Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aha^_^ Jeg lot bilen gå 1 tank på tomgang på fabrikk instillinger. Så kjørte jeg inn 2 liter på kvart til hall gass. Etter det begynte jeg å stille bilen inn optimalt som du ser ovenfor.

Comment

• ¨hvor stor forskjell er det egentlig med Nosram RS.28 Monster EVO.
      Har bra lyst og prøve

Comment

• Det er som natt og dag....
        Jeg syns bilen gikk godt med originalmotoren, hill-climbing var den suveren til, og den var kjapp i akselrasjonen. Hadde som Thomas sier litt vansker med å løfte forhjula, nå har jeg vansker med å holde forhjula nede... Aks'en er sinnsykt mye råere, og den spretter opp bakkene som et skåldet troll.
        Nosram'en anbefales på det sterkeste.

Bytter du til Nosram er det også anbefalt å fjerne reversen, dvs sette på et fwd-only kit.
        Roar Mortensen, 1970 modell
        1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

Comment

• Så rå ut den der. Har faktisk aldri hørt om den;p Som en universal motor eller?

Comment

• Er en kongemotor, enkel å tune, krefter i overflod. Finnes bl.a. her.

Comment

• Har du den på din MTA?

Comment

• HER er en liten video fra det første løpet jeg kjørte i monstertruck klassen.
                Bilen er en MTA-4 med Nosram 28 EVO motor.
                Skal si det trøkk i den motoren, og veldig lett å tune
                sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

Comment

• Så kul ut den ja, kanskje det blir en sånn en gang^_^ Og nå er det noe som er gåen igjen på min bil, i girkassa. Motoren går fint men den kjører ikke fram eller bak. Den står bare å slurer. Ganske sikker på at den er i gir og at det er noe inni girkassa som ikke er som det skal. Hva kan det være?..;/

Comment

• Stygg lyd?
                    Tipper at det er en splint på hovedakslingen i gearkassa, da er det mulig at 1'ste gearet ditt er barbert for tenner.
                    Men det kan hende at slipperen din er gåen, eller slipperen i gearkassa, eller clutchen på motoren.
                    Følg drivlinja fra motoren, så finner du feilen.
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

Comment

• Clutchen er det ikke. Ikke noe speielt stygg lyd heller. Men det er ikke noe annet å gjøre en å åpne og se. Det er sikkert at det er noe inne i girkassa.

Comment

• Hva er det vanligvis som ryker hvis man strammer slipperen for mye? Har røket 2stk sånn "2 speed clutch hub" på veldig kort tid..
                        -= Tomas Gravvold =- ('81)
                        Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
                        Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

Comment

• Originally posted by lulz View Post
                          Har du den på din MTA?
                          Jeg har Nosram i min MTA ja. Bilen går noe helt sykt. Som sagt syntes jeg den gikk godt med originalmotoren, men overgangen til Nosram var bare rå!

Jeg vet om et par stk som har kjøpt slik motor til sine biler etter å ha sett hva den yter i MTA'en.

Etter et lite havari med en splint kjørte jeg en stund med bare bakhjulsdrift. Likevel kom jeg like høyt og lengre opp i bakkene enn kamerater med Savage X 4.6.

Comment

• Originally posted by tg1 View Post
                            Hva er det vanligvis som ryker hvis man strammer slipperen for mye? Har røket 2stk sånn "2 speed clutch hub" på veldig kort tid..
                            Bump please.
                            -= Tomas Gravvold =- ('81)
                            Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
                            Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

Comment

• Thomas sa i en tidligere post her at det å stramme slipperen kan gå ut over girkassa. Sannsynligvis så er det denne delen som får trøkken... uten at jeg vet dette med sikkerhet.

Comment

• Nå blir jeg drittlei av girkassa på MTAen!..
                                Satte sammen girkassa tidlig i dag etter at en splint var gåen i girkassa, og nå nettopp skjedde det samme igjen.. Først ville han ikke gire opp i 2. gir, så streika girkasse helt. Og nå er tilogmed hjula låst. Er ikke sikker på at det er akkurat det for har ikke åpnet den igjen. Men uansett, hva er det som gjør at dett skjer?..>_>

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X