Er det noen som har et alu (eller evt. karbon) front-dempertårn til MBX6 liggende? Det må ikke være nytt. Kan bestille fra det store utland, men hadde trengt det raskt Send meg pm med type/tilstand/pris så tar jeg kontakt.
Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Mitt oppsett på bukta var veldig likt Kristian sitt. Jeg likte ikke 2.8mm stabstag bak, så jeg kjørte 2.7 når det var tørt også. Rompa holder seg litt mer på plass. For et lettere oppsett kan man bruke 2.6mm bak. Da mangler det litt styring, men bilen er VELDIG lettkjørt og stabil
Kristian har også krysset av for at han kjørte demperene foran inne på bærearmen, det tror jeg er feil og at de var ytterst på bærearmen.
Dette er et forslag til setup for siste NC runden i Kodal neste helg.
Bilen fungerte meget bra i finalene i dag, men det er fortsatt mulig å sett på litt mer fart
Christian Martinsen
Team Minicar Racing 2012
Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO
Mange som ifjor kjørte Mugen var verdens største Mugen fans, har plutselig blitt verdens største Kyoshofans..... Vel, vi får se hvor godt valg det var
Litt på den seriøse sida, så ønsker vi de lykke til med sitt nye utsyr og får håpe at det er like godt som det vi får!
Mugen MBX6R-EU kommer om ikke så lenge, mange har vel sett bilen på diverse nettsider og sett hva som er forskjell på den og MBX6EU.
Sånn kort fortalt så er det en ny chassisplate som er forlenget 3mm foran og 2 mm bak, istedet for chassis på MBX6EU som kun ble forlenget med 5mm bak. Dette skal gjøre bilen litt lettere å kjøre, samtidig som den ikke trenger så store endringer i opssettet fra bane til bane.
Det er kommet ny utveksling i girkassene, dette er det samme som options giringa som ble brukt bak i standard MBX6. Bilen akselererer raskere, selv om totalutvekslinga er den samme som før.
Det er kommet et nytt dempertårn bak med flere muligheter for instilling av camberstaget.
Vi gleder oss stort til den nye bilen kommer og satser på at vi kan få til et bra år i år også!!!
Rasende bra altså!! I tillegg så vant Robert Battle i Frankrike i helga. Løpet i Montpellier er det første store internationale løpet på vinterstid. Mugen var også representert med 4 biler i finalen, dobbelt så mange som neste merke )
tja, ka ska man sei..... Ble lite kjøring på meg ifjor, men om det var pga bilvalg sier soga ingenting om.
Men skal prøve kyosho igjen i år, håper det blir bedre enn sist jeg hadde med de å gjøre, for det var ikke noe stas.
Egentlig så er jeg en tulling, for jeg vender alltid tilbake til Mugen, da den er rimelig bombesikker ift min kjørestil....
Hvis alt går ræv i år, blir det kun mugen på meg i fremtiden, lover....
Skru ut pluggen og drypp noen dråper fuel ned i plugghullet. Så setter du den på startboksen med fuel i tanken og ha full gass. Hold en fille over plugghullet slik at du ikke får fuel i øya Når alt går rund som normalt, sett ned gassen til tomgang, en liten runde til på startboksen og skru i pluggen. Så lenge gløderen er i orden starter den med en gang
Vi brukte sjelden noen hardere oljer enn 7-7-5. Bilen går rasker rundt svingene og er fremdeles lettkjørt. Hvorfor vil du ha lettere olje i senterdiffen?
Judas..... he, he. Bare tuller Thomas, du er tilgitt. Spill for galleriet på Mugen tråden. Skjønnar Blir pen i rød genser det er jeg sikker på , he, he.
Tror det blir rart for deg å ikke kjøre Mugen ja. Håper du liker Kyoshoèn. Ingen revolusjon, bilen må fremdeles "rattes". Men kan være litt motivasjons skapende å bytte merke innimellom. Likeledes som det kan gå andre "veien" å bytte for ofte.
Comment