Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-serien

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hei Anders, eller noen av dere andre som har en del fartstid med Mugen. Blir å delta i Innherred i mai og hadde trengt noe feedback på vedlagte oppsett. Deltok der i fjor med en JQ. Kjørte ellers mye med en Tekno konvertert MBX6 i fjor, og var så fornøyd med denne at det ble Mugen som nitro i år.

Kommer ganske sent på fredagskvelden så det blir litt begrenset med trening i forkant av konkurransen lørdag. Det er da greit å starte med noe som ikke er altfor galt Vedlagte oppsett er delvis basert på Mortens fra i fjor.

Mvh Ronny
    Attached Files
    Last edited by ronsand; 25 March 2012, 00:24.
    Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• Vel, det blir ikke så lett det...

I fjor kjørte vi med korte MBX6 chassis, i mellomtida har vi kjørt med 5mm lengre chassis, og nå skal vi kjøre med R-EU chassis. +5mm chassiset endret oppsettet vårt ganske mye. Jeg vet ikke hva vi kan forvente på av den nye chassisplata ennå, jeg har ikke engang en sånn bil... Men den kommer forhåpentligvis plutselig.

Så har det kommet ett dekkalernativ til også, så det blir mye testing på fredag...

Vi skal hjelpe deg etterhvert, men vi må nok få testa bilen selv først. Vi vet ikke hva som venter oss. Det jeg kanskje forventer er at vi får igjen litt av MBX6 men beholder noe av styringa vi fikk MBX6EU. Kunstgress er ikke akkurat favoritten av en bane og så trangt som det er i Barteland i tillegg, så får vi ta det som det kommer...

Comment

• Burde vel kanskje spurt hvilke av bilene du har?...

Comment

• 6R ja... Tror utgangspunktet ditt er ganske fint jeg, kanskje ville jeg testa lang camberlink og det indre hullet på dempertårnet bak, og det fremre hullet på ackermanplata. Det gjør bilen mye lettere å kjøre. Det er det jeg ville sikta etter her, en bil som er lettkjørt og som du kan kjøre uten å gjøre feil.

Comment

• Hei Anders. Takk for raskt svar. Har per i dag en mer eller mindre standard MBX6R med +5mm chassis. Planen var Mini-pin (yellow) på tørt og Spiral (silver) på vått. Er åpen for alternativer angående dekk.
            Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• Har gjort nevnte endringer. Har du noen synspunkter angående bruk av offset hjulhubber. Har både +1 og +2mm liggende.
              Har forøvrig dobbelt opp av både differ og dempere samt det meste av aktuelle fjærer (ny type).

Mvh Ronny
              Attached Files
              Last edited by ronsand; 25 March 2012, 01:04.

Comment

• Forskjellige hubber har jeg aldrig brukt men jeg vet Christian og morten har brukt noe greier innimellom.

Comment

• Den er god. Regner med at dere poster noe når dere får testet bilene deres

Comment

• Det gjør sikkert de som har den nye bilen, hehehe

Comment

• Regner med det ja...eksklusiv gjeng

Er det forresten noen som har testet Fiorini "dual action" demper stemplene for MBX6?
                      Har disse liggende samt de nye CSI stemplene (blå). Satser på å teste litt når utesesongen starter her i Tromsø (kan bli lenge til virker det som, med tanke på det hvite på bakken......)

Comment

• Når du går av gassen eller når du gir gass? På den "gamle" bilen ( er jo strengt tatt kun chassiplate som er forskjellen, sånn kjøregenskapsmessig...) så kjørte vi vel mer antisquat enn 1 grad. Jo mer antisquat, jo bedre går bilen i dumper og hopper bedre. Men den blir litt glatter bak når du gir gass. Tynn olje i bakdiffen gjør bilen slengete og uberegneli å kjøre. Du kan også flytte camberstaget ba opp (inne på dempertårnet) eller lage lengre stag bak ( ytterste hullet på hjullagerhuset bak )

Comment

• Legg ut setupet ditt, blir litt lettere å komme med forslag til forandring.

Ellers som Anders sier, flytt linken bak opp på tårnet eller lengre link.
                          Mer toe inn.
                          Eller bare feil valg av dekk.
                          Christian Martinsen
                          Team Minicar Racing 2012
                          Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO

Comment

• Originally posted by ronsand View Post
                            Er det forresten noen som har testet Fiorini "dual action" demper stemplene for MBX6?
                            Dette blir delvis testet i morgen, både CSI og fioroni.
                            Må kjøre inn litt motor samtidig, blir å teste de røde csi stemplene først, siden de skal passe litt på de fleste baner, og så blir det sorte i Trondheim.
                            Christian Martinsen
                            Team Minicar Racing 2012
                            Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO

Comment

• melder meg helt frivilig til å teste det ene dempersettet jeg.......

Comment

• er det gen 2 av csi stemplene? har selv liggende csi blå (gen 2) samt fiorini

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X