Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lei av å plages,så nu e T-Maxxen på tur i posten.....
    Max Sivertsen 73 Mod
    FG MONSTER BEETLE
    TRAXXAS T-MAXX 3.3

    Comment


    • Nu har æ vært å fått proffe folk tel å stilla inn biln (rcpro.no).... Funka kjæmpe fint,går som ei kula... MEN...Når æ har kjørt tom tanken,får æ ikkje start....Har hadt av toppen å sjækka sylyderen,så meget bra ut,god komp..... Målte tempen på den når tanken va tom,127grader.. Å det va med skjikkelig grisekjøring..... E det det nån så har et steike godt tips å kom med,korsn æ skal få start når den e varm.....??
      Max Sivertsen 73 Mod
      FG MONSTER BEETLE
      TRAXXAS T-MAXX 3.3

      Comment


      • Det er vel ganske vanlig, såvidt jeg har forstått, at nitromotorer er litt tungstarta når de blir kjørt tom og står et par minutter. Jeg pleier å følge med litt på fuelnivået og fylle etter før den går helt tom (med motoren i gang).
        -= Tomas Gravvold =- ('81)
        Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
        Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

        Comment


        • Joda har jo gjort det.... Men den kan jo stoppe under kjøring,Å då kan æ bære glømme å få start.... Den må stå tel den e heilt kald,så starta den.... E jo steike iriteranes,å sett å dræg i snora,mens det hagla småstein om øran,etter de andre....Så ikkje plages..
          Max Sivertsen 73 Mod
          FG MONSTER BEETLE
          TRAXXAS T-MAXX 3.3

          Comment


          • Alle Nitromotorer er vonde å starte når de er "mellomvarme". De starter lett kalde, og når de har full arbeidsteperatur. Men hvis motoren får stå i 2-3 min. er den ofte vanskelig å starte.

            Et tips er å gi den et lite ekstra trykk på pumpen slik at den får litt mer fuel, men ikke pump for mye. Bruk korte raske rykk i snora, et par ganger på gass, og så uten gass.
            Du kan jo også prøve med rotostart/batteridrill.
            sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

            Comment


            • Heisann... "Mellomvarm" Skal den ha mere temp enn 127grader....?? Har prøvd å pumpe "litt",å starte..Har prøvd drill oxo..Man ingen ting nytter,må bli helt kald først....
              Max Sivertsen 73 Mod
              FG MONSTER BEETLE
              TRAXXAS T-MAXX 3.3

              Comment


              • Kanskje jeg har vært heldig så langt, men det problemet har jeg aldri vært borti. Som regel så starter motoren veldig raskt uansett temperatur. Dette var med originalmotoren når jeg hadde den, og med Nosram'en.
                Roar Mortensen, 1970 modell
                1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

                Comment


                • Hvilken plugg brukte du på orginalmotoren...?? Poblemene startet da pluggen som stod i rauk... Har ikke klart å funnet ut hva slaks plugg det er,det eneste som står på den er "2"... Å så har jeg gådt fra 16 til 20 nitro,har kjørt nesten 4L 20%...
                  Max Sivertsen 73 Mod
                  FG MONSTER BEETLE
                  TRAXXAS T-MAXX 3.3

                  Comment


                  • jeg har brukt en kald plugg fra hpi i det siste og funka fint den... (mener den skal vere orginal..)
                    Sunnfjord RC Klubb
                    Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                    Comment


                    • Vet du hvilket nr det er på den...?? Har prøvd nr "5" fra hpi,men det ble ikke noe bedre..... Kjører du med 20% nitro...??
                      Max Sivertsen 73 Mod
                      FG MONSTER BEETLE
                      TRAXXAS T-MAXX 3.3

                      Comment


                      • husker desverre ikke nummeret på den... jeg kjørte før med 25% byron fuel men no er det 33% byron fuel det går i... skal sikkert ned igjen på 25 når denne dunken er tom..
                        Sunnfjord RC Klubb
                        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                        Comment


                        • I dag når jeg skulle starte min MTA-4 (28motor) så fikk jeg ikke start.. Var nesten umulig å få motoren ti å gå rundt, men dersom jeg tok ut pluggen så gikk den rundt som bare det... Virker som om det er noe som hopper over inni uten at jeg helt vet hva. bruker drill start...

                          Comment


                          • Hvis motoren satt bom fast så var den sannsynligvis dratt full av fuel. Da bør du ta ut pluggen og dra et par ganger for å få ut fuelen.
                            -= Tomas Gravvold =- ('81)
                            Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
                            Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

                            Comment


                            • Nei det er det ikke.... dersom du ser innlegget mitt en gang til så ser du at det står at jeg har hatt ute pluggen... Virker som om noe på drill starten hopper over uten at jeg helt klarer å finne ut hva

                              Comment


                              • Enveislageret ditt er gåent eller i ferd med å ryke. Pøs på med wd-40, i mellomtiden bestiller du nytt lager, kjører du med jero så skal du vite at all annen fuel dobler levetiden på enveislageret ditt.
                                MBX-6
                                Slash 4x4 rtr
                                - Midtskogen Raceway-

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X