Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nei, det funker ikke sånn. De holder fint med alu topper.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

Comment

• ok men da skal jeg kankje bestille snart
      Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

Comment

• Kjøpte veltebur fra vgracing.com her forleden, og monterte det ikveld. Virker rimelig solid. Veier litt, men satser på at Nosram'en klarer å flytte sakene.

-= Tomas Gravvold =- ('81)
        Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
        Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

Comment

• hei, min mta4 vil ikke gå i nøytral, den er ikke innkjørt eller kjørt i hele tatt så når jeg prøver og starte fyrer den kun når jeg gir gass og primer samtidig, når jeg slipper alt dør den. men de sekundene den går så står den jå å spøler for fullt. har sikkert ordlagt meg klønete nå men er takknemlig for svar!

og hva er galt med jero på denne motoren? har jero på den nå, har også model technics men det var ikke noe letter å starte da.
          Last edited by fåården; 4 August 2008, 19:44.

Comment

• Originally posted by fåården View Post
            hei, min mta4 vil ikke gå i nøytral, den er ikke innkjørt eller kjørt i hele tatt så når jeg prøver og starte fyrer den kun når jeg gir gass og primer samtidig, når jeg slipper alt dør den. men de sekundene den går så står den jå å spøler for fullt. har sikkert ordlagt meg klønete nå men er takknemlig for svar!

og hva er galt med jero på denne motoren? har jero på den nå, har også model technics men det var ikke noe letter å starte da.
            Hadde problem med akkurat det samme når bilen min var ny. Uansett så klarte jeg ikke å få den til å gå på annet enn mye gass. Thomas hos Mini Racing hjalp meg å justere opp motoren så den gikk ordentlig igjen.

Anbefaler deg enten å få hjelp av en proff til justering, evnt sjekk selv om motoren har grunninnstillinger og juster derifra selv.

Lykke til!
            MTA4 S50 Sledgehammer, Xray MT18T, Sintech Gt-8, Kyosho Landmax II, Traxxas Stampede, Rascal 1/16, F-27C Stryker, Artech Wingdragon, Blade 400, Blade CX2, Spektrum DX3 +++

Comment

• har fått en proff til å justere nå. bilen funker bra. kjørte 1L med jero 16%, har nå byttet til modeltechnics 25% kjørt ca 0,5L med den. men nå er den blitt tungstartet, spesielt om jeg har kjørt tom en tank og skal starte på nytt. og plutselig kan den stoppe under kjøring og får den sjeldent igang igjen. har ny plugg men ingen forskjell. har prøvd å justere såvidt på de største skruene på gasseren men ingen forskjell. noen tips?

og med det samme, kan noen fortelle meg hva de forskjelige skruene på gasseren heter?

Comment

• Originally posted by fåården View Post
                har fått en proff til å justere nå. bilen funker bra. kjørte 1L med jero 16%, har nå byttet til modeltechnics 25% kjørt ca 0,5L med den. men nå er den blitt tungstartet, spesielt om jeg har kjørt tom en tank og skal starte på nytt. og plutselig kan den stoppe under kjøring og får den sjeldent igang igjen. har ny plugg men ingen forskjell. har prøvd å justere såvidt på de største skruene på gasseren men ingen forskjell. noen tips?

og med det samme, kan noen fortelle meg hva de forskjelige skruene på gasseren heter?
                Det samme problemet har omentrent jeg... Jeg fylte opp tanken i dag, og det tok meg evigheter å få start på den... Men til slutt så startet den og jeg kjørte en del, men så stoppet den igjen og jeg fikk overhode ikke start igjen. Min stopper og en del under kjøring og dersom den har vært kjørt hardt så virker det som om den er ekstra treig startet...

Comment

• kvitta meg med den modeltechnics'n jeg.. nå funker den helt fint igjen. men å justere opp tomgangen funker til meg når den er litt vanskelig.. senker den igjen etter ca 30sec. og så har jeg lest meg fram til at været spiller en stor rolle på disse små motorene, er d mere fuktighet i luften må du justere litt for at den skal starte..
                  men nå blir det ny motor på meg da den orginale knakk i to da bilen tok salto uten dekselet.

Comment

• Har samme problemet på min mta4....Plages veldig for å få start,men når den starter,så går den fint....Når tanken er tom,å fylt oppigjen,kan jeg bare glemme å få start..... Har stilt den inn etter boka,men det hjelper ikke....Har byttet plugger,prøvd de fleste,os5,os8,traxxas medium... mener den pluggen som stod i var nummer 2,men vet ikke merke....Når jeg brukt os8 plugg,fikk jeg ikke bilen til å gå når jeg tok av gløderen..... E det nån så har ett tips korsn æ skal få den tel å funke igjænn.... funka jo steike bra,heilt tel æ skifta plugg...
                    Max Sivertsen 73 Mod
                    FG MONSTER BEETLE
                    TRAXXAS T-MAXX 3.3

Comment

• prøv å juster opp tomgangen litt mens du starter. funker hos meg.

Comment

• Ja fikk start...... Men nu røuk girkassa IGJÆNN..... FA.. kor æ sku plages med den Jæ.... Biln....
                        Max Sivertsen 73 Mod
                        FG MONSTER BEETLE
                        TRAXXAS T-MAXX 3.3

Comment

• Jeg har også en mta 4.. himmel og hav jeg har hadd mye trøbbel med den. hele tiden noe som går ødelagt.

Comment

• Ting går istykker på bilen min også, men det tror jeg nok har litt med kjørestilen å gjøre...

Krysspinner i drivhylsene på akslingene forover og bakover fra girkassen, og bøyde styrestag bak er gjengangere. (Antakeligvis pga. litt kraftigere motor og litt uheldige landinger av og til. )

Tror da ikke MTA'n går istykker mer enn andre biler i samme kategori..?
                            -= Tomas Gravvold =- ('81)
                            Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
                            Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

Comment

• har aldri vert borti noe av dette, så er nok kjørestil med i bilde
                              Sunnfjord RC Klubb
                              Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

Comment

• Før å sei det sånn.... Motorn,diffen framme å bunnplata har æ ikkje skifta..Men utåver det,så har æ skifta det mæste.... Drivakslingan ryk pinade så fort,at sku tru de va laga uta gorrjærn....Har bestilt på ebay nu,så ut tel å vær brae greier.... Va nu å læste litt på forume her før æ kjøpte biln,å alle skreiv at det va næsten aldri feil me mta4`en.... Men jaggu har æ fått oppleve nåkka anna....Skal den ikkje tåle å hærjes me i ett grustak,så stort sett består av kakaogrus...Så vill æ sei søppel.... Kjøre nu sammens med Traxxas revo,Tmaxx,FG,ST1....Å det e nu vældig skjelden at det ryk nåkka på de bilan....Å vi har nu samme kjørestil heile gjænngen....
                                Max Sivertsen 73 Mod
                                FG MONSTER BEETLE
                                TRAXXAS T-MAXX 3.3

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X