Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-serien

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det noen som har et alu (eller evt. karbon) front-dempertårn til MBX6 liggende? Det må ikke være nytt. Kan bestille fra det store utland, men hadde trengt det raskt Send meg pm med type/tilstand/pris så tar jeg kontakt.
    Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

    Comment


    • Du har PM.

      Comment


      • Hei Anders. Sendte deg pm om betalingen for noen dager siden
        Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

        Comment


        • Setup fra NM.
          Fungerte som bare det, ble litt glatt når det ble vått. Gikk ned et hakk på stabstag bak i finalen.
          Attached Files
          Christian Martinsen
          Team Minicar Racing 2012
          Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO

          Comment


          • Mitt oppsett på bukta var veldig likt Kristian sitt. Jeg likte ikke 2.8mm stabstag bak, så jeg kjørte 2.7 når det var tørt også. Rompa holder seg litt mer på plass. For et lettere oppsett kan man bruke 2.6mm bak. Da mangler det litt styring, men bilen er VELDIG lettkjørt og stabil

            Kristian har også krysset av for at han kjørte demperene foran inne på bærearmen, det tror jeg er feil og at de var ytterst på bærearmen.

            Bilen er super å kjøre og funker til gangs!!

            Comment


            • MBX6 - Kodal_Trening.pdf

              Dette er et forslag til setup for siste NC runden i Kodal neste helg.
              Bilen fungerte meget bra i finalene i dag, men det er fortsatt mulig å sett på litt mer fart
              Christian Martinsen
              Team Minicar Racing 2012
              Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO

              Comment


              • OK, da må vi få litt liv i denne tråden igjen.

                Mange som ifjor kjørte Mugen var verdens største Mugen fans, har plutselig blitt verdens største Kyoshofans..... Vel, vi får se hvor godt valg det var

                Litt på den seriøse sida, så ønsker vi de lykke til med sitt nye utsyr og får håpe at det er like godt som det vi får!

                Mugen MBX6R-EU kommer om ikke så lenge, mange har vel sett bilen på diverse nettsider og sett hva som er forskjell på den og MBX6EU.

                Sånn kort fortalt så er det en ny chassisplate som er forlenget 3mm foran og 2 mm bak, istedet for chassis på MBX6EU som kun ble forlenget med 5mm bak. Dette skal gjøre bilen litt lettere å kjøre, samtidig som den ikke trenger så store endringer i opssettet fra bane til bane.

                Det er kommet ny utveksling i girkassene, dette er det samme som options giringa som ble brukt bak i standard MBX6. Bilen akselererer raskere, selv om totalutvekslinga er den samme som før.

                Det er kommet et nytt dempertårn bak med flere muligheter for instilling av camberstaget.

                Vi gleder oss stort til den nye bilen kommer og satser på at vi kan få til et bra år i år også!!!

                Comment


                • Kan og nevne at det vil bli tilgjengelig deler på alle løp sesongen 2012 fra Minicar Racing.

                  Det er og nye Mugenførere iår, bla. jeg som har konvertert fra Kyosho.

                  Comment


                  • Rasende bra altså!! I tillegg så vant Robert Battle i Frankrike i helga. Løpet i Montpellier er det første store internationale løpet på vinterstid. Mugen var også representert med 4 biler i finalen, dobbelt så mange som neste merke )

                    Comment


                    • Fremdeles Mugen fan. men har kun kjørt den bilen siden eg startet å kjøre modellbil så ett skifte fristet litt : )
                      Ingenting vondt å si om den bilen.

                      Gøy skal det bli uansett !!
                      Thomas Michelsen 90477788
                      Kyosho Mp9 TKI 2
                      Team Michaelfox BOMBK

                      Comment


                      • tja, ka ska man sei..... Ble lite kjøring på meg ifjor, men om det var pga bilvalg sier soga ingenting om.
                        Men skal prøve kyosho igjen i år, håper det blir bedre enn sist jeg hadde med de å gjøre, for det var ikke noe stas.
                        Egentlig så er jeg en tulling, for jeg vender alltid tilbake til Mugen, da den er rimelig bombesikker ift min kjørestil....
                        Hvis alt går ræv i år, blir det kun mugen på meg i fremtiden, lover....

                        we love E-clips
                        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                        TRF-415MSXX
                        DEX410

                        Comment


                        • Skru ut pluggen og drypp noen dråper fuel ned i plugghullet. Så setter du den på startboksen med fuel i tanken og ha full gass. Hold en fille over plugghullet slik at du ikke får fuel i øya Når alt går rund som normalt, sett ned gassen til tomgang, en liten runde til på startboksen og skru i pluggen. Så lenge gløderen er i orden starter den med en gang

                          Comment




                          • Battles setup fra Montpellier

                            Comment


                            • Hei!

                              Er det 6R-Eu eller 6EU du har?

                              Vi brukte sjelden noen hardere oljer enn 7-7-5. Bilen går rasker rundt svingene og er fremdeles lettkjørt. Hvorfor vil du ha lettere olje i senterdiffen?

                              Mvh Anders

                              Comment


                              • Originally posted by michaelfox View Post
                                Fremdeles Mugen fan.
                                Judas..... he, he. Bare tuller Thomas, du er tilgitt. Spill for galleriet på Mugen tråden. Skjønnar Blir pen i rød genser det er jeg sikker på , he, he.
                                Tror det blir rart for deg å ikke kjøre Mugen ja. Håper du liker Kyoshoèn. Ingen revolusjon, bilen må fremdeles "rattes". Men kan være litt motivasjons skapende å bytte merke innimellom. Likeledes som det kan gå andre "veien" å bytte for ofte.
                                * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
                                ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
                                * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X