpt E-Revo..
                            Hate to say I told you so :P
                            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

• Eller MT4 Vedder på at du hadde plagdes mer med e-revoen original en fluxxen. John E er nesten litt inhabil i en slik diskusjon fordi hans erbe knapt kan kalles E-Revo lenger! Hehe, men til saken:

Jeg regner med at du bruker stål spur. Drit i det, og kjøp plast. rcboyz.com er billigst, 15kr for et spur, så kjøper du heller 5 slike. Kjøp ny pinion, cluch hub og akslingen hubben står på (øverste akslingen i girkassa). Siden pinionen din ryker, kan det være kast på cluch-hubben/akslingen. Isåfall er det ikke rart pinionen ryker.

Det viktigste er allikevel å justere er gear-mesh. Om du bare peiser in litt pappir mellom pinion og spur, og strammer til, vil garantert noe ryke da det mest sansynlig vil bli for tight. Hold i pinion og beveg på spur når du skjekker mesh. Er det bare ørlite slakk, er det nok for trangt, men om bare halvparten av tennene tar i hverandre er det for slakt. Jeg kjørte 16L nitro gjennom savagen min, og byttet spur en gang. Brodern sin XSS med stålspur har ødelagt cluchbells i et sett.
                              Last edited by H93; 13 October 2011, 09:04.

Comment

• Originally posted by H93 View Post
                                Eller MT4 Vedder på at du hadde plagdes mer med e-revoen original en fluxxen. John E er nesten litt inhabil i en slik diskusjon fordi hans erbe knapt kan kalles E-Revo lenger! Hehe, men til saken:
                                Vel, er vel nermer en kryssning mellom en LST XXL og en Revo
                                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X