Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Motörhead View Post

    Du skjønner. Vforce liker å distansere seg litt. Selv om alle vet at han er en av oss gærninga han også.
    Han lurer ikke oss. :P
    Hehe, han er faktisk den værste av oss. Les iver`s svar nederst i denne tråden så ser dere
    Hpi Baja "Shorty"
    Mini z Awd

    Comment


    • Og det verste er at han gav seg ikke der.... hehe

      Comment


      • Yes! Baja´n min har offisielt blitt kjørt! Fikk jeg tak i ett batteri og fylte full tank, det var en opplevelse, ingen overoppheting eller stopping , bare gikk og gikk i ca 1 time, kjørte pent og rolig rundt på grusvei/asfalt, kjørt litt feit blanding såpass at det ryker litt, det morsomme er at den kunne stå i 5 minutter på tomgang og enda er kjøletoppen på motoren så kald at jeg kan holde fingrene på den.

        Fant ut at Hitec SRX pro kommer med innebygget Failsafe/Killswitch, og da har jeg en Micro Killswitch til overs.

        Da er alt i orden for å snart begynne å ødlegge bilen for så og bygge opp igjen! Skal bare få lakkert plastikken nå, er det noen innspirasjon til design og farger rundt her?
        BAJA 5B SS - SAVAGE 25 - ALFA BRERA MINI Z AWD - HITEC SRX PRO.
        sigpic

        Comment


        • Originally posted by Zipnerd View Post
          Fant ut at Hitec SRX pro kommer med innebygget Failsafe/Killswitch, og da har jeg en Micro Killswitch til overs.
          Nix. Hitec SRX kommer med innebygget failsafe. Ikke killswitch. Killswitch'en er den som kortslutter tenninga på motoren så motoren stopper. Og det er det som er oppgaven til den elektroniske killswitch'en du setter mellom mottageren og motoren. Gi full gass på bilen din, og napp batterikontakten ut av mottageren. Da får du se hvor mye failsafe'en på radioen din er verdt. Killswitch'en derimot stoppen motoren når du ønsker det. Eller hvis mottageren mister kontakten med radioen og eller mister strømmen fra batteriet. Så den micro killswitch'en skal du bruke.

          Comment


          • Takk for den Helmet, Jeg har nok misforstått, trodde det var to ord for samme enhet, men da har jeg en Micro Failsafe til overs

            Da mangler jeg fortsatt killswitch, men Failsafe er på plass og er justert og testet, men det hjelper ikke hvis recieveren mister strømmen altså? Det er ikke noen funksjon som slår inn før strømmen blir helt borte på failsafe da? Jeg lærer så lenge jeg har lever...

            Takk for oppklaring.
            BAJA 5B SS - SAVAGE 25 - ALFA BRERA MINI Z AWD - HITEC SRX PRO.
            sigpic

            Comment


            • Det eneste som kan stoppe bilen ved utfall av strøm er enten en killswitch eller en fjær på servoarmen som drar gassen i tomgang.
              Ingenting servoene kan gjøre når strømmen er borte.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • Når den mister kontakten med batteri så har den ikke noe strøm til og vri servoen til den stillingen du har satt inn som failsafe (brems).
                Jeg tørr ikke kjøre en meter uten killswitch etter og ha opplevd en bil som stikker av :P
                Hpi Baja "Shorty"
                Mini z Awd

                Comment


                • Spør du meg så burde det være lovpålagt på så store radiostyrte biler å ha killswitch failsafe.

                  En løpsk Baja kan jo være livsfarlig.
                  sigpic
                  If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                  If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                  Comment


                  • Originally posted by Motörhead View Post
                    Det eneste som kan stoppe bilen ved utfall av strøm er enten en killswitch eller en fjær på servoarmen som drar gassen i tomgang.
                    Ingenting servoene kan gjøre når strømmen er borte.
                    Hvis servoen ryker under bruk så er det ikke sikkert det hjelper med fjær desverre. En skikkelig brent servo kan sette seg ganske godt fast. Elektronsik killswitch er det beste.
                    Last edited by Helmet; 28 September 2011, 18:12.

                    Comment


                    • Originally posted by Vforce jr View Post
                      jeg er drittlei av at killswitchen alltid kommer i veien når jeg skal bytte motor eller ha ut el-boksen av en eller annen grunn så nå skal jeg lage kontakter i hver ende.. så kommer spm'et.. hvilken kontakt anbefaler dere? jeg har traxxas, tamiya og deans plugger.. wich one?
                      Brukte fg sine plugger, de sitter som støpt, pluss at de er laget på en sånn måte at det ikke kommer møkk innimellom kontakt flatene, er faktisk det jeg bruker som av og på bryter også
                      The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                      Comment


                      • Er det du som har åpnet butikk Jon?
                        The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                        Comment


                        • Originally posted by Zipnerd View Post
                          Er ikke kjent med Baja, lurer på ca driftstid på slitedeler, synes jeg skrudde i overkant mye på Savage´n min iforhold til kjøretid, men hvordan levetid vil dere her si om Clutch, bremser, dekk og i det hele tatt Motor/deler?

                          Tenker at det gjelder ved skikkelig bruk, hopping og bashing, bruker bilene for det de er verdt og elsker å skru, men håper at det er litt mindre generelle drift problemer enn med Nitro.

                          Takker for de som tar seg tid til å sette meg litt inn i Large Scale verden, liker det jeg ser hitill.
                          levetida på slitedeler er i grunn vanskelig å svare på, for det er mange faktorer som spiller inn her..
                          original clutch som har overlevd 20 liter+ (tr sitt lukkede clutch system)
                          har fremdeles original bremsen, bilen fyller 2 år i desember
                          dekk levetida avhenger av hvor du kjører.. asfalt spiser dekk, grus/sandtak sliter myyye mindre på dekka!
                          motor - mange delte meninger! endel mener at det avhenger av innkjøring.. min 23cc fikk omtrent 10 sekund på tomgang før det var full spiker i desember for 2 år siden. kaldt som inni helv.. etter noen mndr med herjing på snø/is fikk den en ny og tunet cy 23cc topp som holdt følge med en kompis sin 27.2=) MEN, bruk en god olje! mange sverger til panolin olja, jeg kjører på Klotz olja til daves.

                          Ser mange gir deg råd om å oppgradere i hytt og pine, begynn å gi motoren en killswitch, ett luftfilter som gir rikelig med luft+outerwear, ny og større gasser, outerwear til dempere/snorstart og en form for beskyttelse rundt motoren ( kjipt å ta av svinghjul som mangler 13 finner..) og pipe. og dekk ettersom hvor du kjører=) Da kan du heller oppgradere bilen pø om pø som delene tar kveld.

                          plastikken tåler en hel del, helt til den treffer en lyktestolpe eller en betongvegg.....
                          sigpic
                          Member of Team Daves

                          Comment


                          • Originally posted by fg bajas View Post
                            levetida på slitedeler er i grunn vanskelig å svare på, for det er mange faktorer som spiller inn her..
                            original clutch som har overlevd 20 liter+ (tr sitt lukkede clutch system)
                            har fremdeles original bremsen, bilen fyller 2 år i desember
                            dekk levetida avhenger av hvor du kjører.. asfalt spiser dekk, grus/sandtak sliter myyye mindre på dekka!
                            motor - mange delte meninger! endel mener at det avhenger av innkjøring.. min 23cc fikk omtrent 10 sekund på tomgang før det var full spiker...
                            Det er som du sier selvfølgelig å finne en fasit på levetiden, men det er uansett noe helt annet enn det styret jeg har hatt med Savagen min, men imponerende med bremsen da.

                            Jeg har ikke blitt klok på innkjøringa av motoren, jeg har sett videoer og lest forum innlegg og finner vel ikke to like svar... Så jeg gikk for den metoden jeg fant fornuftig, kjøre rolig rundt en hel tank, men det var ikke såååå moro, så imorgen tror jeg det blir litt høyere tempo.
                            BAJA 5B SS - SAVAGE 25 - ALFA BRERA MINI Z AWD - HITEC SRX PRO.
                            sigpic

                            Comment


                            • Det holder i massevis.. I morgen er det full spiker..
                              Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                              Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                              enRoute Berg JXR003
                              Losi 5ive - BZM Super 50

                              Comment


                              • Det jeg gjorde når jeg kjørte inn min motor, var å kjøre helt rolig den første tanken også bruke maks ca 3/4 gass på den andre tanken. Motoren min funker skikkelig bra og har ikke hatt noen problem med den Bortsett fra noen ødelagte tennplugger :P
                                Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
                                YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
                                Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X