Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grisebillig 2,4 ghz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    E nei, jeg skreiv vell "Betalte dem US$61,53"

    Men ser ut til at om man betaler til bankkontoen, så skal man betale i EURO
    TT-01D - Hobbywing 4,5T - Frekvens 2.4Ghz

    Comment


    • #62
      Det er antageligvis ingen andre som har prøvd bankoverføring.

      Bankoverføring funker fint i Europa når man har IBAN. Det funker sjelden like godt til Asia, Sør-Amerika o.l. Mottaker må typisk betale $25 eller gjerne mer i gebyr for å motta overføringer fra utlandet uansett.

      Det er ikke helt tilfeldig at PayPal har blitt så store som de har blitt.

      Comment


      • #63
        Bra jeg fikk testa at bankoverføring ikke funka så bra

        Får håpe senderen er vært 710,- da
        TT-01D - Hobbywing 4,5T - Frekvens 2.4Ghz

        Comment


        • #64
          Bestilte meg en slik en jeg på søndag også med en ekstra mottaker. Kom på drøyt 500 siden jeg valgte EMS frakt. Fikk dog mail i går om at den var tilfeldig utvalgt til å bli sendt med UPS i stedet, så de trengte telefonnummeret mitt for at jeg skulle få den utlevert. Noen som vet hvorfor de gjør sånn, og om et evnt fortollingsgebyr er bakt inn i prisen her som hos EMS? Pakka ble ihvertfall sendt i dag og er forventa å komme på døra mi på torsdag.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #65
            Telefonnummer må de ha når det er en på døra pakke.
            Dette for å få tak i deg.

            Om det kommer toll (mva og gebyr) spørs jo hva sender deklarerte pakken på.
            Har de satt verdien til under 200.- så skal du ikke ha toll.
            Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
            RC Video Vesterålen modellbåtklubb.

            Comment


            • #66
              Skjønte jo at de trengte telefonnummmeret for å få tak i meg. Det jeg lurte på var egentlig hvorfor de valgte ut ei tilfeldig pakke som skulle bli sendt med UPS i stedet for EMS? UPS er kanskje en dag raskere, men de opererer jo med 150,- i fortollingsgebyr der det er innbakt i prisen med EMS. Men de merka den med gave og $32 (skreiv han til meg ihvertfall), så da får jeg bare håpe at jeg slipper unna fortollingsgebyret. Det var jo egentlig litt av grunnen til at jeg valgte EMS..
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • #67
                Tollgebyret er ikke innbakt i EMS pakker.
                EMS pakker fortolles av posten, og de tar sitt gebyr uansett.
                Merka de den med 32$ så får du ikke tollgebyr.
                Slik som dollaren er nå, så blir det: ca 180.- til 185.- kroner.
                Hva frakten er spiller ikke noe rolle, den skal ikke legges til før 200.- grensen er nådd.
                Står det 32$ på pakken og annet papir inni, og du får toll / mva på pakken.
                (kommer den med posten, så ikke ta den ut) klag på dette og si at varen koster under 200.- og derfor skal den behandles som lavverdi sending.
                Da skal ikke frakten legges til i beregningen.
                (koster varen over 200.- så kan frakten legges til i MVA beregningen + gebyret)
                UPS kan ikke kreve noe om det er en lavverdi sending.
                Om de gjør dette, så er det i allefall galt.
                Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
                RC Video Vesterålen modellbåtklubb.

                Comment


                • #68
                  Jeg har da ikke betalt noe eget fortollingsgebyr ved EMS-sendinger som har hatt verdi over 200,-. Ser dette har blitt diskutert her på forumet også, og da har det blitt sagt at fortollingsgebyret er innbakt i prisen, og at det dermed er tullete å velge billigste fraktmåte når totalprisen blir billigere (eller tilsvarende) med EMS, siden fortollingsgebyret ikke kommer i tillegg her.

                  Ellers er folk her fremdeles fornøyd med laderen? Hvordan er rekkevidden (i forhold til vanlige FM-sendere)?
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #69
                    EMS pakker kan være tollfrie, spørs hva de merker pakka med, men UPS er tolla innbakt(ihvertfall det jeg har merka) kjøpte en SCX10 fra Amainhobbies og den blei det ingen ting ekstra for. Kom levert på døra av en "privat person" i en privat bil, kjerringa lurte no jævli på hva som skjedde
                    Sverre Finnerud '83 modell
                    FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                    frekvens 2.4ghz

                    Comment


                    • #70
                      Er UPS et vrangt selskap? Ser på sporinga at de har forsøkt levert hos meg i dag, men de ringte aldri på forhånd. Tok dermed kontakt med kundeservice, og neida, de tok aldri kontakt med mottakeren før de stod på døra de. Telefonnummeret skulle de bruke til ... øhh .. ja .. hvem veit? De leverer heller ikke mellom 9 og 19 som det står på hjemmesidene deres, men mellom 8 og 16, mao. midt i arbeidstida, og hvem sitter vel hjemme en hel dag og venter på ei pakke? I og med at jeg er på hybelen nå og ikke kommer hjem før på dagen i morra, og de ikke ante når på dagen budet kom, er det ikke så lett for meg heller. Jeg kunne skrive en fullmakt og henge på døra da så de kunne levere til naboen eller legge den fra seg, men det er jo ikke så lett når jeg ikke befinner meg på samme sted. Er jo også kjekt å ha en fullmakt hengende på døra så hvem som helst kan finne ut hvor pakka blir lagt også.. Nei, husk på dette hvis dere noen gang velger UPS (eller ikke som i mitt tilfelle der jeg valgte EMS, men R2hobbies fikk det for seg at de skulle sende med UPS).
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #71
                        De siste gangene jeg har fått leveranse fra UPS har budet ringt på morgenen før han kjører fra lageret, og vi avtaler når det skal leveres, eller om det er mest praktisk at jeg stikker innom og henter. I Norge er de avhengige av underleverandører, og det er nok litt forskjellige rutiner rundtom.

                        Jeg har altså gode erfaringer med UPS, men det er stort sett aller mest praktisk å hente på postkontoret.

                        Comment


                        • #72
                          Fikk nettop inn 2 stk mottagere i postkassa,er helt utrolig at de bare koster 9$dollar pr stk
                          Enkleste frakt er nok posten,rett i kassa!!
                          www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
                          CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
                          +++

                          Comment


                          • #73
                            har veldig lyst å kjøpe meg en slik, men hva skal jeg egentlig bruke den til... hehe.
                            Er det noen som har tester en slik på bensinbåt ? og hvordan fungerer det ?.

                            Tror jeg kommer til å bestille en bare for å teste. (mumler noe om å ha kjelleren full av ting man egentlig ikke har bruk for)
                            Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
                            RC Video Vesterålen modellbåtklubb.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by flodulv View Post
                              har veldig lyst å kjøpe meg en slik, men hva skal jeg egentlig bruke den til... hehe.
                              Er det noen som har tester en slik på bensinbåt ? og hvordan fungerer det ?.

                              Tror jeg kommer til å bestille en bare for å teste. (mumler noe om å ha kjelleren full av ting man egentlig ikke har bruk for)
                              Hehe,sitter i samme båt jeg å,men "måtte" bare ha en,var så billig!

                              Ikke testet enda,men regner med at den er brukanes til båt også
                              www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
                              CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
                              +++

                              Comment


                              • #75
                                batterier

                                Får en slik inn døra hver dag som helst nå. Det har vært nevnt at den bruker litt mye strøm. Er det noen som har erfaring med dette?
                                Hvilke batterier bruker dere?
                                Jeg er vant til å benyte vanlige AA i Spektrum'en og den bruker jo omtrent ikke strøm, nesten så jeg ser etter solcellepanel på den innimellom
                                Mugen MBX6R, RB, Beta, Savox, Pirhana, Futaba, Tekno Rc
                                www.mustit.nI

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X