Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by kawa13 View Post
    Jeg prøver a. Hvis den ikke funker på OSn så har jeg en XTM.24,7pro i buggyn.Og den er lagd til den
    8-) Ja, til den prisen går det jo ann å teste litt. Veit ikke om det er en pipe som gir mest "top end", for det er vel der OS .30 trenger litt extra. Fint om du slenger inn en oppdatering når du har fått prøvd den ut.
    Bashing? Kun Savage som duger.

    Comment


    • Ja det skal jeg gjøre. Nå har jeg en TsaisC5H på OSn, den gjorde min gamle SH28 rimelig vill, men OSn er ikke der. Pussig!
      sigpic
      Frank Hansen STAVSJØ **1959**
      Savage SS /OS30,HongNor 9.5/xtm.24,7pro,Spektrum3.0 Hitech agressor fm

      Comment


      • Hei. Nå har jeg satt på HPI polished 4.6 pipe,og kompisen min kjørte også OS30 med ribba Hpi. Min stakk råere og gikk mye bedre på topp. Min bare dro seg helt ut i en heftig aks. Kompisens stakk brukbart men begynte å waow waow waow på topp , ville ikke helt ut. Så polished er nopk den beste av dom to, når det gjelder OS30,:mrgreen:
        sigpic
        Frank Hansen STAVSJØ **1959**
        Savage SS /OS30,HongNor 9.5/xtm.24,7pro,Spektrum3.0 Hitech agressor fm

        Comment


        • O.S. sine egne piper er sikkert også bra, men makkeren som jeg kjører sammen med (O.S.30) bruker LST2 pipa (jeg og), den funker veldig bra, den er inline og ganske så rimelig på ebay.
          Jeg har inntrykk av at HPI pipene virker mest psykisk, masse lyd, men det er nå kun hva jeg har sett (hørt), får man polished inline?
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • har potta veldig mye og si på efekten
            Kjører: Traxxas Jato 3.3

            Comment


            • Originally posted by casevac View Post
              O.S. sine egne piper er sikkert også bra, men makkeren som jeg kjører sammen med (O.S.30) bruker LST2 pipa (jeg og), den funker veldig bra, den er inline og ganske så rimelig på ebay.
              Jeg har inntrykk av at HPI pipene virker mest psykisk, masse lyd, men det er nå kun hva jeg har sett (hørt), får man polished inline?
              Lager HPI inline i det hele tatt a?
              Ja, jeg synes hvertfal HPI pottene er oppskrytt... Spesielt ribbet potta...
              # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

              Comment


              • Ja den er inline. Se Savage SS 4.6.

                Potta har veldig mye å si for effekta, som alle 2taktere. Hvis du setter på ei .21 potte på en .28 motor tapar du veldig mye, Dom er veldig avhengig av : nok luft inn og eksos utat på effektiv måte.
                sigpic
                Frank Hansen STAVSJØ **1959**
                Savage SS /OS30,HongNor 9.5/xtm.24,7pro,Spektrum3.0 Hitech agressor fm

                Comment


                • Joda, klar over det, men HPI sine har ikke overbevist på noen som helst måte. Jeg er uansett en tilhenger av inline når man snakker om tunedpipe. Ribbed fremstår for meg som den største bråkebøtta.
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • Vent nå inline??? trur jeg har misforstått det Hva er det? antok det var ei vanlig på sia, Jeg har ei Tsais c5H den ligg bak støtdempertårnet med 2 piper ut.. Vil noen opplyse meg litt?
                    sigpic
                    Frank Hansen STAVSJØ **1959**
                    Savage SS /OS30,HongNor 9.5/xtm.24,7pro,Spektrum3.0 Hitech agressor fm

                    Comment


                    • dvs. kobling med fjærer og pakning, ingen silikon skjøt, dette gir en "smoothere" flow for eksosen, silikonpakningen som skjøter bend og mufler tuller til eksosstrømmen.
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • Takker, da er jeg med.
                        sigpic
                        Frank Hansen STAVSJØ **1959**
                        Savage SS /OS30,HongNor 9.5/xtm.24,7pro,Spektrum3.0 Hitech agressor fm

                        Comment


                        • Originally posted by casevac View Post
                          dvs. kobling med fjærer og pakning, ingen silikon skjøt, dette gir en "smoothere" flow for eksosen, silikonpakningen som skjøter bend og mufler tuller til eksosstrømmen.
                          Jeg fikk også høre at potter med "silikonskjøt" ikke alltid er helt tett... Lettere at det lekker i en sånn potte, enn i en inline.
                          Og om luft slipper ut i pakningen der, så blir jo motoren... ikke helt lett å ha med å gjøre
                          # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                          Comment


                          • Originally posted by Mariuslk View Post
                            Jeg fikk også høre at potter med "silikonskjøt" ikke alltid er helt tett... Lettere at det lekker i en sånn potte, enn i en inline.
                            Og om luft slipper ut i pakningen der, så blir jo motoren... ikke helt lett å ha med å gjøre
                            har noe med hvor hardt du snører den rundt manifolden og potta... Også lurt å bruke to fjærer fra manifolden til motoren...

                            Comment


                            • Originally posted by Magnus89 View Post
                              har noe med hvor hardt du snører den rundt manifolden og potta... Også lurt å bruke to fjærer fra manifolden til motoren...

                              bilen jeg har kjøpt har ribbet potte. (savage) så jeg må få testet den ut.

                              jeg syntes polished potta til hpi virket rimelig og bra så kanskje jeg må tenke på å kjøpe ei.

                              se her:


                              jammin pottene blir litt dyrere enn hpi sine .

                              jeg lurte på ein ting til slutt: tror dere hpi sine potter går beste på hpi sine biler?
                              !Per-Ove Løvsland 92MOD! SAVAGE SS4,6!
                              sigpic

                              Comment


                              • kjøp en Tsais M-25 in-line potte til savage... Den skal være rå... Har du STS30 eller 28 bør du bruke en STS potte...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X