Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fins det noen "tommelfingerregel" for hvor stram slipperen skal være da, tro?
    -= Tomas Gravvold =- ('81)
    Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
    Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

    Comment


    • Det står vel i manualen.. Tror det var helt til det var helt skrudd inn, og så 1/4 eller 1/8 tilbake.

      Comment


      • Hehe, ja, så rart med det.. Det meste sånt står vel i manualen, ja..
        -= Tomas Gravvold =- ('81)
        Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
        Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

        Comment


        • Nå blir jeg drittlei av girkassa på MTAen!..
          Satte sammen girkassa tidlig i dag etter at en splint var gåen i girkassa, og nå nettopp skjedde det samme igjen.. Først ville han ikke gire opp i 2. gir, så streika girkasse helt. Og nå er tilogmed hjula låst. Er ikke sikker på at det er akkurat det for har ikke åpnet den igjen. Men uansett, hva er det som gjør at dett skjer?..>_>

          Comment


          • Passer du på å rengjøre girkassa godt når du har hatt havari, slik at det ikke ligger metallspon eller annet igjen der. Dette tar fort knekken på ting som går fort rundt som det gjør inne i der.

            Har du lest i manualen om justering av tidspunkt for giring??
            Min girer opp etter 5-6 meter, ser andre skriver 10-15 meter. Hva som er bra eller riktig er det forskjellige meninger om, men dersom bilen din ikke girer kan det vel være pga feil justering??

            Dersom du tror slipperen er for tight, slakk litt på skruen som holder den. Ikke juster for mye av gangen.
            Roar Mortensen, 1970 modell
            1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

            Comment


            • Får bare åpne, gjøre rent og bytte det som må byttes. Og den giret perfekt til å begynne med så det er ikke at den er feil justert.;>

              Comment


              • Upgraderinger og ekstradeler til s50

                Hei

                har lest litt i forumet men har ikkje tid til og lese alt
                Har 2 spørsmål til dere som har erfaring med denne bilen

                1. Ka er anbefalte oppgraderinger ?

                2. Ka deler er lurt og ha i reserve ? (svake deler)

                Takker for svar på forhånd

                Reidar

                Comment


                • Bytt dempertoppene til PD1741 Shock Caps ALU 4pcs og bytt til batteri pakke!;p Jeg anbefaler å bytte demperolje hvis du skal bytte dempertopper.

                  Reservedeler:
                  ''AN0990 One Way Clutch Set''
                  ''AA0994STARTING SPRING''
                  Skal du bruke snorstarten så vil den fjæra ryke garantert. På min så røyk den bare så jeg bruker den ikke i det hele tatt.

                  Et annet tips du kan gjøre er å gå over alt av skruer på drivverket med locktite. Ellers kan faktsik skruene dra sin veg:>

                  Jeg har ikke gjort nå mere en det jeg.. Og det jeg trenger ikke noe mere iverfall;p

                  Kommer ikke på noe mer;p

                  Comment


                  • Får ikke til å ta "rivstarter" med min lenger, den bare står på stedet hvil (turtallet går naturligvis rett i taket), men jeg kommer meg greit avgårde hvis jeg tar det veeeldig rolig. Når jeg først har kommet meg avgårde oppfører den seg relativt normalt.

                    Har justert slipperen som beskrevet i manualen (helt inn, og deretter 1/4 tørn ut).

                    Tips mottas med takk.
                    -= Tomas Gravvold =- ('81)
                    Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
                    Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

                    Comment


                    • Jeg har hatt samme problemet. Har ikke peiling hva det var egentlig.. Om den fikk for mye eller for lite. Men det jeg gjorde var å sette bilen i fabrikk innstillingene og start derifra å tune bilen. Nå går min som ei kule;p

                      Comment


                      • Kan ikke forstå at dette har noe med innstillinger av fuelmengde å gjøre. Tror igrunn det må være noe med girkasse/clutch/el.l..

                        Jeg kan kanskje sjekke om drevet inn på girkassa går rundt når dette skjer, for å evt. utelukke sentrifugalclutchen.

                        Den går som sagt som ei kule når jeg først har kommet meg avgårde fra stillestående.
                        -= Tomas Gravvold =- ('81)
                        Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
                        Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

                        Comment


                        • hei har ikke lest hele tråd`n men er det noen som har en
                          Thunder Tiger MTA-4 Sledgehammer S-50?
                          jeg har lest noe å jeg ser at det er mange som har en
                          Thunder Tiger MTA-4 4,6cc
                          men er det noen som har en Thunder Tiger MTA-4 SledgeHammer S50 S?
                          for jeg lurer på om det er noen svake punkt på den eller noe sånt?
                          Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                          Comment


                          • bror min har s50..
                            det er ikke noen svake punkter på den som vi har merket..
                            han vrengte bærearmen 180grader bak..
                            var bare og vri den tilbakke=)
                            Sunnfjord RC Klubb
                            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                            Comment


                            • ok takk for svaret
                              Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                              Comment


                              • Går ike s28 mye bedre en s50?;>

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X