Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-serien

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ikke leane for mye da, er ikke sommertemp ute akkurat!
    1:8 Buggy

    Comment


    • Her leanes det ikke mot temp - her leanes det mot ytelse og røyk- men det må jo bli driftstemp!
      Nytter ikke å denge råda med 70 grader
      Siden den fremdeles er ny så godtar jeg at den er litt grumsete og harker litt etter at den har fått påfylling - men jeg må si at jeg er sykt godt fornøyd med den så langt. Den har vært en fryd - og til 150$ (180$ med frakt) så er den et varp!

      Men det morsomste i dag var diff oppsettet, helt konge!
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • Ser nå etter en sessong med mye kjøring at det har blitt bra mye slark ved outdrivsene i diffene...er det noen som har samme greia, eller er det bare jeg som ikke shimmer opp? :P
        Håvard Haugland - 93 mod
        * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
        Team www.microracing.se

        Comment


        • disse du mener?


          de må du bytte ja, evt om de ikke er noe særlig slitt kan du bare bytte pin i akselen. tendens at pin blir nesten halvert med mange liters kjøring.
          mine er slitt de også. men ikke verre enn at eg kan bare bytte pin.
          må ha spesial verktøy men det selger karin på microracing så.
          Last edited by michaelfox; 6 October 2009, 16:17.
          Thomas Michelsen 90477788
          Kyosho Mp9 TKI 2
          Team Michaelfox BOMBK

          Comment


          • Originally posted by michaelfox View Post
            disse du mener?


            mine er slitt de også. men ikke verre enn at eg kan bare bytte pin.
            må ha spesial verktøy men det selger karin på microracing så.
            De pinnene er løse og trenger ikke noe spesialverktøy.
            Frode Strøm
            Team Mustit RC 2013

            Comment


            • ikke de innpå diffen...utpå hubben er de løse.dvs klemt med lageret så de ikke detter av.
              om eg har forstått håvard rett mener han outdrives ut fra diffen, altså bak og foran utifra diff ut mot hubb. litt rotete forklart men
              Thomas Michelsen 90477788
              Kyosho Mp9 TKI 2
              Team Michaelfox BOMBK

              Comment


              • Jeg leser det som at håvard mener internt i diffen, og nei, jeg har ikke det samme. har kun shimmet foran, ikke bak.

                men jeg har 4 differ som rulerer alt etter hvilken bane og olje jeg kjører med
                MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                TRF-415MSXX
                DEX410

                Comment


                • Originally posted by Tombola View Post
                  Jeg leser det som at håvard mener internt i diffen, og nei, jeg har ikke det samme. har kun shimmet foran, ikke bak.

                  men jeg har 4 differ som rulerer alt etter hvilken bane og olje jeg kjører med
                  og 2 av de er vel strengt talt mine???
                  Arild (1980)Radøy RC
                  BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                  Comment


                  • det er helt feil, for hvis jeg tar med de, så har jeg 6 stk diff og to center
                    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                    TRF-415MSXX
                    DEX410

                    Comment


                    • ja, det ble visst litt kaos med den forklaringen ...vet ikke hva som slarker, men har bare funnet ut at jeg kan dra outdrivsene i front og bakdiffene villt mye frem og tilbake Så derfor lurte jeg på om mugen-folket shimmer opp eller hva
                      Håvard Haugland - 93 mod
                      * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
                      Team www.microracing.se

                      Comment


                      • Litt "ut og inn" vandring er normalt, det kan ikke shimmes helt bort. Slark i annen retning eller slark mellom diff og diff-hus shimmes greit med 1-2 av de store shimsene mellom diff-hus og lager.
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • er vel snakk om 2mm kansje...har du den store shimsplaten under pin?
                          Thomas Michelsen 90477788
                          Kyosho Mp9 TKI 2
                          Team Michaelfox BOMBK

                          Comment


                          • bygg diffen slik det står i byggeveiledningen . er det slakk da da er det ok .
                            *Mugen Seiki*OS*Microracing.se*Factory driver Advantage Racing*
                            Sjekk ut www.microracing.se & www.advantageracingproducts.com

                            Comment


                            • Noen som vet noe om en mulig ny mbx6r (?) rundt svingen? Eller er det årets mod. som gjelder neste år også?
                              Håvard Haugland - 93 mod
                              * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
                              Team www.microracing.se

                              Comment


                              • Kommer ikke noe ny modell av MBX6 i vinter, Mugen jobber vist med ny onroadbil. Fikk vite dette av Mikael Pålsson idag.

                                Jeg har blitt med på Microracing sitt Support Team og kommer til og kjøre Mugen MBX6 neste år

                                Er det noe deler/optional parts som jeg bør bestille sammen med bil og motor?
                                MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X