Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • har nettopp kjøpt en mta4 og den er blitt startet en kort gang. men nå starter den ikke lenger. på fabrikkinnstiling av gasser virker det ikke som den får bensin. men når jeg åpner gassen og den får bensin starter den heller ikke.. har prøvd mange innstillingsmuligheter nå men den fyrer ikke. noen tips/råd?

    Comment


    • -Sørg for at det er rent rundt pluggen
      -Ta ut pluggen
      -dra i snora eller kjør den på rotostarten i noen sekunder (ikke kikk ned i plugghullet).
      -Sett gløderen på pluggen, her skal det gløde gult og friskt, hvis ikke: lad gløderen, prøv igjen eller skift plugg (90% sannsynlig at pluggen har røket/ikke er god nok).
      - Skru i pluggen igjen (hvis forige punkt er ok).
      - Gi den et pittelite pump slik at du ser fuelen står mot forgasseren.
      - Hvis den bare tenner pittelitt før den blir umulig igjen så skrur du den inn 1/4 omdreining på HSN (den største skrua på forgasseren med messinghylse rundt).
      - Prøv igjen
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • er rotostart men starteren slutter plutselig og funke også, virker som den går varm.. men må vel kjøpe ny, noen anbefalinger? skal prøve dine gode forslag. takker for raskt og seriøst svar!

        Comment


        • Rotostarteren eller snorstarten? Hvis rotostarteren ikke funker lenger så kan det jo være batteriet som er flatt/overbelastet og kortsluttet.
          Hvis det er det at den ikke tar tak lenger så er det fordi at det er masse fuel, olje og gugge i enveislageret på snor/rotostarten din. Da kan det kanskje berges med å dose på med WD40/5-56, mat på masse masse!
          Alternativt hvis det er selve el.starteren er jo en litt hissig batteridrill, men hold løst i den, la den snurre og ikke bilen din hvis du får hydrostatisk låsing (da ryker råda i motoren).
          Sett den på et så lite moment som mulig, så slipper du det, men husk, det må være litt fart i den.

          Hvis du bruker Jero- fuel så er det roten til alt ondt!
          All, absolutt all annen 20-30% fuel er bedre!
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • Som nevnt tidligere sliter jeg litt med girkassen på min.. Legger ved et par bilder her, så får dere skrike ut hvis noe ser helt på trynet ut..









            Men, det nålelageret som er inni den 2speed-saken har havarert til gangs.. Mulig det kan ha noe med saken å gjøre...?
            Men jeg klarer ikke helt å se hvilket delenr. jeg må kjøpe for å få med det lageret.. Er det DENNE eller DENNE eller noe helt annet?

            Tips mottas med takk, da jeg gjerne skulle bestilt nye deler ikveld..
            -= Tomas Gravvold =- ('81)
            Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
            Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

            Comment


            • Hvis enveislageret (nålelageret) er dårlig vil turtallet på motoren øke, men bilen står bare stille å ruser.
              Noen ganger kan det ta tak, og da vil den oppføre seg normalt.
              Dette blir da dårligere og dårligere, og til slutt tar det kvelden totalt.


              Dette er delen med enveislageret.
              sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

              Comment


              • Det høres helt ut som bilen min, ja. Klarer _såvidt_ å få den avgårde hvis jeg tar det veldig med ro.
                Men, okei, da legger jeg inn bestilling på en sånn.
                -= Tomas Gravvold =- ('81)
                Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
                Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

                Comment


                • Originally posted by lulz View Post
                  http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
                  Er det noe poeng å oppgradere denne delen?
                  Tror det er lettere og billigere og kjøpe flere av de originale ,
                  har bare bøyd en sånn original på min man da var det bare og bøye den tilbake
                  MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                  Comment


                  • Indeed. Kjøper heller 4 originale til brøkdelen av prisen til en i titan eller hva det nå er;p

                    Comment


                    • er det noen som vet om det er noe galt med jero sin 15%?
                      har fått meg en mta sladge hammer s50 å får den i gang men når jeg gasser på stopper den og har prøvd det meste får den ikke i gang
                      husker noe om 15% eller 25% som stod i forume men det var vell bare til/om MTA4 (s2?
                      Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                      Comment


                      • En .50 motor ville jeg gitt minst 25%, og jero ville jeg styrt laaaangt unna.
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • ok takk for svar
                          Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                          Comment


                          • Originally posted by casevac View Post
                            En .50 motor ville jeg gitt minst 25%, og jero ville jeg styrt laaaangt unna.
                            Enig. Sats på Model Techniks sin fuel. Vet ikke hvordan det skrives men, men..^_^

                            Comment


                            • bak-demperne?
                              en av mine bak dempere har gått sund (troppa spratt av) så jeg lurte på viss jeg kjøper nye tropper i alu går ikke noe annet sundt da?
                              man forsterker en ting men så er den andre tingen svak i forhold,
                              for plastiken vil gå før alu
                              Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X