Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Da er det bestillt 1stk Serpent S120LT fra www.serpentnorge.no til meget hyggelig pris Da fikk far seg en julegave likevell iår.
    Men da blir mitt spørsmål, hvilke deler/options bør jeg putte på bilen under bygging???
    Og hvilke deler ryker oftest?? Har selvsagt forstilling i tankene, men ryker f.eks øvre og nedre armer like ofte eller???
    Hva med bakstilling og linkfestene?? (midtre og på sidene)
    Og hvilken dreving vil være greit på asfaltbana i bodø?? Link til bilde av bana: http://www.bmsk.no/hXGXCnMlHOXM.2.idium den er vel 212m lang og bestetid med 1/10 fuel touring er vel rett over 14s. Kommer nok til å putte 4,5t i den.
    Håpa nån kan hjelpes litt her
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

Comment

• Jeg kjørte 120LT på løpet i Valdres. Meget fin bil at kjøre, havde litt stolpe ut med litt tet racing hvor bryteren blev slået av, og et karosseri som hang sig op i bakhjulet. Men bilen er veldig fin at kjøre og virker også robust. Havde en øvre bærearm som gik, men det var første kjørring lørdag, og bilen havde jeg stående bak i bilen i kulden. Plasten tåler ikke så mye når det er koldt. Det har jeg også oplevet på 733 tidligt på sessongen. Dette er meget normalt med RC biler. Så er bare noet man må tenke på. På en så stor bane må du nok geare med et roolout på mellem 35 0g 40 vil jeg tro. Men banen må være veldig slet da et løft vil sende bilen i omløp out off space med den fart.
      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

Comment

• er det mulig og få kjøpt GT eller mer skala body til en 12-er? Kjører mest for moro og syns disse små ser litt snodig ut med standard karosseri
        ev. hvor?
        living in the fast lane

Comment

• hei, jeg lurer på om det er noen som kan anbefale en motor som passer til 8min kjøring med 1s lipo.
          Batteriene jeg har er nye Reedy 1s 4600mah 40c
          Regulator blir en SpeedPassion GT2.0 pro med corally lipo booster.

Da jeg kjørte 4celler 4600mah brukte jeg en 5.5t LRP x11 motor. Synes det var en fin combo, og holdt enkelt 8 min.

Videre lurer jeg litt på hva forskjellen er på en 1s motor og en vanlig motor.
          samt hva forskjellen på delta og star wound er.

Comment

• Har tenkt til å kjøpe meg en brukt Serpent 120L. Hvordan er denne i forhold til LT? Og hvilke utbedringer er gjort. Er helt blank på 1:12. Tips mottas med takk!
            1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

Comment

• Originally posted by cybercowboy View Post
              er det mulig og få kjøpt GT eller mer skala body til en 12-er? Kjører mest for moro og syns disse små ser litt snodig ut med standard karosseri
              ev. hvor?
              Tamiya har en 12er på vei.
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Originally posted by Rcspektrer1 View Post
                Har tenkt til å kjøpe meg en brukt Serpent 120L. Hvordan er denne i forhold til LT? Og hvilke utbedringer er gjort. Er helt blank på 1:12. Tips mottas med takk!
                Serpent 120LT er en link bil med tube sidedempere. 120L er en linkbil med enŽ2veis sidedemper med stempel og olie. Jeg foretrekker tubes da de er meget pålidelige og enkle at holde i orden. + at de er enkle at endre olien på. Tubes er oldschoole, og det er det som funger. Ytterligere er 120LT levert med schassiplate hvor batteriet ligger parallelt med kjøreretningen. Dette er den plassering alle har kommet med i år, og gir en bedre vektfordeling på bilen.
                Tror du kan kjøpe et opgraderings kit til 120L. Kjøre selv 120LT og er meget fornøjet.

Comment

• Hmm, så 120L er ikke noe å satse på? kommer nok ikke til å ligge noe i toppen uansett så trenger nok ikke 100% topp utstyr! men greit og ha noe som fungerer

Comment

• Jo. 120L er en fin bil. Du spurgte om forskjellen mellem 120L og 120LT og jeg lagde bare min personlige holdning til her. Jeg kjøre NC og prøver at få bilen runt banen så fort jeg klare, så for mig teller alle detaljer med. Men til syvende og sist henger og faller det helt klart på schaffisen.

Comment

• Blir nok muligens kjøre litt Nc jeg også. Ble iallefall en 120L. Finner vel fort ut om 12'er er noe for meg eller ikke

Comment

• Onroad RC motorsport er helt råt. Så er det sagt. Men onroad og 1/12 specielt er ikke noet man bare får til. Som jeg læste på et amerikansk forum hvor en person spurgte om råd til at komme godt igang. Her fik han 3 punkter som skulle til får at blive en onroad kjøre.
                        Punkt 1. Kjøpe noet kjent utstyr som han kunne få hjælp til hvis han trengte.
                        Punkt 2. Have noet godt verktøj.
                        Og til sist det aller vigtigste. Vær sta og bli i sporten i minst 3 år, da onroad med alle sine finesser ikke er noet man lære sig med en gang.
                        Men jo mere man får sat sig inn i sporten, jo mer moro er den at drive med. Er vel derfor noen sammenligner sporten med dop.
                        Så du har jo startet fint med punkt 1. Og du skal være så hjertelig velkommen på NC og til sporten.

Comment

• Ser jo nu at det ikke følge med nå spur-drev i pakken på S120LT..
                          Nå link til nå som funka??
                          Funka f.eks disse??? http://www.rcmart.com/rc-extra-point...cPath=293_1308
                          Espen Jensen
                          Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

Comment

• Jeg bruker 48 pitch. De er litt mere robuste. Tror flertallet i norge kjøre 48 pitch. Og bruker da 69 tands. Da kan du kjøre små bakhjul uten at spurdrevet supper i teppet. Du trenger nok fra 16 til 20 tands pinioner. Da har du så du kan geare bilen rigtigt.

Comment

• Originally posted by speikey View Post
                              Jeg bruker 48 pitch. De er litt mere robuste. Tror flertallet i norge kjøre 48 pitch. Og bruker da 69 tands. Da kan du kjøre små bakhjul uten at spurdrevet supper i teppet. Du trenger nok fra 16 til 20 tands pinioner. Da har du så du kan geare bilen rigtigt.
                              Herlig at det finnes slike som deg Ole som svarer og hjelper oss som spør om mye rart Tusen takk

Men funker det meste av spur eller er det spesielle til 12er??? Prøvde litt med et fra S411 og syns det ser ut som kulene treffer overgangen mellom diff-platene og den platene ligger mot.... om du skjønner??
                              Espen Jensen

Comment

• Hjælper gerne folk som vil kjøre litt ordentligt race. Onroad såklart
                                Ved ikke hvilken spur som følger med 411, men det finder jeg ut av, da jeg har en limited edition på vei i posten. Men kvalitets spur kommer fra kimborough, men andre merker funker også. Jeg kjøre et annet merke i øjeblikket da jeg ikke havde flere kimborough spur. Nesten alle spurdrev som kjøpes har 2 ringe av huller, i 1/12 bruker vi den ytterste ring med 12 kugler, går ut fra at den inerste ring er til touring. Så er nok derfor du syntes at kuglerne kjøre langt inne. Kuglerne skal kjøre midt på ringen, ellers bruker du feil hullker i spur drevet.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,684   Posts: 440,454   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X