Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Å påstå at differ er et svakt punkt på MTA4 er direkte feil.
    Gearkassa kan by på trøbbel (splinter som ryker) dersom man misbruker reversen, men ja. MT'er spesielt er laget for et bruk som gjør den dømt til å bryte sammen, uansett merke.
    Så lenge bilen har en drivlinje som er bra så er jeg langt på vei happy, plast som knekker finner man på alle biler, hvis man erstatter det som ryker med RPM så kar man kommet litt nærmere "skuddsikker".
    Kommer ikke over hvor holdbare RPM bærearmene er, fantastisk
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • Originally posted by Thomas-no View Post
      Hvis innfestingen er røket vil jeg anbefale å bytte huset ved passende anledning.
      Jeg har ikke solgt mange diffhus, men har ødelagt et selv.
      Prøvde å lime det, men det holder ikke så lenge, måtte byttes.
      Skulle gjerne hatt noe som er litt mer solid enn det originale. Fins det? Litt irriterende at det er innfestingen til staget som går istykker, og ikke selve staget. (Hadde vært enklere å bytte, ihvertfall.)
      -= Tomas Gravvold =- ('81)
      Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
      Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

      Comment


      • Dette finnes i alu, og siden det er siste ledd før chassi så kan det være ok med alu her. Dyrt med alu ift. plast da...
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • Da er spørsmålet: hvor får man kjøpt sånt?
          -= Tomas Gravvold =- ('81)
          Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
          Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

          Comment


          • www.rcmart.com dei har kjempe mye options :P men uanset, på min mta4 er det eianse eg knak er front fangern, full gass front kollisjon med ein anne t-maxx i full gass :P dårlig komb! hehe

            Comment


            • På de 2 årene jeg har solgt MTA-4 har jeg kun solgt 5 diffhus.
              Enten kjøper mine kunder diffhusene andre steder, ellers så er det ikke så ofte de går i stykker.
              sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

              Comment


              • måren
                har en mta4 som jeg trenger ny motor og sjassi. o,sæland skulle ha tre tusen for dette nesten like mye som jeg ga for bilen :?.
                ikke noe billigere noen plass?

                Comment


                • Jeg har et chassis som er igjen etter en bil jeg har solgt i deler. (nytt og ubrukt)
                  Hvis du skal bytte motor ville jeg vurdert en Nosram EVO.
                  Den er rask, driftsikke,r og den er veldig lett å ha med å gjøre.:grin:
                  sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                  Comment


                  • Originally posted by Thomas-no View Post
                    Jeg har et chassis som er igjen etter en bil jeg har solgt i deler. (nytt og ubrukt)
                    Hvis du skal bytte motor ville jeg vurdert en Nosram EVO.
                    Den er rask, driftsikke,r og den er veldig lett å ha med å gjøre.:grin:

                    ok..?? denne motoren, vill den passe på clutsjhuset og drivverket til mtaen? hva er forskjelden på motorene? kan jeg bruke drillen til og starte den med? eller er det eksrta utstyr? det virket slik på anonsen. ang chassiet, det blir ikke noe av det enda. må først bli ferdig med jule kaoset:razz: hvor mye skall du ha for det foresten? gåt det an og skaffe boble karosseri til 1:8? har lett men finner ikke.

                    Comment


                    • Som boble karosseri kan du bruke mega baja karosseriet til team losi, det passer til LST så da skulle det gå greit til MTA4.
                      Motoren passer rett over med clutch, eneste mod. er noe lengre servostag til gass/brems og at det bøyes til, men det fungerer uten mods også.
                      Drillstart er ekstra utstyr på evo'en, men det holder lenge med snorstart. Jeg har prøvd begge, og var mest fornøyd med snora.
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • nææh!...:-o er det svakheter i MTA4 også?...? neida, det eneste er bakre støtfangerholder som har knekt en del ganger hos meg
                        MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                        Comment


                        • Chassiset koster kr 300,-
                          Motoren leveres med snorstart men kan bygges om til "drillstart".
                          Nosram motoren er meget lettstartet, og de fleste foretrkker faktisk snorstart på den motoren.
                          Snorstarten til nosram er også veldig holdbar. Motoren passer rett inn i MTA4.
                          På grunn av den økte effekten vil jeg dog anbefale å montere "Forward only" kittet for å spare girkassen litt.

                          "Dualstart" delene til MTA4 kan faktisk brukes på Nosram motoren, men den sliter litt ekstra på enveislageret i motoren.
                          sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                          Comment


                          • det er ikke noe med svakheter og gjøre... vell... kansje.
                            knakk mottorfeste og blokka sprakk

                            bygge om gearkassen? mye av grunnet til at jeg kjøpte denne var pga reversen.
                            er også skuffet av gearkassen, tåler lite og må ofte stille på skruene slik at den skall gire når den skall. dårlig veltebøyle er det også, skall lage ny når jeg får ny motor.

                            Comment


                            • Originally posted by øxseth View Post
                              det er ikke noe med svakheter og gjøre... vell... kansje.
                              knakk mottorfeste og blokka sprakk

                              bygge om gearkassen? mye av grunnet til at jeg kjøpte denne var pga reversen. Reversen er helt fin når du tar hensyn til den, ikke bånn gass etter gearing, og levetiden er fordoblet. Revers modulen er i tillegg tung og bidrar til mye roterende masse, bilen blir sprekere og lettere med fwd-kit, men fordrer at du evner å planlegge kjøringa.
                              er også skuffet av gearkassen, tåler lite og må ofte stille på skruene slik at den skall gire når den skall Gearkassen opererer etter turtall, sen gearing indikerer like ofte dårlig tuning som feiljustert gearkasse, lett å justere seg bort. dårlig veltebøyle er det også, skall lage ny når jeg får ny motor. Det kan vel knapt sies å være en "veltebøyle", det er vel værmere et bærehåndtak. Hvis man lander ofte på hue så bør man vurdere noen tillegg: 1. Lære seg å hoppe, 2. Kjøpe rollcage i rustfritt stål. Alternativ er å sette på en veltebøyle til rett bak motoren, bruk mudguard hullet. Bruk orginalen for å holde tyngdepunktet lavt.
                              Karosseriet har en del å si hvis du skal herje med bilen. Crowd-pleazer er dålig egnet, hummer H2 er godt egnet.
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • Der kom jeg på en ting til som er nytt med S50 modeller, veltebøylen.
                                Denne er nå mye tykkere og mer solid.
                                (delene til S50 er ikke kommet enda)
                                sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X