Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grisebillig 2,4 ghz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Måla på mottakeren er :
    37.7mmx22.3mmx12.9mm (LxBxH)


    Originally posted by lasse_johansen_88 View Post
    noen som har måla på motakern? skulle hatt den til traxxas revo 1-16 i den vanntette boksen se.
    Fersk Large Scale kjører.....

    Comment


    • Bestilte meg et sånt batteri til sendern nå jeg. Har omtrent de samme målene som disse nevnt over her, så det skal ved passe greit. Kjøpte også en tipakning med JST kontaktpar. Hvilken kontakt bruker dere?
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • Originally posted by >Jonas< View Post
        Bestilte meg et sånt batteri til sendern nå jeg. Har omtrent de samme målene som disse nevnt over her, så det skal ved passe greit. Kjøpte også en tipakning med JST kontaktpar. Hvilken kontakt bruker dere?
        ...Jeg er nummer to på lista av kjøpere, rett under deg, på den linken...

        Den har jo allerede en Futaba kontakt, så jeg lodder nok bare en Futaba hun-kontakt på radioen.

        JHH
        ...signaturer er oppskrytt...

        Comment


        • Originally posted by >Jonas< View Post
          Bestilte meg et sånt batteri til sendern nå jeg. Har omtrent de samme målene som disse nevnt over her, så det skal ved passe greit. Kjøpte også en tipakning med JST kontaktpar. Hvilken kontakt bruker dere?
          Huh?
          lader 2,2Ah med 1A i 1,5 time?? Hva med de siste 700 mah + ?

          Capacity: 2200mAh
          Voltage: 11.1V
          Size : 100 mm x 44 mm x 15mm
          Charger Time: about 1.5 hours (by input 1A)
          HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

          Comment


          • Originally posted by FrodeS View Post
            Huh?
            lader 2,2Ah med 1A i 1,5 time?? Hva med de siste 700 mah + ?

            Capacity: 2200mAh
            Voltage: 11.1V
            Size : 100 mm x 44 mm x 15mm
            Charger Time: about 1.5 hours (by input 1A)
            hah, ja det kan du si, form for ufulstendig fast charge dette da?
            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

            Comment


            • Originally posted by Simen Gjørstad View Post
              hah, ja det kan du si, form for ufulstendig fast charge dette da?
              Noe rart må det i hvertfall være.

              Enten at batteriet ikke kan tappes med mer enn 1500 mah, at man må lade med høyere strøm, eller at man må lade lenger.

              Det kan jo hende det er ladetid ved typisk utlading, der man ikke lader det helt ut.


              Allikevel har jeg litt vanskelig for å se hva som er poenget med dette i forhold til f.eks. 2500 mah oppladbare AA-batterier.
              HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

              Comment


              • Originally posted by FrodeS View Post

                Allikevel har jeg litt vanskelig for å se hva som er poenget med dette i forhold til f.eks. 2500 mah oppladbare AA-batterier.

                jeg og! :P

                Men, men lipo i Eurgle er sikkert topp det...
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • LiPO holder lenger på strømmen da de er mer energieffektive. Jeg kjørte et helt år uten å lade med 2200mah LiPO i min EX10.

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • Originally posted by Fabiz View Post
                    LiPO holder lenger på strømmen da de er mer energieffektive. Jeg kjørte et helt år uten å lade med 2200mah LiPO i min EX10.

                    Fabiz

                    Hvor mye kan du tappe ut av et 2200 mah lipo?

                    Jeg tappet 2300 mah ut av mine 2500 mah sanyo-batterier med en 450 ma pære før spenningen begynte å falle (og da falt den fort).
                    HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                    Comment


                    • Klarer sikkert å tappe rundt 2200 mAh. Kan jo være en skrivefeil, eller at han mener ved førstegangs lading.

                      Nikkelbatteriene har jo mye høyere indre resistans enn LiPo, noe som fører til at spenninga over utgangen er mye lavere under belastning. Ettersom batteriet tappes synker spenninga, og samtidig effekten. LiPobatterier leverer jo tilnærmet samme effekt til cella er tom. Eurgle-radioen begynner jo å pipe relativt tidlig, så kanskje det hjelper på med LiPo.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • Originally posted by FrodeS View Post
                        Hvor mye kan du tappe ut av et 2200 mah lipo?

                        Jeg tappet 2300 mah ut av mine 2500 mah sanyo-batterier med en 450 ma pære før spenningen begynte å falle (og da falt den fort).
                        Originally posted by >Jonas< View Post
                        Klarer sikkert å tappe rundt 2200 mAh. Kan jo være en skrivefeil, eller at han mener ved førstegangs lading.

                        Nikkelbatteriene har jo mye høyere indre resistans enn LiPo, noe som fører til at spenninga over utgangen er mye lavere under belastning. Ettersom batteriet tappes synker spenninga, og samtidig effekten. LiPobatterier leverer jo tilnærmet samme effekt til cella er tom. Eurgle-radioen begynner jo å pipe relativt tidlig, så kanskje det hjelper på med LiPo.
                        Nå svarte Jonas ganske bra på dette. Spenningen på LiPO synker jo ikke gradvis på samme måte, den dumper.

                        Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

                        Comment


                        • en lipo celle skal jo ikke tappes helt ut, sikkert derfor man lader 2200 batteriet på 1.5T da man gjerne lader batteriet før det er klin tomt

                          og ja som sagt over her så har jo lipo samme juie helt til det er tomt, uten og miste juice på slutten lik nimh batterier.


                          spørs jo hvor mye strøm denna eurgle saken bruker av strøm da fabiz, hadde ei 2300mah lipo pakke i 3PK min og den måtte jeg ladde iaffal 1-2 ganger iløpet av sommern men nå bruker vel futaba sine sendere litt mye strøm har jeg følsen på.
                          Sverre Finnerud '83 modell
                          FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                          frekvens 2.4ghz

                          Comment


                          • Originally posted by FrodeS View Post
                            Allikevel har jeg litt vanskelig for å se hva som er poenget med dette i forhold til f.eks. 2500 mah oppladbare AA-batterier.
                            Greit å slippe eget tray eller separat lader bare for å lade AA batterier for radioen. Enklere med bare en ekstra ladekontakt til lipo laderen. Sikkert noen som kan mekke til en direkte kobling fra lader til radio uten å ta ut batteriene, men da slipper man (jeg) det også...


                            JHH
                            ...signaturer er oppskrytt...

                            Comment


                            • Originally posted by sverref View Post
                              en lipo celle skal jo ikke tappes helt ut, sikkert derfor man lader 2200 batteriet på 1.5T da man gjerne lader batteriet før det er klin tomt

                              og ja som sagt over her så har jo lipo samme juie helt til det er tomt, uten og miste juice på slutten lik nimh batterier.


                              spørs jo hvor mye strøm denna eurgle saken bruker av strøm da fabiz, hadde ei 2300mah lipo pakke i 3PK min og den måtte jeg ladde iaffal 1-2 ganger iløpet av sommern men nå bruker vel futaba sine sendere litt mye strøm har jeg følsen på.
                              Min Spektrum DX3R brukte 0.2V i løpet av 20 timer med på-tid på radioen under Gatebilmessa tidligere i år.

                              Og den senderen går på 4 celler 2300mah NiMH celler.

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • Eurgle bruker antageligvis mer strøm enn DX3R og EX10, men det er greit.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X