Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prøv å kjøre en eneste tank uten at noe går istykker. I dare you.
    Klassikerne som alltid er gjengangere. Rangert.
    1 - Motorfestene løsner fra chassiplata så motoren skyver seg bort fra diffen. Så drevene mister kontakt. KRRRRRRRRRRT!
    2 - Bremsene smelter seg inn i gearplata.
    3 - Drevene kan finne på å løsne. Og selvsagt i sandtaket der det er kjempelett å finne det igjen.
    4 - Bærekulene faller ut HELE tiden, med mindre man plasserer en skive under og over.
    5 - Knekte drivkopper. Og med 4x4 så skulle man jo tro at man til nøds kunne fortsette kjøringa med hjulparene som enda har trekk. Eksempelvis feilhjulstrekk eller bakhjulstrekk. Think again. Da faller restene av drivkoppen ut og diffen er pip åpen for sand.
    6 - Og mens vi snakker om sand og 4x4. En kombinasjon som er dømt til å feile. Etter et par hundre meter i sand så har drivbeltet låst seg og kanalen til beltet er fylt med sand.
    Og så har man det at man ikke må finne på å svinge med en FG. Det ender opp på taket.

    Og klassisk med HPI Baja.
    1 - Lite skruing. Går ikke istykker. Ikke anbefalt for folk som liker å skru 15 ganger gjennom en tank.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

    Comment


    • Etter 3 år og 15+ liter bensin, skar jeg i dag motoren/sylinderen på en FG Stadium Beetle (standard motor, Zenoa G260). Trenger nå sylinderkit. Lurte på å kjøpe Big Bore kit, oppgradere til 29cc eller 30.5cc.

      29cc kit
      30.5cc

      Eller gå for race ported kit.

      Heller mot sistnevnte. Noen tanker, tips eller forslag før jeg bestiller?
      Last edited by Noa; 18 September 2011, 20:08.

      Comment


      • Les innlegget og :P
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • jeg er drittlei av at killswitchen alltid kommer i veien når jeg skal bytte motor eller ha ut el-boksen av en eller annen grunn så nå skal jeg lage kontakter i hver ende.. så kommer spm'et.. hvilken kontakt anbefaler dere? jeg har traxxas, tamiya og deans plugger.. wich one?
          1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

          Comment


          • Har du ikke sett hvordan jeg har gjort det da? Du følger jo aldri med. Hehe Tamiya plugger, hannen på ledningen fra batteriboksen, og hunnen fra motoren.

            Comment


            • Jeg bruker mini dean.

              Har en HPI baja med en masse deler og div skruer på

              Comment


              • Originally posted by Helmet View Post
                Har du ikke sett hvordan jeg har gjort det da? Du følger jo aldri med. Hehe Tamiya plugger, hannen på ledningen fra batteriboksen, og hunnen fra motoren.
                nei det har jeg ikke sett.. har vel strengt tatt aldri sett bilen din uten karrosseit på
                1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                Comment


                • Originally posted by Vforce jr View Post
                  nei det har jeg ikke sett.. har vel strengt tatt aldri sett bilen din uten karrosseit på
                  Trenger aldri å ta av karosseriet jeg vet du, bilen bare går og går. Hehe... Dessuten så sitter kontakta innunder buret på toppen av motoren.

                  Comment


                  • Jeg bruker mini tamiya kontakt.. Kontakten sitter rett ved radioboksen, slik at det er raskt å koble av boksen ved vasking av bil...
                    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                    enRoute Berg JXR003
                    Losi 5ive - BZM Super 50

                    Comment


                    • Originally posted by Vforce jr View Post
                      jeg er drittlei av at killswitchen alltid kommer i veien når jeg skal bytte motor eller ha ut el-boksen av en eller annen grunn så nå skal jeg lage kontakter i hver ende.. så kommer spm'et.. hvilken kontakt anbefaler dere? jeg har traxxas, tamiya og deans plugger.. wich one?


                      Edit: Nei, fra spøk til alvor. Kan du ikke bare bruke kabelsko da? Hunn og hann.
                      Men om du har plugger så kan nesten hva som helst brukes. Så lenge avstanden mellom elektrodene er stor nok for å unngå lysbue og overslag.
                      Last edited by Motörhead; 19 September 2011, 15:38.
                      sigpic
                      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                      Comment


                      • Fikk knipsa et bilde av kontaken jeg bruker.. synes iallefall det er utrolig lettvint med en slik kontak..

                        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                        enRoute Berg JXR003
                        Losi 5ive - BZM Super 50

                        Comment


                        • jeg fant en bunke deans så det blei en deans ved radio boksen og en ved motoren.. så problem løst bare gjøre det samme på karbonbilen når killswitchen min kommer
                          1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                          Comment


                          • tror den er åpnet nå.

                            Comment


                            • det er den
                              1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                              Comment


                              • Nydelig!!!! :d

                                Last edited by Motörhead; 19 September 2011, 21:32.
                                sigpic
                                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X