Glemte vel signatur, men nå er den i orden
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Thunder Tiger Mta 4
Collapse
X
-
Jeg har byttet fjærer på min, kjører med 8 røde (harde) fjærer. De blå som fulgte med er litt myke om du hopper litt. Det er også en fordel å bytte dempertoppene til alutopper.
Jeg har ikke byttet ut andre deler (bortsett fra det jeg har kjørt i stykker) enn dette.
Nyttige deler å ha liggende:
-bærearmer, øvre og nedre
-styrespindler
-pinner til bærearm
-kuleledd til styrestag, og skruer til disse
-skruer til drivhylser
-deler til CVA - mellom girkasse og diff
Lykke til med en kanonbra bil.Roar Mortensen, 1970 modell
1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO
Comment
-
Jeg handler hos www.miniracing.no. Thomas som driver butikken kjører mta-4 selv, og yter kanonbra service.
Andre butikker som har TT-deler er www.elefun.no og www.guttaboys.zonefri.net (de holder på å avvikle, og har bra tilbud på enkelte deler).
MTA-4 er identisk med team associated sin monstertruck MGT, så delene fra den passer over, og omvendt.Roar Mortensen, 1970 modell
1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO
Comment
-
Har nå bestilt Nosram til bilen min. Bra trøkk i org.motoren, men mye vil ha mer. Blir frakjørt av kompisen min sin buggy og det kan man ikke ha noe av... hehe...
Er litt rått parti da, når buggyen veier 3.4 kg og har 3,9 hk... mot 5,6 kg og 2,2 hk.
Har fwd only kit som skal inn når Nosramen kommer, er det andre ting som bør gjøres/forsterkes med annen motor??Roar Mortensen, 1970 modell
1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO
Comment
-
Originally posted by c-man View PostHar nå bestilt Nosram til bilen min. Bra trøkk i org.motoren, men mye vil ha mer. Blir frakjørt av kompisen min sin buggy og det kan man ikke ha noe av... hehe...
Er litt rått parti da, når buggyen veier 3.4 kg og har 3,9 hk... mot 5,6 kg og 2,2 hk.
Har fwd only kit som skal inn når Nosramen kommer, er det andre ting som bør gjøres/forsterkes med annen motor??
Blir morro og se hvordan den går etter motorbytte og om Lightningen holder stand enda hvis ikke må jeg pønske ut no.
Lightningen er blitt en smule overmotorisert og man må ha tunga rett i kjeften når den kjøres forrdi den spinner like fælt på asfalt som på grus.Men morro er det.Snart blir det Nosram 28 Monster Evo i Savage Xen også men må få tak i Aludiffer først.C-man da blir det vel Demolition Derby oppe på grustaket.Hvem hopper høyest og lengst! C-man hvordan går det med foten???Trond
76mod
Savage X,Lightning 2, Rc fly,Rc heli og Rc båt x2
Comment
-
Hehe Tom, man blir vel aldri lei av ytelsesjaget.. Spesielt ikke når kompisen kjøper større motor.
Nok av buggyer, truggyer og savvyer her med 28 motorer, eller spreke 21 motorer, så det er jo litt kult å kunne drive litt "show off" sjøl da. En annen kamerat med Savage X syns mta-en går sykt bra iforhold til sin egen, men den er justert borti alle staur og vegger...
Det som er kult er at jeg med std motor og bare bakhjulsdrift kjørte opp sandbakker hvor savagen ikke kom seg opp
Trond, bare vent, når Nosramen kommer på plass i Mta-en og er tunet skikkelig skal jeg bruke buggyen din som hopprampeRoar Mortensen, 1970 modell
1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO
Comment
-
Originally posted by c-man View PostHehe Tom, man blir vel aldri lei av ytelsesjaget.. Spesielt ikke når kompisen kjøper større motor.
Nok av buggyer, truggyer og savvyer her med 28 motorer, eller spreke 21 motorer, så det er jo litt kult å kunne drive litt "show off" sjøl da. En annen kamerat med Savage X syns mta-en går sykt bra iforhold til sin egen, men den er justert borti alle staur og vegger...
Det som er kult er at jeg med std motor og bare bakhjulsdrift kjørte opp sandbakker hvor savagen ikke kom seg opp
Trond, bare vent, når Nosramen kommer på plass i Mta-en og er tunet skikkelig skal jeg bruke buggyen din som hopprampe
Den Savagen hans har jo sett sine beste dager for lengst og går helt elendig de gangene den starter.Og fiiin tuninga hans er jo 1\2 omdr på nåla så da kan man tenke sjøl. Kjøre idag hvis det slutter og regne?????Trond
76mod
Savage X,Lightning 2, Rc fly,Rc heli og Rc båt x2
Comment
-
Jeg har nå solgt min MTA4, så nøytralt nok kan jeg vel si at det er en bedre bil enn Savage, den er litt mer sårbar på motortoppen, men det ordnes med karosseri og en ekstra veltebøyle. Ut over det er det en bedre bil på ALLE områder.
Jeg er strålende fornøyd med min nye LST2, men orginalmotoren i den er noe symaskin aktig, og det totale fravær av veltebøyle gjør at jeg enn så lenge tar det pent med hopinga. Men en MTA4 er på mange måter en like bra og på enkelte områder en bedre bil enn LST2, og LST2 er suverent mye bedre enn SavageMBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Originally posted by casevac View PostJeg har nå solgt min MTA4, så nøytralt nok kan jeg vel si at det er en bedre bil enn Savage, den er litt mer sårbar på motortoppen, men det ordnes med karosseri og en ekstra veltebøyle. Ut over det er det en bedre bil på ALLE områder.
Jeg er strålende fornøyd med min nye LST2, men orginalmotoren i den er noe symaskin aktig, og det totale fravær av veltebøyle gjør at jeg enn så lenge tar det pent med hopinga. Men en MTA4 er på mange måter en like bra og på enkelte områder en bedre bil enn LST2, og LST2 er suverent mye bedre enn SavageKjører: Traxxas Jato 3.3
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment