Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jwken View Post
    de forsvinner etter en stund!!
    ok da så

    men da var jævlig dumt

    Comment


    • Forbedre styringa!!!

      Ja, som vi alle veit, så suger styringa på Savagen!!

      Har ikke sett noen "How to" her inne, så tenkte jeg kunne lage en :mrgreen:

      Bildene er litt dårlige, men dere vil nok se poenget:






      Hvis du vil ha enda bedre styrin, så filer du bare der ting slår mot hverandre!!

      Selv gjort dette, og nå kommer jeg meg rundt svingene på banen ihvertfall8-)

      Kris

      Ps: tatt bildene av Mazdab2600 på SC !!!

      Comment


      • Mulig jeg prøver det i morgen.. Begynner å bli litt irritert over den lille styringa! :P Får ikke snudd på veien her engang.
        sigpic

        Comment


        • viss styringa de er så dårlig bør du kansje sjekke om utslags trimmen til styringa er på fult

          Comment


          • Styringa er på fullt. Men jeg fan ut igår, at om jeg får mer sving, så vil hjula treffe demperne..
            sigpic

            Comment


            • Styringa på min savge X 4.6 er bra, synes nå jeg.
              Når jeg svinger i litt fart snurrer jo bilen rundt, og evnt lander på taket..
              Yamaha Aerox

              Comment


              • Originally posted by Ev1er View Post
                Styringa på min savge X 4.6 er bra, synes nå jeg.
                Når jeg svinger i litt fart snurrer jo bilen rundt, og evnt lander på taket..
                Heldig du er da

                Jeg har ihvertfall behov for bedre styring på banen, !

                Kris

                Comment


                • hvis du kjører mye på steder hvor det er mye grus, er det lurt å ha ett eller annet som beskytter undersiden av bilen(forhndrer bl.a. stein å sette seg fast i drivverk), men siden ferdigkjøpte greier koster penger, og krever skruing for å montere (og fjerne igjen hvis du må skru på noe under der), fant jeg en ganske enkel og BILLIG måte å gjøre det på strips koster jo ett par øre per stk, og fjernes på 2 sekunder...



                  Sindre Remmen, 87modell fra Eidsvåg i Romsdal
                  Nitro; Savage
                  Elektro; ett billig 2ch 80cm fly

                  Comment


                  • Haha
                    Kan være smart det ja!
                    Yamaha Aerox

                    Comment


                    • hehe

                      Ser at mange av dere gir gode tips om mye rart og det er toppers.
                      Selv skal jeg i kjellern og teste det med 1/2 liters flaske over luftfilteret.
                      Etter en lørdag og søndag med mye kjøring i et grustak på Elverum så fikk bilen testet seg skikkelig og jeg må si at x-SS`n min er jeg meget fornøyd med. Den har virkelig fått kjørt seg i helgen. Gikk med en tank, noe plastbiter her og der, 3 dogbones (akslingene ut til hjulene) og en av de "Weelhub" tingene. Men siden jeg aldri reiser noen steder uten det meste i delekassen så gikk det toppers.. Men det ble slutt på kjøringa da pilotmuttera som holder svinghjulet på plass hadde løsna..
                      Da hadde forøvrig også skruen ytterst som holder clutchklokka på plass løsnet også så den rev litt stygt i spurdrevet, men ikke værre enn at de holder en kjøring til..

                      Andre i Hamar / Elverums området som liker å (mis)bruke utstyret sitt og kjøre ORDENTLIG og ikke bare surre rundt på en flat slette med noen små kuler?
                      Gi lyd så kan vi kjøre litt sammen..
                      vi har lagt ut noen filmer på Youtube, søk på "Savagekillers"
                      Kommer nok filmer fra denne helgen også snart. Ligger vel bare to filmer der pr nå men vi er igang igjen nå etter en lang pause fra RC..
                      Hilsen Stig
                      Hamar

                      Comment


                      • Meld fra neste gang, send meg en PM så kan du få prøve deg på bane, den er fremdeles litt røff i kantene, passer greit til MT. Hvis du syns at sanden ble litt for fin der så kan du prøve G.Holt grustaket på midtskogen, der er det gabro dekke, litt for grovt til buggy, men fint til MT.
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • Ser at det er kommet mange antenne-modder her, men må bare komme med en til. jeg har tredd en 2,5mm fuelslange over hele plastikken som holder antenna oppe, funker fett. ennå ikke knukket en antenne med fuelslange over selv om jeg har landa på taket mange ganger med SSen min.
                          OooGøran j.BorkamoooO
                          OooRacer SavvyooO

                          Comment


                          • Originally posted by fredrik1302 View Post
                            lurer på om du kan legge ut bildene på nytt
                            Har ikke vært innom her siden "Du besøkte oss sist: 30.12.05".
                            Serveren dem lå på eksisterer ikke lengre. Om jeg fremdeles har bildene på pc'en er ikke uvisst, men skal se hva jeg finner
                            HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
                            Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

                            Comment


                            • Originally posted by HPI View Post
                              Savage Throttle Mod

                              Mange har sikker lagt merke til hvor dårlig gass servo oppsettet er lagt opp; Dårlig servosaver, for mye trykk på forgasserstempelet ved bremsing, lite justeringsmuligeter +++

                              En bra måte å løse disse problemene på er ved å sette på Ofna sitt likage kit. Dette er en populær mod på HPI Savage, og er veldig enkel å installere.

                              Til denne mod'en har jeg brukt 1x Ofna Linkage Kit og 1x Ofna Slide Kit.
                              Disse fås hos blant annet Tower Hobbies ( www.towerhobbies.com ) og Savage Central ( http://store.savagess.com ) for rundt $10 og levert til Norge for ca. 150 kroner totalt. Enda billigere om du kjøper noe annet i tillegg, og du slipper unødvendig frakt. Har nå funnet ut at www.micromonsters.no selger disse kittene for 75 kroner stykket. Søk på "linkage" og du finner det du trenger.




                              Disse finnes i føgende farger: Blå, Rød, Gul, Rosa, Oransje, Lilla



                              Følg punktene under og du har det hele montert på rundt 20 minutter.

                              1. Demonter den originale gass servosaveren, og behold kun den nederste delen som går på servoen.

                              2. Bor et 3mm hull der som støpemerket er, samt bruk en skarp kniv til å fjerne bremsestag festet ytters for så å borre også dette opp til 3mm. Se bilde #1

                              Bilde #1



                              3. Fest så kula til "L" braketten med medfølgende mutter. Se bilde #2 og #3

                              Bilde #2



                              Bilde #3



                              4. Om du bruker veltebøyle må du bøye til gass staget for å ungå at disse treffer hverandre. Se bilde #4

                              Bilde #4



                              5. Fest så kuleholderen på enden av gass staget

                              6. Bruk delene som følgte med kittene og monter disse på servohornet. Husk å ha hodene på skruene nedover, hvis ikke vil de ta borti TVP'en. Du vil nå ha noe som ser ut som bilde #5.

                              Bilde #5




                              7. Fest gass staget på "L" braketten. Se bilde #6

                              Bilde #6




                              8. Fest bremsestaget som som det står originalt.

                              9. Da gjenstår det bare å stille inn gass/brems og ta bilen ut for å kjøre!


                              Slik skal det se ut når du er ferdig.




                              Skrevet av Olav Rørvik - www.hoora-racing.com
                              Dette hadde vært fint viss det hadde vært med bilder:neutral:
                              Sigve Smolan 93
                              Trondheim/Skaun! SideWinder 25%
                              Kjører Savage XL 5.9 snart. Solgt Savage 3,5

                              Comment



                              • her har du vertfall noe lignende. denne jeg bruker:razz:
                                OooGøran j.BorkamoooO
                                OooRacer SavvyooO

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X