Announcement

Collapse
No announcement yet.

3Racing Sakura Zero S klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det noe særlig for disse å kjøre endurance da?
    Eller er det bare å gire slik at elektronikken ikke blir altfor varm?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • Originally posted by mr kjetil View Post
      jeg har kjøpt meg en zero s.
      Kan man kjøre 200mm body? eller sier regelverket 190mm?
      Har sett at jeg kan kjøpe felger med 3mm ofset for den litt breiere bodyen, men er det lov å endre bredden?

      Jeg ser også at m-chassi folket driver med endurance løp. Det vil jeg også!!
      Finnes det noe endurance løp for biler som sakuraen?
      Hei og velkommen!

      - RC-land komboen er suveren til stock
      - Les reglene som Redback skrev
      - Kjøp et karrosseri som det står at er 190mm (det er i praksis litt bredere) og er EFRA-godkjent (står på karrosseriet) - i Norge er de litt strenge på dette, men på ETS i Tyskland så jeg i alle fall en som kjørte med Honda S2000-karosseri – så ut til å fungere glimrende, kanskje det er innenfor "målene"?
      - ..bredere bil gir ikke automatisk bedre grep

      Enduranceløp høres gøy ut - det vil jeg også være med på!
      LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

      Comment


      • takk for gode svar.

        Jeg ser at tråden opprinnelig startet med at det skulle være skala karrosseri. er det noe dere har gått bort fra?

        Er det flere enn meg og Arild som kunne tenke seg enduranceløp? Jeg har lyst på 4 timers løp med to-tre personer på et lag.
        Jeg har ikke vært med på dette før, men det går jo sikkert ann å spørre M-chassi gutta om hvordan de har organsiert dette.

        Comment


        • Originally posted by mr kjetil View Post
          Jeg ser at tråden opprinnelig startet med at det skulle være skala karrosseri. er det noe dere har gått bort fra?
          Dette var reglene for "Sakura Cup" som RC-land arrangerte, det har dessverre ikke blitt noe særlig av
          Dette, 13,5/blinky og at det måtte være en Sakura Zero S var reglene stort sett. Eller er det veldig likt "Stock".

          Originally posted by mr kjetil View Post
          Er det flere enn meg og Arild som kunne tenke seg enduranceløp? Jeg har lyst på 4 timers løp med to-tre personer på et lag.
          Jeg har ikke vært med på dette før, men det går jo sikkert ann å spørre M-chassi gutta om hvordan de har organsiert dette.
          Dette burde gå ann å få til på RC-land.
          LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

          Comment


          • Jeg kunne tenkt meg et slikt løp Arild.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Re: 3Racing Sakura Zero S klasse

              Jeg kan ta på meg ansvar for å få arrangert et slikt løp. Rcland er perfekte lokaler til dette. Men det handler om at det ikke skal krasje med alt annet som kjøres av løp også

              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

              Comment


              • knallkult Thomas.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Hurra!!
                  bilen min er ikke klar enda, men jeg er på vei. venter på noe greier fra hong kong...

                  Comment


                  • Hei.

                    Trenger noen tips på oppsett til Zero'en.
                    Jeg fikk anbefalt av en på vår lokale bane å prøve med spool foran da de fleste andre som kjører aktivt gjør det med sine biler. Nå er jeg den eneste med Zero og spool, så føler jeg famler litt med å finne et godt setup. Kjører over et sekund senere nå med spool en jeg gjorde med diff. Diffen jeg hadde var satt opp med 2000 olje.

                    Men jeg føler bilen er bedre å kjøre rett frem nå, og er mindre nervøs. problemet er at den sitter dårlig i sving og er i tillegg overstyrt når jeg går av gassen. Jeg avsluttet dagen på banen med ett litt bedre oppsett en det jeg startet med, men er langt fra fornøyd.

                    Oppsettet er altså spool foran, diff bak med 2000 olje.
                    Dempere foran med T5.25 og T5.75 bak. Alle har 35 olje.
                    Dempere foran står på mest oppsatt posisjon og bak er den helt nedlagt.
                    Høyde er 5,5mm helt rundt.
                    camber er ca. 1,5 foran og 2 bak.
                    Svak toe out foran.
                    Kjører med smurte 28 sorex dekk med medium innlegg. 0 offset på felger.

                    Startet med mykere fjærer hele veien rundt T6 og T6,5, men hadde da nesten ikke styring. Prøvde meg på T5 foran men fikk da min første roll på lang tid.

                    Som sagt føler jeg nå bilen ble bedre, men den må tvinges/driftes igjennom svingene for å ikke understyre. Er det opplevelsen av spool eller er det feil med oppsettet?

                    Comment


                    • Originally posted by tdipower View Post
                      Hei.

                      Trenger noen tips på oppsett til Zero'en.
                      Jeg fikk anbefalt av en på vår lokale bane å prøve med spool foran da de fleste andre som kjører aktivt gjør det med sine biler. Nå er jeg den eneste med Zero og spool, så føler jeg famler litt med å finne et godt setup. Kjører over et sekund senere nå med spool en jeg gjorde med diff. Diffen jeg hadde var satt opp med 2000 olje.

                      Men jeg føler bilen er bedre å kjøre rett frem nå, og er mindre nervøs. problemet er at den sitter dårlig i sving og er i tillegg overstyrt når jeg går av gassen. Jeg avsluttet dagen på banen med ett litt bedre oppsett en det jeg startet med, men er langt fra fornøyd.

                      Oppsettet er altså spool foran, diff bak med 2000 olje.
                      Dempere foran med T5.25 og T5.75 bak. Alle har 35 olje.
                      Dempere foran står på mest oppsatt posisjon og bak er den helt nedlagt.
                      Høyde er 5,5mm helt rundt.
                      camber er ca. 1,5 foran og 2 bak.
                      Svak toe out foran.
                      Kjører med smurte 28 sorex dekk med medium innlegg. 0 offset på felger.

                      Startet med mykere fjærer hele veien rundt T6 og T6,5, men hadde da nesten ikke styring. Prøvde meg på T5 foran men fikk da min første roll på lang tid.

                      Som sagt føler jeg nå bilen ble bedre, men den må tvinges/driftes igjennom svingene for å ikke understyre. Er det opplevelsen av spool eller er det feil med oppsettet?
                      En spool vil gi deg mindre styring inn i svingen og midt i svingen, men vil gi mye mer styring ut av svingen. Det er mange som ikke liker å kjøre med spool av den grunn. Du kan prøve å putte 100k olje, Putty eller liknende i front-diffen din for å få en diff som fungerer som spool, men gir mer styring inn og i midten av svingen. Men 3 ting du kan prøve for å få mer styring inn i svingen er:
                      1. Legg på 0,5-1mm shim under bakre bærearmsfeste
                      2. Legg på 1mm shim under bakre camberlink over diffen
                      3. Gå ned til 800-1000 olje i diffen bak

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • Hvilken effekt vil de shimsene ha? Den på camberlinken vil gi mindre camber?

                        Comment


                        • Originally posted by tdipower View Post
                          Hvilken effekt vil de shimsene ha? Den på camberlinken vil gi mindre camber?

                          Du vil endre rollcenter, du vil da også rette opp camberlinken som vil gi deg en bil som ikke endrer like mye camber i svingene bla. Vil anbefale alle denne appen: http://www.setupworkbench.com/

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • Originally posted by Thomaseh View Post
                            Du vil endre rollcenter, du vil da også rette opp camberlinken som vil gi deg en bil som ikke endrer like mye camber i svingene bla. Vil anbefale alle denne appen: http://www.setupworkbench.com/
                            Jeg har den appen og har brukt den for å justere bilen. Men kom til et punkt der justeringene motsa seg selv... Derfor står jeg litt fast. Har bestilt 100000 olje i dag. Prøver å sette tilbake diffen før jeg bytter noe bak.

                            Hva med demperopsett? Er det greit eller burde jeg endre noe?

                            Comment


                            • Reimer til Sakura Zero?

                              Kan man bruke alle reimer om hverandre så lenge de er lange nok eller er det forskjell på tennene til 3Racing i forhold til Xray eller andre?
                              Finnes det en oversikt over hvor lange disse reimene er?
                              Tror jeg trenger en reim som er ca 40mm kortere enn den orginale fram reima.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Nå begynner den endelig å bli litt mere klar for banen igjen.
                                Mangler washers og ball stud for å bli ferdig, samt lakk da.

                                Click image for larger version

Name:	131833.jpg
Views:	1
Size:	44.3 KB
ID:	779878

                                Tenkte oransje og hvit som vanlig, så får jeg se hvordan dette blir.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X