JA hører og ser godt at den girer, turtallet øker jo ide den girer så...
men får den ikke på hjul jeg heller..
men det er jo ikke bare bra og få den til å gå på hjul, med tanke på herjing i sandtak og slikt..
veit ikke om den skal klare og gå opp opp på hjul, med orginal motoren..
hva sier dere andre?
(kan jo altids lage til noe form for vekt heilt bak på den da)
Jeg hører at den girer, men ikke sånn kjempe godt. Men det er som du sier at man merker det godt! Det at min går opp på bakhjula er kun med godt grep. På laus grus eller våt asfalt går det ikke. Men når det er tørt ute er det ikke noe problem på gress eller asfalt. Det er noe over 3 hester på bilen TROR jeg. 3,3 eller noe sånt;p
-----------------------------
Riktig innstillt pleier MTA-4 S28 å gire etter 10-15m. (original innstilling på girkasse)
Gjør den det er den også sprek nok til å dra på bakhjulene.
Men det er bare så vidt.
Hvis du hever bilen (med klips) litt løfter den lettere, stivere olje og fjærer gjør også at den løfter lettere.
Hvis slipperclutchen er justert med litt slipp (skånsom mot girkasse) vil den ikke gå opp på bakhjulene.
Men hvis du strammer den litt mer vil den sannsynligvis løfte. (sliter mer på girkasse).
Riktig justert slipper cluch kan være litt varm, men ikke glovarm under kjøring.
Min måte å justere inn en motor (godt innkjørt > 4 liter, helst 8 liter). Still inn HSN dysa slik at bilen går bra på full gass (går rent etter 1-3 min oppvarming).ilen stå 10 sek på tomgang, gi full gass:
1 - Ryker den og putrer avgårde, skru LSN inn.
2 - "Stanger" den og er litt motvillig (lite røyk) skru LSN litt ut
Hvis "1" - Gjenta "1" til du kommer til situasjon "2", og skru LSN litt ut igjen.
Hvis "2" - Skru litt ut på LSN til bilen akselrerer avgårde uten å nøle.
Gjenta prosedyren med 20-30sek på tomgang.
Min MTA-4 kunne fint stå 2-3 min på tomgang, men da måtte jeg ofte kjørenigang litt forsiktig.
Etter 20-30 sek på tomgang var det ikke noe problem å gi full gass, bilen bare stakk avgårde.
-----------------------------
Riktig innstillt pleier MTA-4 S28 å gire etter 10-15m. (original innstilling på girkasse)
Gjør den det er den også sprek nok til å dra på bakhjulene.
Men det er bare så vidt.
Hvis du hever bilen (med klips) litt løfter den lettere, stivere olje og fjærer gjør også at den løfter lettere.
Hvis slipperclutchen er justert med litt slipp (skånsom mot girkasse) vil den ikke gå opp på bakhjulene.
Men hvis du strammer den litt mer vil den sannsynligvis løfte. (sliter mer på girkasse).
Riktig justert slipper cluch kan være litt varm, men ikke glovarm under kjøring.
Min måte å justere inn en motor (godt innkjørt > 4 liter, helst 8 liter). Still inn HSN dysa slik at bilen går bra på full gass (går rent etter 1-3 min oppvarming).ilen stå 10 sek på tomgang, gi full gass:
1 - Ryker den og putrer avgårde, skru LSN inn.
2 - "Stanger" den og er litt motvillig (lite røyk) skru LSN litt ut
Hvis "1" - Gjenta "1" til du kommer til situasjon "2", og skru LSN litt ut igjen.
Hvis "2" - Skru litt ut på LSN til bilen akselrerer avgårde uten å nøle.
Gjenta prosedyren med 20-30sek på tomgang.
Min MTA-4 kunne fint stå 2-3 min på tomgang, men da måtte jeg ofte kjørenigang litt forsiktig.
Etter 20-30 sek på tomgang var det ikke noe problem å gi full gass, bilen bare stakk avgårde.
Fin forklaring ja. Min er også akkurat slik som du sa på slutten;p
Noen ganger vil ikke snorstarten/drillstarten ta tak. Akkurat som om motoren ikke får kompresjon eller at stemlet er for lite. Har du vært borti det?
Noen ganger vil ikke snorstarten/drillstarten ta tak. Akkurat som om motoren ikke får kompresjon eller at stemlet er for lite. Har du vært borti det?
Jeg regner med at dette er når bilen har stått en stund.
Det som skjer er at enveislageret i motoren glipper.
Det kan være flere grunner til dette: slitasje, forurensing, oppsamling/levring av oljerester el.
"Problemet" kan variere mye hvilken type fuel du bruker, motorinnstilling, hvor slitt lageret er.
Vanligvis er det ikke noe problem hvis du pumper litt fuen i motoren først, eventuellt skrur ut pluggen og tar 2-3 raske(korte) drag i snora. Da vil den fuelen du har pumpet inn fordele seg rundt i motoren, inn i lagerene, og overskuddsfuel kommu ut av plugghullet. Sett inn glødepluggen igjen (pass på at du har en kobberskive der) og start.
Hei folkens ! Har nettopp kjøpt meg en Thunder-tiger Mta4 s28.
Har kjørt han inn å kjørt sirka 8 - 9 tanker.
Problemet er at når jeg starter bilen, å skal kjøre. går han framm , så hopper han liksom ut av gir. så øker turtallet, siden han ikke får motstand. så hopper å raper han litt. så går han i gir, å ut igjen.. Er 2 trisns kasse å revers. Er utrolig irriterende. Skal imorgen å kjøre , hvis jeg får han til
Hei folkens ! Har nettopp kjøpt meg en Thunder-tiger Mta4 s28.
Har kjørt han inn å kjørt sirka 8 - 9 tanker.
Problemet er at når jeg starter bilen, å skal kjøre. går han framm , så hopper han liksom ut av gir. så øker turtallet, siden han ikke får motstand. så hopper å raper han litt. så går han i gir, å ut igjen.. Er 2 trisns kasse å revers. Er utrolig irriterende. Skal imorgen å kjøre , hvis jeg får han til
Takk på forhånd
Adrian
Har hadd samme problemet selv. men da er det bare at den akslingen til revers og framover ikke går sikkelig inn.. går bilen din i revers da? det gjorde min bil.Har spølt av 3 splinter i gearkassa og skiftet ut 3stk 2 speedakslingen.
Men da gikk ikke bilen framover i det helle tatt.sto bare og økte turtallet.
Riktig innstillt pleier MTA-4 S28 å gire etter 10-15m. (original innstilling på girkasse)
Gjør den det er den også sprek nok til å dra på bakhjulene.
Men det er bare så vidt.
Hvis du hever bilen (med klips) litt løfter den lettere, stivere olje og fjærer gjør også at den løfter lettere.
Hvis slipperclutchen er justert med litt slipp (skånsom mot girkasse) vil den ikke gå opp på bakhjulene.
Men hvis du strammer den litt mer vil den sannsynligvis løfte. (sliter mer på girkasse).
Riktig justert slipper cluch kan være litt varm, men ikke glovarm under kjøring.
Min måte å justere inn en motor (godt innkjørt > 4 liter, helst 8 liter). Still inn HSN dysa slik at bilen går bra på full gass (går rent etter 1-3 min oppvarming).ilen stå 10 sek på tomgang, gi full gass:
1 - Ryker den og putrer avgårde, skru LSN inn.
2 - "Stanger" den og er litt motvillig (lite røyk) skru LSN litt ut
Hvis "1" - Gjenta "1" til du kommer til situasjon "2", og skru LSN litt ut igjen.
Hvis "2" - Skru litt ut på LSN til bilen akselrerer avgårde uten å nøle.
Gjenta prosedyren med 20-30sek på tomgang.
Min MTA-4 kunne fint stå 2-3 min på tomgang, men da måtte jeg ofte kjørenigang litt forsiktig.
Etter 20-30 sek på tomgang var det ikke noe problem å gi full gass, bilen bare stakk avgårde.
Comment