Det har hele tiden blitt sagt at HVIS den nye listen kommer ut i god tid før NM. Vil seksjonen se en mulighet og benytte denne listen før 1. april 2008. Samtidig som listen for 2007 også vil være gjeldene.
Og det er det som blei tatt opp på møtet 29.januar. Og det er sånn de har kommet fram til at de vil gjøre.
"The guys over at RC50.com have been going through the pits at this weeks Snowbird Nationals in Florida and came across the new Associated RC12R, a soon to be released 1/12th scale link car with Associated offering a T-plate version available as a conversion set. According to the team driver running the car, the last parts have been approved last week and so kits should be out in about two months. The car sports a neat front end that allows you to adjust the track width inboard instead of shimming the axle."
Jeg (og forhåpentligvis de fleste) vil ha det gøy og kjøre RC-bil, det skal koste minst mulig, og regeverket skal være fair og enkelt. Dette er ikke Formel 1!
Er det kun jeg som ikke liker dette bukken og havresekken opplegget som RC-seksjonen har mulighet for å utøve?
(Før 2002 når vi var underlagt NrcBF hadde forbundet IKKE denne muligheten)
Ehhh Svein Harald............. du brude ikke rope så høyt om dette, for du var en av de som drev på hardest for å komme oss inn i NMF, eller har du glemt det som skjedde på årsmøtet på bukta?????
Husker du hvem som var den eneste som stilte seg kritisk til dette??
Svein Harald Ytternes: Jeg tar ofte selvkritikk. Forsøkte å ringe deg, regner med du er opptatt og ikke hadde tid til å svare. Ring meg veldig gjerne, det du skriver nå er helt ute av proporsjoner og jeg føler jeg absolutt bør informere deg om hva MSK er, hvordan vedtak gjørs m.m. Dette er noe som også protokollføres i protokollens innledning fra MSK og muntlig informeres om der hvert år.
Jeg håper din store missnøye med meg som person og hvordan jeg i sammen med seksjonsstyrene har arbeidet siden 2003 kan oppklares. Om du mener seksjonen gjør ulovligheter, har NMF en kontrollkomite som kan kontaktes. Er du eller andre uenige i NMFs lover/regler og organisasjon, så er det NMFs Ting som må endre på de reglene som gjelder.
Vedtaket nå på sist seksjonsmøte, ble vedtatt av seksjonen. Til informasjon er jeg ikke i NMFs seksjonssytre lengre.
Igjen, SHY: Fint om vi kan ta en prat. Dette du skriver nå, er for meg som person og tidligere leder av seksjonen, noe jeg absolutt vil ha deg til å forstå ikke er slik du beskriver! Å beskylde MEG for ulovligheter, å fatte ulovlige vedtak m.m. på denne måten hvor flere tusen mennesker leser, er noe jeg absolutt kommer til å forsvare meg på, om nødvendig.
bare fortell meg hvordan jeg evt. kan gå frem for å forsøke å endre på vedtektene slik at seksjonen ikke lenger kan overprøve vedtak samt komme med nye vedtak på egen hånd. Er det en MSK sak eller må det tas opp lengre opp i systemet? Hvordan kan man fremme en sak for tinget? Skjema? Frister? Det holder i massevis.
Vi står så langt fra hverandre mht. synspunkter på hva som er rett og galt i denne saken, og tidligere saker. For å holde oss til nåværende sak: Når du skriver at EFRAs 2008 liste gjelder fra 1. april 2008 så antok jeg at det medførte riktighet. Jeg har heller ikke til hensikt å forfølge gamle saker, det har gått for lang tid nå til det og det har ingen praktisk hensikt. Jeg er mer interessert i å se fremover. Men fortell gjerne om prosedyrene til denne kontrollkomiteen, kan være greit å vite. Hvordan går man evt. frem?
Jeg ønsker ingen flere timeslange telefonsamtaler med deg, dette blir vi aldri enige om. Jeg har forøvrig aldri hørt deg ta selvkritikk noen gang :mrgreen:
Du finner svarene på www.motorsportforbundet.no
NMFs lov beskriver forslagsendringer. Vedtekter finnes ikke i idretten.
Kontrollkomiteen finner du kontaktinfo til på samme sted.
Det eneste jeg kan svare, er at EFRA foreløpig ikke har publisert noen batterier som kommer på deres "eksplosjonssikre liste" - eller mao etter de ny spesifikasjonene som gjelder batterier EFRA godkjenner/homologiserer. Listen gjelder fra 1.4 og jeg forventer listen publisert i løpet av februar.
NMF anmodet i november EFRA om å fortløpende publisere batterier de godkjenner til denne listen, men har ikke fått noen signaler om dette blir gjort/ikke blir gjort.
De første som informeres at batteriene er godkjent og vil bli ført opp på ovennevnte liste er nok leverandørene, og jeg vil forvente leverandørene vil reklamere med "efra-godkjente batterier" så snart dette er gjort.
Om noen kjenner til leverandører som reklamerer på denne måten, er det jo bare å slenge ut info om dette - så gjør det kanskje valget enklere mtp å forberede innkjøp av batterier til bruk etter 1.4.2008. Frem til og med 31.3.2008 er det batteriene på listen som ble publisert på www.efra.se i januar 2007 som er gjeldende - og kun disse batteriene som er tillat brukt i all type konkurranse med radiostyrte biler.
Seksjonen har i tidligere diskusjoner også vurdert å fremskynde å tillate bruken av batterier EFRA annonserer godkjent hos dem fra 1.4.2008, så snart dette annonseres av EFRA. Dette vil isåfall bli annonsert av seksjonen.
mvh
Bent Magnussen
Avtroppende seksjonsleder
Ikke lett å være sikker på hva Bent mener, les første avsnitt og i siste, litt rart er det 1/4 2008 eller er det når forbundet/seksjonen sier det?????????
Summa summarum ser jeg det slik: Seksjonen visste ikke helt hva de kom til å gjøre, de gjør ganske enkelt det de finner for godt, når de finner det for godt. Og det har de lovmessig rett til å gjøre. Så det eneste vi utenom seksjonen kan gjøre er å håpe på at de gjør fornuftige vedtak.
Jeg er veldig nysgjerrig på å få vite hva de andre medlemslandene i EFRA har valgt å gjøre. Jeg setter pengene mine på at de følger EFRA og tillatter 2008-listen fom. 1. april 2008. Det er mest fornuftig å gjøre etter min mening, når vi tar med i betraktning at de ikke innførte noen stans i konkurranser, og fortsatte med 2007-lista.
Edit: I Belgia tillates 2008 lista fom. 1. april. For 1:10 OR er alle tidligere godkjente batterier fortsatt tillatt.
Er det noen flere enn meg som kunne tenke seg å prøve å endre på denne loven?
Tro meg - jeg har ikke noe imot 4600 celler! Jeg ønsker bare å ha noe å forholde meg til. Før jeg bestilte nye batterier spurte jeg derfor - for å være 100% sikker... men det hjalp meg tydeligvis ikke stort...
Comment