Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Thomas-no View Post
    Dette er fordi prisen som er oppgitt er inklusiv moms i UK (17%).
    Denne trekkes fra hvis varen skal sendes ut av UK.
    Så betaler du moms på 25% for å få varen inn i norge.

    239 / 117% = 204 :wink:

    ------------------------------------------
    En S50 vil da koste:

    fakturapris: 366£ x 10,5 = kr. 3843,-
    Moms: 3843 x 0,25 = kr. 960,-
    Tollgebyr: kr. 196,-
    Total kostnad: kr. 4999,-

    Hvis du ikke har erfaring med fuelbil fra før ville jeg oppsøkt nærmeste hobbybutikk å sett hva de har.
    De aller fleste trenger hjelp i starten.:wink:
    Takker så mye! må vel se litt mer på det å tenke litt så får jeg se hva det blir. men hva om jeg klarer å overtale folka i butikken der til å sende pakken som en "gave" med verdi under 1000kr. da vil vel ikke moms bli lagt til..?
    Bjørnar Asp, 90 modell. Meløy, Reipå.
    Bil: ingen for øyeblikket.

    Comment


    • som sagt skal jeg kjøpe noen deler i samma slengen..
      som fks: bedre styreservo hvis det trengs...
      Offroad : Schumacher rascal ; Losi 8ight-T : Onroad : Mini-z mr01 ; Mondeo/Civic Tamiya FF01 ; Losi xxx-s halveis G+ : Radio : Futaba 3PK : Heli : E-flite Blade mCX

      Comment


      • Originally posted by Nitro only View Post
        Men vist s50 kommer på 5000, kan du heler legge i ein 500 lap og kjøpe fra feks, thomas, da har du garantien her i norge, og ikke over det
        Hvis det blir så dyrt så har jeg desverre ikke råd så da blir det vell en billig dårlig kvalitets buggy på meg :-(
        Bjørnar Asp, 90 modell. Meløy, Reipå.
        Bil: ingen for øyeblikket.

        Comment


        • ALdi i verda kjøp dårleg kvalitet buggy! da går du helle for s28!

          Comment


          • Noen som har noen ider om hvordan jeg kan beskytte mottakeren, servoene og batteriboksen mot ("vann og snø")????

            ikke kom med noe så enkelt som ballong..
            er ikke noe slikt jeg er ute etter..

            Et hus elle noe i den duren
            Sunnfjord RC Klubb
            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

            Comment


            • Prøv å tett alt med silikon, batteriboksen blir nå aldri våt inni når jeg kjører
              MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

              Comment


              • Originally posted by Rocky View Post
                Prøv å tett alt med silikon, batteriboksen blir nå aldri våt inni når jeg kjører
                det har jeg tenkt på også, har brukt gumi lim på kantene nede og sånn, har faktisk fått vann i batteri boksen, (hard kjøring på snø føre...)
                tenkte jeg kanskje skulle prøve å lage et lite prosjekt av dette, lage til et avtagbart "hus" over heile greia..
                som da skal holde vann og snø vekke ifra elektronikken...
                Sunnfjord RC Klubb
                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                Comment


                • Hus over hele greia trur jeg du kan glemme.
                  Nok silikon og riktig type så har du kommet langt med de forskjellige boksene.
                  Å skjerme servoene kan gjøres på flere måter, plastidip, vaselin, fylle dem med grease, klarlakk på printkort osv.
                  100% blir det nok aldri, og blir det tett nok i boksen så finnes det alltids kondens.
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • Originally posted by casevac View Post
                    Hus over hele greia trur jeg du kan glemme.
                    Nok silikon og riktig type så har du kommet langt med de forskjellige boksene.
                    Å skjerme servoene kan gjøres på flere måter, plastidip, vaselin, fylle dem med grease, klarlakk på printkort osv.
                    100% blir det nok aldri, og blir det tett nok i boksen så finnes det alltids kondens.
                    takker for svar..
                    får se hva jeg har liggende..
                    men hva mener du med "riktig type"??
                    og hva er plastidip?
                    og hvor får jeg tak i det forskjellige??
                    Sunnfjord RC Klubb
                    Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                    Comment


                    • Diff.

                      Er det noen som har erfaring med Vertigo performance diff lockers, og hvordan det er å kjøre med? Vurderer å montere en fremme på min mta.
                      Morten Aas 65mod.
                      Losi 8ight-t. Spektrum Dx3r.

                      Comment


                      • hei..
                        jeg kjører da en s28 så det er klart..

                        Jeg har da skiftet servo til gassen og servoen til framover/revers..
                        det er da spektrum (high) på gassen og en Tamiya "noe" (stod på en mad spirit).. og orginal på styringen...

                        Og mottaker og sendener er da spektrum DX3.0...
                        også med 4xAA batteri..

                        Det som da er problem er at jeg får ikke kjørt mer en ca 1-2 tanker før jeg må skifte batteriene=(
                        men de er forsatt fulle!

                        jeg lurer da på om dere har noen ideer på hva som kan være gale?

                        Står jammen mye bra inn på her=)
                        Sunnfjord RC Klubb
                        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                        Comment


                        • Originally posted by slr88 View Post
                          Det som da er problem er at jeg får ikke kjørt mer en ca 1-2 tanker før jeg må skifte batteriene=(
                          Går servoene tregt, er det derfor du skifter batterier?
                          Eller blir de elt tomme, så servoene slutter å virke?

                          Originally posted by slr88 View Post
                          men de er forsatt fulle!
                          Hvordan vet du at de er fulle, måler du spenningen (V) på dem.
                          I tilfellet hvor høy spenning holder de (mål ett og ett batteri)?

                          Har du kontrollert at batteriene er fulladet før bruk.
                          Hmm, bruker du oppladbare eller engangsbatterier?
                          sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                          Comment


                          • Originally posted by Thomas-no View Post
                            Går servoene tregt, er det derfor du skifter batterier?
                            Eller blir de elt tomme, så servoene slutter å virke?


                            Hvordan vet du at de er fulle, måler du spenningen (V) på dem.
                            I tilfellet hvor høy spenning holder de (mål ett og ett batteri)?

                            Har du kontrollert at batteriene er fulladet før bruk.
                            Hmm, bruker du oppladbare eller engangsbatterier?
                            har ikke målt dem nei, men setter de i andre ting som f.eks sendere så er de fulle ifølge dem...
                            det er da engangs batteri..
                            det som da skjer er at failsafe`en kutter.

                            sykt irriterene for det skjer som oftes rett etter den er blitt varm og begynne å gire...
                            Sunnfjord RC Klubb
                            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                            Comment


                            • Originally posted by slr88 View Post
                              har ikke målt dem nei, men setter de i andre ting som f.eks sendere så er de fulle ifølge dem...
                              det er da engangs batteri..
                              det som da skjer er at failsafe`en kutter.

                              sykt irriterene for det skjer som oftes rett etter den er blitt varm og begynne å gire...
                              Spenningen på batteriene synker når man belaster dem.
                              Ladbare batterier har lavere spenning enn engangsbatterier når man belaster dem lite, men klarer å holde høyere spenning enn engangsbatterier under belastning.
                              Når belastningen øker kan spenningen på engangsbatteriene dine kanskje synke til 1V pr celle (tot 4V).
                              Mens oppladbare batterier kanskje bare synker til 1,2V (tot 4,8V) under samme belastning.
                              Er belastningen stor (som ved bruk av sterke servoer) kan belastningen (strømtrekket i ampeer) gjøre at spenningen synker kraftig.

                              Hvis du har failsafe montert vil denne slå inn hvis spenningen blir for lav.
                              Hvis du for eksempel svinger og bremser samtidig trekker servoene mye strøm, og spenningen synker MYE (på engangsbatterier).
                              Spenningen kan da bli så lav under belastning at failsafen slår inn.

                              Løsingen er mest sannsynlig å bytte til oppladbare batterier.
                              Velg helst en batteripakke med 5 batterier (6V), da får du endel raskere servoer enn med 4 batterier, og MYE raskere enn med 4 engangsbatterier (6V UTEN belastning).

                              For eksempel: 6V GP1400mAh mottager batteri.
                              sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                              Comment


                              • Jaujau..
                                skal ha meg et slikt..
                                har spektrum DX3.0 som da har innebygd failsafe..
                                men det jeg ikke får til å skjønne er at de servoene som står i bilen no, er ikke mye sterkere en de som sitter i orginalt tror jeg,..
                                men det som jeg ikke skjønner er jo at før kunne jeg kjøre 1-2 timer på 4batt mens no ca 15-20 min..
                                er jo ikke noe serlig gøy om 6v pakken blir fort tømt heller da..
                                Sunnfjord RC Klubb
                                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X