Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-serien

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg måtte ha meg en 6'er igjen, leken bil! Veldig spretten i forhold til Tamiya'n - på godt og vondt.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • Originally posted by casevac View Post
      Jeg måtte ha meg en 6'er igjen, leken bil! Veldig spretten i forhold til Tamiya'n - på godt og vondt.
      Takk for at du tar til vet

      Det er en deilig bil, og holdbarheten er helt på topp. fikk clutch-havari etter løpet idag, noe som minnet meg på at jeg ikke har byttet en eneste slitedel på bilen ennå, 7 løp kjørt og ennå ikke skiftet så mye som et lager. Noe som sier meg at jeg skal ha en liten overhaling nå før kodal
      MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
      TRF-415MSXX
      DEX410

      Comment


      • 7 liter på samme clutchlager, men Tom Erik da...
        Jeg beholder Tamiya'n, gir den en makeover og staller den til den blir mer utbredt og det kommer deler til den på carolinas. Har ikke røket en eneste del på den heller, på snart 10 liter, men det kan jo ikke vare evig. Vil jo ikke trene på å ta det pent heller
        801X'en er MYE stødigere enn 6'ern, MYE snillere og omtrent like rask. Men den er nesten litt for forutsigbar. Omtrent som en 5R med bedre aks, styring og dempere.
        Skulle jeg kjørt løp ville jeg antagelig ha kjørt raskere runder på mitt beste med 6'ern, men kjørt ut mindre med Tamiya'n.
        6'ern er mer krevende, og dermed litt morsommere, og man får følelsen av at det går raskere med 6'ern, selv om klokka sier omtrent dødt løp.

        Hadde jeg vært fersk med buggy, og skulle kjøre løp tidlig i karrieren ville jeg ikke vært i tvil, 801X et bedre valg.
        Men nå er jeg ingen av delene, og liker å ha hjertet litt opp i halsen, da er 6'ern bedre
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • litt mer enn 7 liter, ca15, 2,5 liter idag

          jeg får ta turen til uken å prøve dette vidunderet ditt
          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
          TRF-415MSXX
          DEX410

          Comment


          • Ja det må du gjøre!
            Banen er slitt, men på en god måte
            Jeg har relativt lange dager på jobb denne uka, men send meg en pm kvelden før så får vi i stand noe.
            Blir det etter 2000 så blir det Slash, for ellers surner kone og barn, jeg har bygd på furtebua, men da spørs det om den blir stor nok likevel
            Hvis det er godvær til helga så tenker jeg på en Midtskogen open
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • Originally posted by casevac View Post
              Jeg måtte ha meg en 6'er igjen, leken bil! Veldig spretten i forhold til Tamiya'n - på godt og vondt.
              Det kommer jo an på setupet ditt det da
              Går an å kjøre rolig og stabilt setup vet du

              Comment


              • Stock mot stock, like oppsett forøvrig; Tamiya 801X er mer stabil og mer lettkjørt enn MBX6.

                Det kommer jo an på setupet ditt det da
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • Jeg vet ikke hva du mener med stock mot stock engang..
                  Så du har ikke snakket med andre eller sjekket hva som er et bra oppsett på mbx6, bare klappa den ihop og kjørt liksom?
                  For da er det jo ikke rart at det ikke blir optimalt

                  Om man ikke har setup tools som måler grader, så får man jo ikke et nøyaktig oppsett heller. Bruker man bare skyvelær så sitter man jo med helt forskjellige antall grader og det blir ikke bra. Kan jo ha 0 på høyre og 2 på venstre uten at skyvelæret ser forskjell omtrent.
                  Last edited by Ideal; 3 August 2009, 20:07.

                  Comment


                  • Sier du det....
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • Hei jan. jasså d ble mugen igjen,tenkte jeg d ikke Tipper tamiya'n blir hylle pynt nå nå skal vi ha en battle snart på haslemoen. begynner og ligne noe der,skal prøve og lage flere hopp der i helga, og litt rør legging.Du får ta deg tid en dag og komme nedover.

                      Tamiya= utviklet sammen med en haug med leker
                      Mugen Seiki = lekefritt firma

                      Comment


                      • Skulle jeg kjørt løp i dag ville jeg kjørt Tamiya'n - bare så det er sagt, bra bil!
                        Nå er det nå engang sånn da, at Mugen er et japansk ord, som betyr, hold deg fast: Leke
                        Haslemoen er jeg nok med på, det må bli i helga, har egentlig savnet mail fra "klubben" om dugnad.
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • Originally posted by Ideal View Post
                          Jeg vet ikke hva du mener med stock mot stock engang..
                          Så du har ikke snakket med andre eller sjekket hva som er et bra oppsett på mbx6, bare klappa den ihop og kjørt liksom?
                          For da er det jo ikke rart at det ikke blir optimalt

                          Om man ikke har setup tools som måler grader, så får man jo ikke et nøyaktig oppsett heller. Bruker man bare skyvelær så sitter man jo med helt forskjellige antall grader og det blir ikke bra. Kan jo ha 0 på høyre og 2 på venstre uten at skyvelæret ser forskjell omtrent.
                          øøøøy! 6'ern det er snakk om bygde JEG- og det etter boka!
                          Monterte den i HYDY benk og justerte til "pinpoint accuracy": 3gr -camber foran og bak, 2gr toe out framme, stock toe in bak.(2-3 gr?) ride hight er jeg ikke sikker på, men ca 20?- foran og bak.
                          Det slår meg at Tamiya'n er likere på mbx5, kan det stemme? (kjøremessig)
                          Nils Heen -74 mod. Eidfjord Tlf: 950 43 887, Kjører: Mugen MBX 6 m/OS Recab(?), Tamiya TRF 416 m/NOVAK 5,5 Flyr: T-Rex 450 S
                          -Dreng på midtskogen raceway-

                          Comment


                          • Det er rimelig stor forskjell på 2 grader og 3 grader camber på denne... gir merkbart utslag.

                            Comment


                            • Originally posted by Ideal View Post
                              Det er rimelig stor forskjell på 2 grader og 3 grader camber på denne... gir merkbart utslag.
                              Sier du det....
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • Originally posted by Ideal View Post
                                Det er rimelig stor forskjell på 2 grader og 3 grader camber på denne... gir merkbart utslag.

                                ja greit å vite ikke sant ?
                                Thomas Michelsen 90477788
                                Kyosho Mp9 TKI 2
                                Team Michaelfox BOMBK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X