Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Glemte vel signatur, men nå er den i orden
    Lars Helbostad 1982 mod.
    Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

    Comment


    • #77
      Jeg har byttet fjærer på min, kjører med 8 røde (harde) fjærer. De blå som fulgte med er litt myke om du hopper litt. Det er også en fordel å bytte dempertoppene til alutopper.

      Jeg har ikke byttet ut andre deler (bortsett fra det jeg har kjørt i stykker) enn dette.

      Nyttige deler å ha liggende:
      -bærearmer, øvre og nedre
      -styrespindler
      -pinner til bærearm
      -kuleledd til styrestag, og skruer til disse
      -skruer til drivhylser
      -deler til CVA - mellom girkasse og diff

      Lykke til med en kanonbra bil.
      Roar Mortensen, 1970 modell
      1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

      Comment


      • #78
        Deler

        Hvor er det billigst å handle disse delene?
        Lars Helbostad 1982 mod.
        Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

        Comment


        • #79
          Jeg handler hos www.miniracing.no. Thomas som driver butikken kjører mta-4 selv, og yter kanonbra service.

          Andre butikker som har TT-deler er www.elefun.no og www.guttaboys.zonefri.net (de holder på å avvikle, og har bra tilbud på enkelte deler).

          MTA-4 er identisk med team associated sin monstertruck MGT, så delene fra den passer over, og omvendt.
          Roar Mortensen, 1970 modell
          1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

          Comment


          • #80
            Takker for god hjelp :smile:
            Jeg har fått med meg at Thomas vet masse om bilen, så spareparts blir vel handlet der ja!
            Lars Helbostad 1982 mod.
            Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

            Comment


            • #81
              Har nå bestilt Nosram til bilen min. Bra trøkk i org.motoren, men mye vil ha mer. Blir frakjørt av kompisen min sin buggy og det kan man ikke ha noe av... hehe...

              Er litt rått parti da, når buggyen veier 3.4 kg og har 3,9 hk... mot 5,6 kg og 2,2 hk.

              Har fwd only kit som skal inn når Nosramen kommer, er det andre ting som bør gjøres/forsterkes med annen motor??
              Roar Mortensen, 1970 modell
              1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

              Comment


              • #82
                Hihi, og DER begynte du og kappløpet mot mer og mer ytelser........
                Bare ta imot ett godt råd, aldri, jeg gjentar ALDRI, regn over hva bilen koster deg totalt......!

                Comment


                • #83
                  Originally posted by c-man View Post
                  Har nå bestilt Nosram til bilen min. Bra trøkk i org.motoren, men mye vil ha mer. Blir frakjørt av kompisen min sin buggy og det kan man ikke ha noe av... hehe...

                  Er litt rått parti da, når buggyen veier 3.4 kg og har 3,9 hk... mot 5,6 kg og 2,2 hk.

                  Har fwd only kit som skal inn når Nosramen kommer, er det andre ting som bør gjøres/forsterkes med annen motor??
                  He he visste du blei lei av og bli frakjørt og ville bli bitt av Nosram basillen.
                  Blir morro og se hvordan den går etter motorbytte og om Lightningen holder stand enda hvis ikke må jeg pønske ut no.
                  Lightningen er blitt en smule overmotorisert og man må ha tunga rett i kjeften når den kjøres forrdi den spinner like fælt på asfalt som på grus.Men morro er det.Snart blir det Nosram 28 Monster Evo i Savage Xen også men må få tak i Aludiffer først.C-man da blir det vel Demolition Derby oppe på grustaket.Hvem hopper høyest og lengst! C-man hvordan går det med foten???
                  Trond
                  76mod
                  Savage X,Lightning 2, Rc fly,Rc heli og Rc båt x2

                  Comment


                  • #84
                    Hehe Tom, man blir vel aldri lei av ytelsesjaget.. Spesielt ikke når kompisen kjøper større motor.

                    Nok av buggyer, truggyer og savvyer her med 28 motorer, eller spreke 21 motorer, så det er jo litt kult å kunne drive litt "show off" sjøl da. En annen kamerat med Savage X syns mta-en går sykt bra iforhold til sin egen, men den er justert borti alle staur og vegger...

                    Det som er kult er at jeg med std motor og bare bakhjulsdrift kjørte opp sandbakker hvor savagen ikke kom seg opp

                    Trond, bare vent, når Nosramen kommer på plass i Mta-en og er tunet skikkelig skal jeg bruke buggyen din som hopprampe
                    Roar Mortensen, 1970 modell
                    1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by c-man View Post
                      Hehe Tom, man blir vel aldri lei av ytelsesjaget.. Spesielt ikke når kompisen kjøper større motor.

                      Nok av buggyer, truggyer og savvyer her med 28 motorer, eller spreke 21 motorer, så det er jo litt kult å kunne drive litt "show off" sjøl da. En annen kamerat med Savage X syns mta-en går sykt bra iforhold til sin egen, men den er justert borti alle staur og vegger...

                      Det som er kult er at jeg med std motor og bare bakhjulsdrift kjørte opp sandbakker hvor savagen ikke kom seg opp

                      Trond, bare vent, når Nosramen kommer på plass i Mta-en og er tunet skikkelig skal jeg bruke buggyen din som hopprampe
                      Ja ja må ta den igjen først da og du vet at buggyn klatrer like høyt som Mta en når jeg kjører med Savage hjula.Ikke mange buggyer som bruker bakspoileren som wheeliebar heller da hehe så det skal vi nå se på
                      Den Savagen hans har jo sett sine beste dager for lengst og går helt elendig de gangene den starter.Og fiiin tuninga hans er jo 1\2 omdr på nåla så da kan man tenke sjøl. Kjøre idag hvis det slutter og regne?????
                      Trond
                      76mod
                      Savage X,Lightning 2, Rc fly,Rc heli og Rc båt x2

                      Comment


                      • #86
                        Hmmm, nesten frista til å ta meg en tur oppover med bilene mine til høsten...
                        Har ikke kjørt mot mta utenom på bane!
                        Fyra opp den modda OS'n istad og.....

                        Comment


                        • #87
                          Hvordan er savage X 4.6 RTR i forhold til Mta4 da?
                          (BAshing)
                          Yamaha Aerox

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by Ev1er View Post
                            Hvordan er savage X 4.6 RTR i forhold til Mta4 da?
                            (BAshing)
                            savage er noe av det beste du kan få innen fuel mt, har tilfeldighvis en til salgs nå, bare send pm om du er interesert
                            Kjører: Traxxas Jato 3.3

                            Comment


                            • #89
                              Jeg har nå solgt min MTA4, så nøytralt nok kan jeg vel si at det er en bedre bil enn Savage, den er litt mer sårbar på motortoppen, men det ordnes med karosseri og en ekstra veltebøyle. Ut over det er det en bedre bil på ALLE områder.
                              Jeg er strålende fornøyd med min nye LST2, men orginalmotoren i den er noe symaskin aktig, og det totale fravær av veltebøyle gjør at jeg enn så lenge tar det pent med hopinga. Men en MTA4 er på mange måter en like bra og på enkelte områder en bedre bil enn LST2, og LST2 er suverent mye bedre enn Savage
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by casevac View Post
                                Jeg har nå solgt min MTA4, så nøytralt nok kan jeg vel si at det er en bedre bil enn Savage, den er litt mer sårbar på motortoppen, men det ordnes med karosseri og en ekstra veltebøyle. Ut over det er det en bedre bil på ALLE områder.
                                Jeg er strålende fornøyd med min nye LST2, men orginalmotoren i den er noe symaskin aktig, og det totale fravær av veltebøyle gjør at jeg enn så lenge tar det pent med hopinga. Men en MTA4 er på mange måter en like bra og på enkelte områder en bedre bil enn LST2, og LST2 er suverent mye bedre enn Savage
                                det er opptil øye som ser
                                Kjører: Traxxas Jato 3.3

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X