Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-serien

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja det er det.
    Christian Martinsen
    Team Minicar Racing 2012
    Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO

Comment

• Fått testet noe mer demper oppsett (CSI, Fiorini)?
      Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• Ja testet litt.
        Blå fungerte meget bra på bukta, rimelig "blown" der nå. Oljer 550 bak og 600 forran.
        Ble litt roligere enn med røde, litt for lite pack med stemplene, har ikke forsøkt med tykkere olje for å sjekke hva som skjer da.
        Christian Martinsen
        Team Minicar Racing 2012

Comment

• Toe-in bak

Takker Christian for tilbakemelding angående CSI stemplene.

Har forøvrig en ny MBX6R, som er mer eller mindre klar for sesongen. Har i den sammenheng noen spørsmål til dere som har en del fartstid med Mugen.

Er det noen som har målt toe-in vinkelen bak på MBX6 opp i mot hva innsatser og diagrammer sier? Syntes visuelt at det var noe mye vinkel bak, så jeg rigget meg til for å måle dette. Ble litt overrasket over resultatene:

Med 2,75 grader innsatser (MBX6 original alu RR toe-in plate) målte jeg dette til 3,5 grader og med 2,5 grader innsatser målte jeg 3,0 grader....
          Sammenliknet også med de faste RR blokkene i plast som gav samme resultat. Det var mao ikke mulig å oppnå toe-in mindre enn 3,0 grader….

Håper selvsagt at jeg har gjort en eller annen dustefeil, men det er jo ikke så mye som kan monteres feil her. Det hadde vært fint om noen andre kunne sjekket og evt kommet med innspill. Oppsettet på bilen er ellers som i vedlagte pdf (satt opp for Innherred)
          Attached Files
          Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• Er ikke sikkert det er feil i det hele tatt det. Jeg har ingen ting å måle med annet enn et skyvelæret og så må jeg regne på vinkler. Det gidder jeg ikke

Det har egentlig ikke noen spesiell praktisk betydning heller, mer toe inn gir en bil mer stabil og enkel bil å kjøre, mindre gjør bilen bedre å kjøre i svingen men mer ustabil og ikke så trygg å kjøre.

Det er det jeg forholder meg til

Hvorfor vil du ha mindre toein, syntes noe mindre enn 2.75 ikke akkurat er positivt for å si det sånn.

Comment

• Er forsåvidt enig i det i det du sier og forstår betydningen av toe-in. Har noen biler i stallen etterhvert og for de fleste stemmer oppgitt toe-in rimelig bra med målt. Grunnen til at jeg begynte å sjekke dette var at jeg ønsket 2,75 grader for oppsettet jeg skulle starte med i Innherred og øyemålet sa at vinkelen så større ut.

Ønsket bare å vite om andre fikk sammet ressutlat som meg, for da slår jeg meg helt med ro med det. Har jo kjørt MBX6 hele fjorsesongen (elektro) så jeg vet godt at det fungerer

Er forøvrig svært enkelt å måle toe; Har bare bilen i rett kjørehøyde og legger bare en rett list eller liknende på tvers bak bakhjulene eller foran forhjulene. Måler så ut i fra denne med en vanlig camber måler. Se vedlagt skisse. Gjort på sekunder. Bruker dette spesielt for å sette toe foran.
              Attached Files

Comment

• Den tenkte jeg ikke på. God ide! Jeg gjorde ennå litt enklere hjemme. Satte bilen på høykant å målte med cambermåleren. Men mon cambermåler er kanskje øitt unøyaktig, men fikk ca 3 grader med 2.75 inserts.

Jeg tror ikke man skal bry seg så mye om gradene i seg selv men insertsen. Det rr vel den de fleste setupsheet forholder seg til også vil jeg tro.

Comment

• Gode greier og smart variant for hurtigsjekk av vinkel. Selv om det er utfjæret så blir det vel ikke helt halvgalt .
                  Slår meg da til ro med det, og forholder meg til hva som står på innsatsene. Det et jo testet så man vet det fungerer

Comment

• Spissing bak endrer seg ikke ved ut/innfjæring

Comment

• Er nok viktigere å tenke på når man justerer spissingen forran ja

Comment

• Hei.
                        Trenger nytt karrosseri til mbx6en min, og lurer på om det er noen gode nettsider å handle fra?
                        *MugenSeiki MBX-6*Mugen Seiki MBX6R EU*Team Associated TC6.1*Novarossi*Savox*KO EX-10 Eurus*
                        www.TMBK.NET
                        www.hobby24.no

Comment

• Det er mange sider, amainhobbies.com har jo det meste.
                          Christian Martinsen
                          Team Minicar Racing 2012

Comment

• Jeg har ett originalt til 6'ern liggende og.

Comment

• Originally posted by Samen View Post
                              Jeg har ett originalt til 6'ern liggende og.
                              Bestillte et Bitty design, men er interessert i et orginalt også. Hav skal du ha for det?
                              *MugenSeiki MBX-6*Mugen Seiki MBX6R EU*Team Associated TC6.1*Novarossi*Savox*KO EX-10 Eurus*
                              www.TMBK.NET
                              www.hobby24.no

Comment

• Om du ønsker det raskt har jeg liggende et helt nytt ulakkert FTW Night Fox for MBX6 her i Tromsø: http://www.avidrc.com/product/18/ftw...00025-ftw.html. Et av de stiligste karosseriene til Mugen

Du kan få det for kostpris 250kr. Kan bestille meg et nytt senere

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X