Prøv å kjøre en eneste tank uten at noe går istykker. I dare you.
Klassikerne som alltid er gjengangere. Rangert.
1 - Motorfestene løsner fra chassiplata så motoren skyver seg bort fra diffen. Så drevene mister kontakt. KRRRRRRRRRRT!
2 - Bremsene smelter seg inn i gearplata.
3 - Drevene kan finne på å løsne. Og selvsagt i sandtaket der det er kjempelett å finne det igjen.
4 - Bærekulene faller ut HELE tiden, med mindre man plasserer en skive under og over.
5 - Knekte drivkopper. Og med 4x4 så skulle man jo tro at man til nøds kunne fortsette kjøringa med hjulparene som enda har trekk. Eksempelvis feilhjulstrekk eller bakhjulstrekk. Think again. Da faller restene av drivkoppen ut og diffen er pip åpen for sand.
6 - Og mens vi snakker om sand og 4x4. En kombinasjon som er dømt til å feile. Etter et par hundre meter i sand så har drivbeltet låst seg og kanalen til beltet er fylt med sand.
Og så har man det at man ikke må finne på å svinge med en FG. Det ender opp på taket.
Og klassisk med HPI Baja.
1 - Lite skruing. Går ikke istykker. Ikke anbefalt for folk som liker å skru 15 ganger gjennom en tank.
Klassikerne som alltid er gjengangere. Rangert.
1 - Motorfestene løsner fra chassiplata så motoren skyver seg bort fra diffen. Så drevene mister kontakt. KRRRRRRRRRRT!
2 - Bremsene smelter seg inn i gearplata.
3 - Drevene kan finne på å løsne. Og selvsagt i sandtaket der det er kjempelett å finne det igjen.
4 - Bærekulene faller ut HELE tiden, med mindre man plasserer en skive under og over.
5 - Knekte drivkopper. Og med 4x4 så skulle man jo tro at man til nøds kunne fortsette kjøringa med hjulparene som enda har trekk. Eksempelvis feilhjulstrekk eller bakhjulstrekk. Think again. Da faller restene av drivkoppen ut og diffen er pip åpen for sand.
6 - Og mens vi snakker om sand og 4x4. En kombinasjon som er dømt til å feile. Etter et par hundre meter i sand så har drivbeltet låst seg og kanalen til beltet er fylt med sand.
Og så har man det at man ikke må finne på å svinge med en FG. Det ender opp på taket.
Og klassisk med HPI Baja.
1 - Lite skruing. Går ikke istykker. Ikke anbefalt for folk som liker å skru 15 ganger gjennom en tank.
Comment