Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by ole-m_95 View Post
    må jeg bytte drivverk hvis jeg bytter til 5,9 motoren fra 21 drivverk


    Jeg hadde ikke giddi å gjort det... men er kanskje lurt.. :P

    Comment


    • Bare å forsterke driverket etterhvert som det ryker, for det gjør det nok etterhvert...
      Heavy Modified Savage 4.6 SS l Sintech AX-5 l Sintech MTX l Mini-Z MR-02 l TT-01 Drifter l Team Losi 1/18 MT l Losi HighRoller l Traxxas E-Revo VXL 1/16 l Scania R620 6x4 l Ford Aeromax 6x4 tippbil l CAT320 Gravemaskin fra Magom l Spektrum DX3.0

      Comment


      • takker !!!!!!!!

        Comment


        • thunder tiger

          passer thunder tiger pr-50bk 8,2 cc motor i savage 21
          eller gjør noen av thunder tiger motorene i savage 21







          __________________________________________
          savage 21
          Revo3,3

          Comment


          • Originally posted by ole-m_95 View Post
            passer thunder tiger pr-50bk 8,2 cc motor i savage 21
            eller gjør noen av thunder tiger motorene i savage 21







            __________________________________________
            savage 21
            Revo3,3


            det kan jeg skjekke for deg.. for jeg har en Kompis som har den 50 motoren og jeg har selv en savage 21.. Skal se om jeg rekker i løpet av morgen dagen

            Comment


            • Originally posted by ole-m_95 View Post
              leste nå at tnx 5,2 eller force. 32 som den heter går rett i savage bilene
              leste det hos elefun.no
              Sikkert litt sent ute her da, men har en Force 32 i min savage og den var bolt on, funker som fy... lett å tune å går som om den skulle ha styggen sjøl etter seg, og det gjør også den jeg har med Nosram rs 28 Evo
              HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

              Comment


              • Nå har jeg ikke gidda lese hele tråden, så om jeg repeterer dette så ikke bli sinna!

                Men hos meg så slurte enveislageret på min Savage XL, det gikk en omdreining åsså begynte det bare å slure på akslingen..
                Løsningen ble veldig enkel, jeg(ok, jeg fikk hjelp, men lettere å skrive i jeg-form, hehe) drukna motoren i fuel. Jeg skrudde ut glødepluggen og fylte fuel rett i sylinderen og lot den stå sånn en stund. Så var det bare å dra rundt motoren litt uten plugg for å få ut litt overflødig fuel, skru i pluggen igjen og starte.
                Genialt enkelt, ganske enkelt genialt!

                Comment


                • Rear exhaust

                  Noen som har erfaring med disse pottene som sitter bak på savage ??
                  HPI Savage Xl, Traxxas Nitro Rustler

                  Comment


                  • De bråker noe helt hinnsides. Ikke til å anbefale.
                    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                    Comment


                    • Originally posted by RCislife View Post
                      De bråker noe helt hinnsides. Ikke til å anbefale.
                      bare bråk og ingen ekstra effekt altså ? Side potter er tingen da. Er ute ettter en som gir litt ekstra i bånndrag til en XL. Anyone ??
                      HPI Savage Xl, Traxxas Nitro Rustler

                      Comment


                      • Cen Genisis 7.7 potten skal være bra, men det kan også være litt justeringsfeil som gjør at den ikke er så bra i bunn. Du kan også eksperimentere med forskjellige fjører på clutchen.
                        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                        Comment


                        • Brukte selv sånn dobbelt annlegg bak på min savage X/XL med force 32, men ikke noe mer sprut av den fordi.
                          bare bråk som RCislife sier, men derimot den orginale XL potta holder mål i bøtter og spann, så lenge motoren er KORREKT justert..
                          HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

                          Comment


                          • dvs at `stock pipe` er gromt nok ? Altså bedre å bruke penger på andre upgrades ??
                            HPI Savage Xl, Traxxas Nitro Rustler

                            Comment


                            • Det stemmer. Det første jeg vil anbefale er HPI Goliath hjul
                              HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                              Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                              Comment


                              • ørjan er kjapp han
                                Stemmer nok godt det, prøvde 4 forskjellige piper, men falt bastandig tilbake til XL pipa, for den ga mest
                                Og en annen ting.. jo mer vi oppgraderte gear kassen med drev og div andre dikke darer, gikk utleggene opp med en gang, hold den så orginal som mulig og heller ta det etterhvert som det går sundt.
                                For når "drevoppgraderingene" ryker, ryker penga og!!
                                Så det fins andre ting å bruke cashen på ja, som RCislife sier
                                HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X