Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva gjør dere Savage dudes med rotostarten som sviver for sakte?
    Jeg fikk inn en bil som ikke ville starte, guttungen hadde hatt den i to år og ikke fått kjørt mer enn en halv tank for den ville aldri starte.
    Bilen går som ei kule den, men starteren sviver altfor sakte til å dra fram fuelen. Og denne såkalte rotostarten likte jeg svært dårlig. Så derfor; Har noen av dere et bra tips? Evt konverteringssett til noe utstyr som sviver fort?
    Jørn Markset

    Lindesnes Modellbåt Klubb

    Comment


    • Originally posted by Jørn Markset View Post
      Hva gjør dere Savage dudes med rotostarten som sviver for sakte?
      Jeg fikk inn en bil som ikke ville starte, guttungen hadde hatt den i to år og ikke fått kjørt mer enn en halv tank for den ville aldri starte.
      Bilen går som ei kule den, men starteren sviver altfor sakte til å dra fram fuelen. Og denne såkalte rotostarten likte jeg svært dårlig. Så derfor; Har noen av dere et bra tips? Evt konverteringssett til noe utstyr som sviver fort?
      Har du prøvd med støre bateri??

      mvh
      Thomas Kristoffer Kovacs 1994.

      Comment


      • Startsnor:razz:
        OooGøran j.BorkamoooO
        OooRacer SavvyooO

        Comment


        • Originally posted by BlackCrawler View Post
          Har du prøvd med støre bateri??

          mvh
          Nei, men den skal nok få fart på seg skjønner du. Syns bare dette ekle systemet sugde maks!!! Ville derfor høre med savage dudene her om det fantes noe konverteringskit eller lignende plug and play før jeg løser dette selv.
          Rema 1000, det enkleste er ofte det beste!!!
          Jørn Markset

          Lindesnes Modellbåt Klubb

          Comment


          • Du kan bytte ut det lokket bak på motoren til ett med snorstart.

            Det er etter min mening den beste og enkleste måten å starte en savage på.

            Da slipper man å løpe rundt med den lange driten av en rotostart.
            Lasse Baardseth (74)
            www.almostracing.com
            Savage OS30, Trex 450 SE V2, 3PK og DX7

            Comment


            • snorstart er tingen gutter og jenter.
              kan godt bruke rotorstart når man kjører in motoren da det er veldig lett å starte den som ny (enveislageret er nytt)..
              men når du har kjørt en 3-4 liter bytter du enkelt ut enveislageret og kjøper en snorstart

              Comment


              • har også hatt mange problemer med roto starteren, fant ut at lageret blir slitt med engang når man kjører det for lenge. står at man aldri skal kjøre roto starteren mer enn 5 sek, dette viser seg å være veldig viktig. kjøp nytt lager, også la vær å hold starteren gående så er problemet løst...
                S.Arnesen 86-model
                1.Savage x med os.30 maskinist
                2.Kyosho fw-06

                Comment


                • Hvis man starter motoren HELT 100% ordentlig varer enveislageret ganske lenge.
                  hvis du klarer å starte motoren ganske fort.
                  Da må du nesten blåse inn fuel IKKE FOR MYE! og ikke gjøre det via rotorstarten.
                  Men blir jo masse olje og enveislageret vil slippe grepet.. uansett.

                  Comment


                  • Reparere Pullstart/ Snorstart.

                    Sjekk ut denne linken til youtube, step by steb guide, funka fint for meg

                    Espen Solbakken1982 - Mo i Rana.
                    HPI: Savage X 4.1(med 4.6) -Savage XL 5.9 -SILVERLIT: PICOOZ

                    Comment


                    • plages du med at spuren stadig blir ubrukelig pga. den mister en tann eller to, er en lett måte å unngå det på, å kutte opp en plastflaske og legge den over spuren, så den beskytter mot at stein osv kommer på drevet og ødelegger. (bilder kommer)

                      en lett måte og stille inn spuren på, er og sette motoren helt inntill så det ikke er noe "slark". deretter kjører man rolig (ikke bråe gass bevegelser) en 1/2 til 1 tank. da slites spuren til helt perfekt, og varer lenge.(regner med at det kommer noen og begynner og klage på at man ikke skall gjøre det, men, men)

                      gidder ikke å lese igjennom hele tråden for å se om det jeg nå skrev er kommen opp med før, men er det nå det, så får det nå bare være.
                      Runar K 1993 -HMBK-
                      Har no nåkka greier

                      Comment


                      • 32 motor force

                        Originally posted by ranor View Post
                        plages du med at spuren stadig blir ubrukelig pga. den mister en tann eller to, er en lett måte å unngå det på, å kutte opp en plastflaske og legge den over spuren, så den beskytter mot at stein osv kommer på drevet og ødelegger. (bilder kommer)

                        en lett måte og stille inn spuren på, er og sette motoren helt inntill så det ikke er noe "slark". deretter kjører man rolig (ikke bråe gass bevegelser) en 1/2 til 1 tank. da slites spuren til helt perfekt, og varer lenge.(regner med at det kommer noen og begynner og klage på at man ikke skall gjøre det, men, men)

                        gidder ikke å lese igjennom hele tråden for å se om det jeg nå skrev er kommen opp med før, men er det nå det, så får det nå bare være.

                        Comment


                        • Hallo
                          Jjeg har en savage.. med 32 motor force .. Også har jeg ikkke standar justeringene..på den.. men den bare stopper når jeg starter den.. den går ett halvt min. så stopper den.. Men det er en pakning som mangler på potta inn til motoren.. kan det være derfor den stopper ?

                          Men det som er litt rart.. det er at den Ruser seg opp selv.. uten at forgasseren beveger seg... ? så stopper den.. ?

                          Send meg gjærne en mail. hvis du kan hjelpe meg ... !

                          ps2_6@msn.com
                          Last edited by Guest; 10 April 2008, 17:06.

                          Comment


                          • hei.. jeg har en savage som har en 32 motor force... men får den ikke til å gå.. den bare stopper.. men har mista pakningen til potta ( den delen av potta som går inn på motoren.. )
                            Men er det noen som har fabrikk innstillingene til den motoren ?
                            Bilen går ca. halvt min. så begynner den å ruse seg opp helt av seg selv.. utenatforgasseren beveger på seg.. ? så stopper den når den begynner å ruse seg opp..

                            Comment


                            • Originally posted by Bakken racing View Post
                              hei.. jeg har en savage som har en 32 motor force... men får den ikke til å gå.. den bare stopper.. men har mista pakningen til potta ( den delen av potta som går inn på motoren.. )
                              Men er det noen som har fabrikk innstillingene til den motoren ?
                              Bilen går ca. halvt min. så begynner den å ruse seg opp helt av seg selv.. utenatforgasseren beveger på seg.. ? så stopper den når den begynner å ruse seg opp..
                              Siden du mangler den pakningen får du ikkje nok trykk i potten til å drive frem fuelen til forgasseren. Derfor får den for lite fuel, når den får for lite fuel ruser den seg opp og kubber.
                              Savage 21 m/Mack 28motor
                              Jan W. Røstenskar 79mod.

                              Comment


                              • Takk.. Skal teste.. Har du fabrikk innstillingene til 32motor force ? også ell ?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X