Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klart eksempel på at du trenger suspension limiting cabels... eller hva det nå kalles.. monter på noen sånne, så slipper det problemet der mer..
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• hehehe... den der skal t.o.m jeg klare å svare på... JUPP

gå for phat dad sine demperbein så kan du bare skru på en ny ende visst uhellet skulle være ute
      1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Originally posted by tomso View Post
        Klart eksempel på at du trenger suspension limiting cabels... eller hva det nå kalles.. monter på noen sånne, så slipper det problemet der mer..
        Disse

Bruker de selv på bajan og det sparer demperne for utrolig mye juling
        Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
        Spectrum dx3s

Comment

• Hadde sikkert ikke skada med noen av de nei
          Men Egon har ikke stock, kun phat dad sine? Finner ikke "HPI-86448" hos rc.racing
          Har ikke tenk å brukt så mye penger på dette akkurat nå så blir ikke phat dad enda, tror jeg
          Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
          Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

Comment

• Originally posted by RamboEinar View Post
            Hadde sikkert ikke skada med noen av de nei
            Men Egon har ikke stock, kun phat dad sine? Finner ikke "HPI-86448" hos rc.racing
            Har ikke tenk å brukt så mye penger på dette akkurat nå så blir ikke phat dad enda, tror jeg
            Her har de
            Spectrum dx3s

Comment

• Da var det tid for litt kjøring igjen. Har ikke fått kjørt på en liten stund nå siden formen har vært forjævlig i det siste.
              Fyller på tank 3, og motoren er mye mer lettstartet nå enn den var under innkjøringa. Fire harde rapp i snora så kom den.

Og jeg trenger ikke noe hardere fjær på clutchen merker jeg. Selv om den kobler inn ganske tidlig så vræler den seg opp i turtall som om den var ubelastet. Dette bare trekker og trekker til den topper.

Så jeg sier som alle andre har sagt om denne motoren. Her er det power.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• mulig jeg har gått glipp av noe men visst du ikke har gjort noe med klutsj fjøra di så er det stock ss fjør så da er det hard fjør

bli med å kjøre med meg og stianmann i morra eller? på et grustak på vormsund
                1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Originally posted by Vforce jr View Post
                  mulig jeg har gått glipp av noe men visst du ikke har gjort noe med klutsj fjøra di så er det stock ss fjør så da er det hard fjør

bli med å kjøre med meg og stianmann i morra eller? på et grustak på vormsund
                  Nope. Det er ikke SS clutchen som sitter i nå. Det er clutchen som fulgte med motoren.

Nei, det ser dårlig ut. Skal på sykkeltur langt pokkerivold i skauen imorgen med dama.
                  Vi får ta det igjen.

For jeg elsker sand og grustak.
                  sigpic

Comment

• Originally posted by RamboEinar View Post
                    Hadde sikkert ikke skada med noen av de nei
                    Det er riktig det ja.......har aldri liksom hatt noen spørsmål om de orginale, så da blir det ikke til at jeg tar det inn..... ;(
                    sigpic
                    Tlf 4691 0501

Comment

• Da var spektrum DX3S kjøpt inn etter at gamle DX3.0 nå er så slitt og lappet sammen. Antenna er knekt og tapet og jeg merker dårlig rekkevidde blant annet.

Har fått skjøtet ledningene til sensorene og skal legge tempsensoren inn mot sylindern på bajaen og rpm sensoren er jeg neimen ikke helt sikker på da denne er laget for nitromotorer. For de som ikke har vært så mye borti denne radioen så er RPM sensoren en IR diode som optisk teller rundene ved hjelp av en reflektordekal som skal festes på nitromotorens svinghjul. Men blir litt kålete på en LS motor, så den må jeg sove på.

Tenkte å lage en festebrakett på siden av svinghjulet som skrus fast i et ubrukt gjengeparti i gods.
                      Sensoren kan sitte på denne og så feste en reflektordekal på siden av svinghjulet. Og passe godt på at det er nok klaring mot coilen. Eneste bekymringen da er at magneten, som har en litt blank overflate, kanskje kan gi feilregistrering. Bare en måte å finne det ut på.

Edit: Nei! Jeg fant jeg fant! http://fg-hobby.dk/elektronik_/_fjer...dsolgt_no.html
                      Last edited by Motörhead; 15 July 2010, 00:57.
                      sigpic

Comment

• Bør egentlig lakkere svinghjulet svart og sette på de blanke klistremerkene slik at ikke får feil registreringer pga at svinghjulet kan reflektere...

Eller du kan bare handle denne http://fg-hobby.dk/elektronik_/_fjer...dsolgt_no.html

Bruker den omdreinings telleren selv, men synes den noen ganger viser alt for mye turtall
                        Hpi Baja "Shorty"
                        Mini z Awd

Comment

• Originally posted by stianmann View Post
                          Bør egentlig lakkere svinghjulet svart og sette på de blanke klistremerkene slik at ikke får feil registreringer pga at svinghjulet kan reflektere...

Eller du kan bare handle denne http://fg-hobby.dk/elektronik_/_fjer...dsolgt_no.html

Bruker den omdreinings telleren selv, men synes den noen ganger viser alt for mye turtall
                          Jepp. Jeg fant denne i siste liten jeg også og er allerede bestilt.

Det er jo den mest presise måten å lese av turtallet på en motor med elektrisk tenning. Ingen optiske forstyrrelser. Bare tenningspulsene.

Da har jeg noe å drive med når jeg kommer hjem fra Amsterdam neste uke og ser hva som venter i postkassa.
                          sigpic

Comment

• En liten oppdatering om idag:

Dæven dette flytter på seg!
                            Har nesten ikke knaster igjen.

Og så vanvittig tørst.

En ting jeg synes er rart med 30,5 raceporten er at den virker helt livløs de første 10 - 11 dragene på snora. En klør seg i huet og lurer på om coilen er død, eller om man må bytte plugg.

Men neida. Plutselig starter den. Uten noen tegn til at den fyrer på forhånd. Omtrent som siste draget er som om du varmstarter den. Rett i tomgangsturtall etter ørlite rusing. Etter å ha bannet, sparket langt faenivold en og annen fotball noen har glemt, og bitt seg i leppa i 10 sekunder over smertene i langfingerleddet så kan man begynne å kjøre.

Vanlighvis så hører du jo at en totakter begynner å våkne ved at den grynter litt et par drag før den starter.
                            Er det andre som opplever dette med motoren?

Fikk også testet DX3S'en for første gang og er strålende fornøyd. Ingen radioproblemer og rekkevidden var veldig lang før failsafen kicket inn.
                            sigpic

Comment

• Har et par starttriks til deg, har du en 813 gasser så pumper du først så gir du full gass en tre-fire ganger for og få inn litt bensin.
                              Har du en 990 gasser så pumper først, så holder du full gass og drar et par ganger rolig for og få inn litt bensin.
                              Burde starte ganske lett da, min starter etter tre-fire drag på denne måten
                              Spectrum dx3s

Comment

• Ja, faktisk. Men jeg dro hardt de gangene jeg hadde spjeldet åpent da (mens jeg tok av plugghetta).

Kanskje jeg heller skal dra motoren rundt sakte. Er det det du mener? (990)
                                sigpic

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X