Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grisebillig 2,4 ghz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så bra ut det der da. Blir spennende å se åssen den funker. Trenger en ny sender for å få brukt killswitchen på bajaen, så det der hadde jo vært knall!
    Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

    Comment


    • #17
      Wow spam filtret på jobben tiltet på den siden samt hjemme...

      Har dere handlet der før ???

      Comment


      • #18
        Det er så billig at jeg like godt bare bestilte radio og et par ekstra mottakere. Betalte med PayPal og det er flere som har gode erfaringer så det skal være helt trygt. Man får den også på eBay.

        Comment


        • #19
          Nå er sender og mottaker ankommet. Totalpris kr. 381,-

          Det eneste problemet nå er at :

          Tamiya-bilen står stille med knekt dempertårn bak.
          STS-bilen står stille med defekt motor som skal sendes til taiwan
          #2-bilen er komplett, men jeg finner f*** ikke igjen rotostarten min.



          Rapport kommer etterhvert.
          HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

          Comment


          • #20
            Nå er greiene montert i bil, og selv om jeg ikke har noe å kjøre med, så har jeg i hvertfall fått fiklet litt. Det er mulig merkingen er litt feil. Styringen måtte på kanal 3, gass/brems på 2 og reversen på 1, men det spiller fint liten rolle.

            Artig å kunne leke med følsomheten i forskjellige områder. På styringen er det jo kjekt med høy følsomhet og lavt utslag rundt senter, for så mer og mer utslag ettersom jeg svinger. Vil jeg ikke ta rivstarter, så kan jeg sette gassen til å gi forsiktig gass. Ved max utslag brukte den rundt 10 sekunder fra jeg ga full gass til servoen hadde fullt utslag. Gassen satt jeg også til max 80% utslag, som var akkurat nok til å gi fullt utslag på forgasseren.
            Det er 5 knapper med "høyre/venstre" eller "opp/ned" som kan programmeres til alt mulig rart, i tillegg til 2 trykknapper som også kan programmeres. Kjekt å f.eks. enkelt kunne endre styrerespons etter underlag.

            Det eneste negative jeg har funnet så langt er at power-knappen virker litt vaklete, og at jeg bare får stilt 0-100 på reversservoen. Det burde vært -100 - +100. Nå går den bare "en vei" fra senter, så det blir altså max halvt utslag på den.
            HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

            Comment


            • #21
              Ser ut som et greit kjøp da, hvis det er så mye funksjoner. Har en på vei i posten selv. Du har ikke testa rekkevidden ennå?
              Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

              Comment


              • #22
                Originally posted by jorgenms View Post
                Ser ut som et greit kjøp da, hvis det er så mye funksjoner. Har en på vei i posten selv. Du har ikke testa rekkevidden ennå?

                Nei, jeg gidder ikke labbe rundt ute i regnværet for å teste rekkevidde nå. Skal se om jeg får prøvd når/hvis det slutter å regne.
                HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                Comment


                • #23
                  Hehe ser den. Du får ta og regge deg på www.rrc.no imens da
                  Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                  Comment


                  • #24
                    Regner det enda FrodeS? Er spent på updates

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by IwillTiltU View Post
                      Regner det enda FrodeS? Er spent på updates

                      Ja, våt sommer, vettu.

                      Jeg har fått kjørt en snau tank, i tre omganger. Først røk et spur, så en servo.

                      Greia virker å fungere godt. Tror jeg bestiller en til snart.

                      Dårlig kontakt i powerknappen har jeg ikke sett noe mer til. Rekkevidde har jeg ikke testa ennå. Det er en liten produksjons"feil", som gjør at hvis batteriene klemmes rett ned, slik det er naturlig å gjøre det, så dyttes det ene kontaktpunktet vekk. Dette har jeg dratt opp igjen, og bare passer på å spenne batteriet mot fjæra, legge det helt på plass, og så la fjæra dytte det mot kontaktpunktet.

                      Jeg har forresten stilt noen spørsmål til leverandøren vdr. lading i fjernkontrollen og reversfunksjonen. De svarer raskt og presist, og bekrefter at reversservoen kan stå enten i senter eller ut til en av sidene. Den kan ikke pendle hele veien fra side til side. Akkurat det var litt dumt, men heller ikke noen stor krise. Hadde den kunne gått begge veier, så kunne den vært brukt til litt annet morro også.
                      Last edited by FrodeS; 11 September 2009, 12:30.
                      HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                      Comment


                      • #26
                        Høres bra ut

                        Ser den er out of stock for øyeblikket, blir nok en sånn når den kommer inn igjen...


                        Og hyl ut så fort du blir plaget med noe... Kjekt å få vite hvis det er noe før man bestiller

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by IwillTiltU View Post
                          Høres bra ut

                          Ser den er out of stock for øyeblikket, blir nok en sånn når den kommer inn igjen...


                          Og hyl ut så fort du blir plaget med noe... Kjekt å få vite hvis det er noe før man bestiller

                          Jeg skal hyle hvis jeg merker noe rart, ja. Jeg ser det er mange som lurer på disse, og lite reell erfaring. Det jeg har fått høre fra en annen, er at den spiser batterier litt fort.

                          Den begynner å pipe ved 9,2V (det står 9,0 i manualen). Det er ganske høyt for oppladbare batterier, som vel gjerne går ned mot 1,1 (totalt 8, før de er noenlunde tomme.
                          HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                          Comment


                          • #28
                            Da var min sånn radio også bestilt. Med lav dollarkurs kom den seg på 365kr inkl frakt.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by IwillTiltU View Post
                              Da var min sånn radio også bestilt. Med lav dollarkurs kom den seg på 365kr inkl frakt.
                              Jeg tok'n fra eBay siden de var utsolgt på nettbutikken.



                              Ligger i posten, og kom meg på 407,- NOK før eventuell moms...


                              JHH
                              ...signaturer er oppskrytt...

                              Comment


                              • #30
                                Ser de sender som "gift" og skriver ned verdien på spørsmål
                                Ser ut til å være en grei fjernkontroll dette, tror det er et "bi-produkt" av JR / Graupner.
                                Det er i allefall lik sendermodul (utseendemessig).
                                Tro hvordan denne er på vann for å bruke på båt...
                                Noen som har testet det?
                                Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
                                RC Video Vesterålen modellbåtklubb.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X