Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by slr88 View Post
    det som jeg ikke skjønner er jo at før kunne jeg kjøre 1-2 timer på 4batt mens no ca 15-20 min..
    er jo ikke noe serlig gøy om 6v pakken blir fort tømt heller da..
    Var det etter du byttet til Spektrum at kjøretiden gikk ned?
    Dett vil i såfall være forklaringen pga. failsafen i mottageren som aktiveres ved lav spenning, og tror dermed at batteriene er tomme.
    Uten failsafe vil du ikke meke at spenningen (V) egentlig blir for lav under belastning.

    Jeg kjører min MTA4 med ACE 1015 servo (et råskinn av en servo) på styringen, og den originale styreservoen på gass/brems.
    Med 1100mah batteri hadde jeg aldri problemer med å kjøre 45-60min på løp.
    Kunne sikkert kjørt 15 min lenger, men tok aldri sjansen da det var løp.
    Vil nok anta at du kan "lekekjøre" ca. 1,5 timer med et 1400mah. uten problemer.
    sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

    Comment


    • ja, va etter jeg bytta til spektum...
      okei, da får jeg gå for et 1400batteri da=)
      men synes det var veldig lite uansett på 4aa batteri når det er snakk om så lite som 15-20 min kjøring...
      kan det ha noen med at jeg har rettet opp styringa og farts revoen med senderen?
      Sunnfjord RC Klubb
      Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

      Comment


      • Originally posted by slr88 View Post
        ja, va etter jeg bytta til spektum...
        okei, da får jeg gå for et 1400batteri da=)
        men synes det var veldig lite uansett på 4aa batteri når det er snakk om så lite som 15-20 min kjøring...
        kan det ha noen med at jeg har rettet opp styringa og farts revoen med senderen?
        Problemet ditt har ikke med justering av servoen fra senderen, men du bør egentlig prøve å justere på bilen slik at i det minste styringen er omtrent i midten når trim på senderen er i "0". Trimmen på senderen bør bare brukes til finjustering for at bilen skal gå rett fram.

        Det som sannsynligvis skjer i dag er at når "toppen" av engangsbatteriene dine er brukt opp klarer de ikke å holde spenningen høy nok, og failsafe slår inn.


        Når belastningen "A" øker, synker spenningen "V" på batteriene.
        Hvis belastningen er lav (feks 0,3A) klarer engangsbatteriene å holde høy spenning.
        Men hvis belastningen er høyere (feks 1,5A), klarer de ikke å holde spenningen oppe.
        Men oppladbare batterier vil klare og holde forholdsvis høy spenning selv under høy belastning.

        Prøver meg på en liten skisse:
        (batteriene holder alltid mer enn "merkespenning" så lenge de er uten belastning)
        Attached Files
        sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

        Comment


        • Jeg bestilte nytt deksel til girkassa(eller hva jeg skal kalle det) i dag fordi innfestningen til den ene skruen som skal holde premseklossene på plass er knekt. Jeg åpnet girkassa i dag å der var det NOEN tannhjul, var så vidt jeg fikk den sammen igjen på et ordentlig vis;p
          Så siden jeg skal bytte deksel har noen her noen tips om hvordan jeg skal klare å bytte deksel uten at alle delene fyker til f..?: p Og hvordan smurning skal brukes i girkassa..? tenkte jeg skulle smøre med det samme.

          Comment


          • Jeg kjøpte meg en mta4 i høst. jeg har hadd masse feil med bilen kjører 5min også er det noe som går ødelagt. har knekt 2speed akslingen 3ganger.splinter inne i gearkassa har jeg skifta flere ganger. mellomakslingen har jeg mista en gang + at det går splinter der titt og ofte.nå skulle vi ut og kjøre litt i kveld da gikk ikke bilen framover og da var en splint ødelagt på nytt igjen. jeg syntes da ikke at vi kjører så hart med den heller. 2 av mine kompiser har savage og dem har ikke halvparten av de feilene som jeg plages med.blir bare så lei når man hele tiden må fikse på noe

            Comment


            • Hadde samme problem, mistet splint to ganger i drivknutene. Så en gang hadde jeg ikke drift på ett hjul, og andre gangen hadde jeg ikke drift på bakhjulene. Så jeg skudde opp alt av splinter og hadde licktite på alt. Har ikke vært plaget med det lengre. Men det at deler går i girkassa må være noe feil. Reklamer på det!;>

              Comment


              • Hei..
                har lurt litt i det siste om bilen min er rett stilt inn...
                det som da er gjort er:
                kjørt 7-9 tanker med fuel
                stilte inn tomgangen bak for at den ikke skulle kvele seg.
                en kompis stilte LITT på hsn

                Etter det var gjort kjørte jeg vell ca 5 tanker..
                skrude hsn helt inn og ut igjen 2.5t...
                kjørte litt..
                skrude lsn helt inn og ut igjen 6.5t..

                er dette da rett eller har jeg ikke skjønt en dritt..
                ps:
                hvor mange meter skal det ta på full gass før den girer?
                og hvilke olje skal jeg bruke på demperene?
                Sunnfjord RC Klubb
                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                Comment


                • Nå er min MTA perfekt. Den girer optimalt og jeg har ikke noe problem med å drege den på bakhjula.

                  Giringen justerer du etter du har stillet selve bilen inn. Giringen min ble veldig bra etter jeg fikk justert bilen bra.

                  Du har nå bilen på fabrikk instillinger og det er rett. Men du må stille inn bilen etter hvordan den går, forbruk, hvordan den ryker og hvor varm den blir. Jeg tipper bilen din får litt mye fuel på low.. still den ned hvis du har noe problem med tomgangen. Går den høyt på tomgang still low speed opp og tomgangen ned. Det er egentlig å studere manualen. Demper oljen kommer ann på hvor hare dempere du vill ha. Men du kan ringe til elefun.no å høre hva de anbefaler til ditt bruk;p

                  Håper dette var til hjelp;>

                  Comment


                  • Originally posted by lulz View Post
                    Nå er min MTA perfekt. Den girer optimalt og jeg har ikke noe problem med å drege den på bakhjula.

                    Giringen justerer du etter du har stillet selve bilen inn. Giringen min ble veldig bra etter jeg fikk justert bilen bra.

                    Du har nå bilen på fabrikk instillinger og det er rett. Men du må stille inn bilen etter hvordan den går, forbruk, hvordan den ryker og hvor varm den blir. Jeg tipper bilen din får litt mye fuel på low.. still den ned hvis du har noe problem med tomgangen. Går den høyt på tomgang still low speed opp og tomgangen ned. Det er egentlig å studere manualen. Demper oljen kommer ann på hvor hare dempere du vill ha. Men du kan ringe til elefun.no å høre hva de anbefaler til ditt bruk;p

                    Håper dette var til hjelp;>
                    jeg synes bilen funker fint, bruker ca 15min på full gass leking på asvalt før jeg må fylle på mer fuel..
                    får den da ikke på hjul, synes den ikke ryker noe mer eller mindre en den burde gjøre..
                    sist jeg målte tempen på herjing i grass var den ca 120 grader om jeg ikke husker feil..
                    har ikke noe problem med tomgangen, men sikkert ikke dumt å skru den ned litt nei, for det er problem med at den slokner når jeg skal kjøre etter den er startet.. (ikke ofte)
                    men det er da med kloka om jeg har skjønt dette rett (IKKE god i å lese engelsk)
                    og Ja synes egentlig den går litt høyt på tomgang.
                    for å justere dette ned skal jeg da gi den mer fuel på lsn og ut (litt) på tomgang skruen?

                    for å gi mer fuel er et mot klokka?
                    og mindre fuel med klokka?

                    men sånn ca hvor langt kjører dere før den girer?
                    eventuelt hvordan stiller jeg den inn?
                    Sunnfjord RC Klubb
                    Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                    Comment


                    • lsn skruer du inn for å få mindre fuel og ut for å få mer. Mest sannsynelig skal du skru den inn. Giringen kan du stille ved å åpne på gummipakningen oppå girkassen å skru den slik det står i manualen. Husker ikke hvordan vei var hva. Min girer etter 5-10 meter. Kanskje litt tilig, men jeg vill ha det sånn.

                      Å kjøre i 15min er ca sånn det skall være.

                      Comment


                      • Det synes jeg også var veldig tidlig....
                        mener jeg girer etter ca 30-40m rett etter den er blitt varm nok til å gire..
                        (girer ikke når den er kald)
                        da får jeg prøve å skru inn lsn neste gang jeg er ute å kjører..
                        og tomgangen litt ut=)
                        satse på dette hjelper=)
                        så etter det skal jeg fikse giringa på 15-20m=)
                        Sunnfjord RC Klubb
                        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                        Comment


                        • Prøv det. Bare hør hvordan bilen går. Det er det viktigste. Og hvor my den ryker så går det nokk bra;>

                          Går det skeis så sett den i fabrikk instillinger å prøv på nytt.

                          Comment


                          • Okei,...
                            satser på det blir litt bedre så=)
                            Sunnfjord RC Klubb
                            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                            Comment


                            • hører du at bilen girer ? jeg hører ikke noe hos meg kansje den går rett i andre gir. greier heller ikke og steile med min bil..

                              Comment


                              • JA hører og ser godt at den girer, turtallet øker jo ide den girer så...
                                men får den ikke på hjul jeg heller..
                                men det er jo ikke bare bra og få den til å gå på hjul, med tanke på herjing i sandtak og slikt..
                                veit ikke om den skal klare og gå opp opp på hjul, med orginal motoren..
                                hva sier dere andre?
                                (kan jo altids lage til noe form for vekt heilt bak på den da)
                                Last edited by slr88; 6 May 2008, 14:33.
                                Sunnfjord RC Klubb
                                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X