Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grisebillig 2,4 ghz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by T.O.M View Post
    Får en slik inn døra hver dag som helst nå. Det har vært nevnt at den bruker litt mye strøm. Er det noen som har erfaring med dette?
    Hvilke batterier bruker dere?
    Jeg er vant til å benyte vanlige AA i Spektrum'en og den bruker jo omtrent ikke strøm, nesten så jeg ser etter solcellepanel på den innimellom
    Har brukte vanlige Duracell AA batterier og har vel kjørt en god del tanker med de, men er usikker på hvor mange.
    Den begynner å pipe når den når 9.2-9.3V

    Comment


    • #77
      Originally posted by IwillTiltU View Post
      Har brukte vanlige Duracell AA batterier og har vel kjørt en god del tanker med de, men er usikker på hvor mange.
      Den begynner å pipe når den når 9.2-9.3V
      Da er det ikke noe større problem virker det som! takk!
      Mugen MBX6R, RB, Beta, Savox, Pirhana, Futaba, Tekno Rc
      www.mustit.nI

      Comment


      • #78
        Jeg syns den bruker litt mye strøm. Varer kanskje halvparten så lenge som spektrum dx2.0 som jeg hadde før. Men uansett så er det ikke sånn at det liksom sier poff også er det tomt. Det holder lenge nok, og du skal bruke noen batteripakker før du er oppe i samme prisen som man må gi for en "dyr" radio...
        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

        Comment


        • #79
          Etter å ha stava hele alfabetet for en danske seinere på kvelden i går og forklart at det er dumt å ha enn fullmakt hengende på døra som alle kan lese, og dermed ta med seg pakka og gå, skulle de levere den på jobben hos mor mi i dag, i og med at det ikke var noen hjemme her hele dagen. Men har de levert den? Neida. "Destinasjonsskanning" er det siste som står på sporingsinformasjonen, og leveringsdatoen er fremdeles i dag. Har snakka med kundeservice nå og de skulle etterlyse både pakka og budet. Og hva skjer akkurat i skrivende stund etter at kundeservice nettopp har bekrefta at de ikke kjører ut etter klokk 4, joda, budet ringer og er på den andre adressen. Men da ordna det seg til slutt da.

          Noen som har fått testa rekkevidden, og veit om det går an å fjerne halve klumpen å flytte hjulet litt opp på kontrollen?
          Last edited by >Jonas<; 16 October 2009, 17:52.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #80
            Originally posted by >Jonas< View Post
            Noen som har fått testa rekkevidden, og veit om det går an å fjerne halve klumpen å flytte hjulet litt opp på kontrollen?
            Mener å ha lest at en som har sett på ei eksplodert tegning av kontrollern sa at det skulle gå uten problemer, har også lest at en hadde prøvd, men det gikk ikke. Så er usikker på det med flytting av hjulet.
            Det at hjulet er i den posisjon er bare en vanesak, etter noen timer med den i hånden så tipper jeg at du ikke bryr deg om det.

            Har prøvd rekkevidden på 200-250m, og det funker som en drøm. Mener å ha lest en eller anna plass at den er testa og funker fint på 3-400m.

            Så er det til bil så er 200-250m mer enn nok spør du meg

            Comment


            • #81
              eg har prøvd å skru den opp,det går ikkje uten å bryte sund plasten,so eg droppa d...får ikkje ledningane igjennom "dingsen"
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #82
                Har satt på grip tape og limt på litt skumgummi på avtrekket for bedre kontroll med brems. Merkelig så ivrig man blir med superlimet når den ikke koster mer.
                Attached Files

                Comment


                • #83
                  trengte ny smalbåndsmottager til MT2 en min. Fikk tilbud på den lokale sjappa på 350 kr.
                  Så kom jeg over denne 2.4 GHZ senderen i dag til prisen 370 kroner med frakt.
                  Lett valg det
                  Blir artig å prøve når den kommer^^

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by njoy View Post

                    Ikke testet enda,men regner med at den er brukanes til båt også
                    Husk att vann er noe helt annent enn på land.
                    Tviler ganske sterkt på att denne fungerer duganes på vann med 3 andre båter.
                    Spektrum fungerer i allafall ikke på vann.

                    flodulv, du får teste dette.
                    Last edited by Simen Gjørstad; 25 October 2009, 00:05.
                    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Simen Gjørstad View Post
                      Husk att vann er noe helt annent enn på land.
                      Tviler ganske sterkt på att denne fungerer duganes på vann med 3 andre båter.
                      Spektrum fungerer i allafall ikke på vann.

                      flodulv, du får teste dette.

                      Hva mener du med at den ikke fungerer på vann? For kort rekkevidde?
                      HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Simen Gjørstad View Post
                        Spektrum fungerer i allafall ikke på vann.
                        Spektrum DX3S fungerer på vann, kjøpte min av Eggy her på forumet og han bruker sin i en båt og den funka knall for han iaffal
                        Sverre Finnerud '83 modell
                        FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                        frekvens 2.4ghz

                        Comment


                        • #87
                          Når det er snakk om hva som fungerer på vann og ikke, så snakker vel Simen om løpskjøring. Enkelte 2,4ghz funker ikke så bra på vann når det blir mange sammen, grunnet refleksjoner fra vannet osv osv. Spektrum har også lavere rekkevidde på vann enn Futaba når man er helt alene uten forstyrrelser, men uansett så vil man nok ikke merke så mye til det hvis man tar med båten sin ut på søndagstur alene...
                          Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by sverref View Post
                            Spektrum DX3S fungerer på vann, kjøpte min av Eggy her på forumet og han bruker sin i en båt og den funka knall for han iaffal
                            Bli med og kjør sammen med 3 andre båter og kjør 50m meter unna så skal vi se hvor knall den fungerer.

                            Spectrum er testet flere ganger og det fungerer ikke tilfredstillende på vann, ikke nødvendighvis kun under løps kjøring.

                            Jeg tar i allefall ikke sjangsen på og vrake en båt til 10 lapper bare på grunn av en radio glitch

                            Det er selfølgelig mindre sjangs for att det skjer noe tull når du kjører alene. Men en dag så ender man opp med båt på land.
                            Så vil ikke andbefale noen og kjøre med spectrum på vann.

                            Futaba med FS motaker er det som fungerer.
                            Mulig dere finner noe annent som fungerer. men holder meg til noe som er godt testet.
                            Last edited by Simen Gjørstad; 25 October 2009, 12:29.
                            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                            Comment


                            • #89
                              Er det noen andre steder man kan få kjøpt denne radion? Så den var out stock nå!

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by Simen Gjørstad View Post
                                Bli med og kjør sammen med 3 andre båter og kjør 50m meter unna så skal vi se hvor knall den fungerer.

                                Spectrum er testet flere ganger og det fungerer ikke tilfredstillende på vann, ikke nødvendighvis kun under løps kjøring.

                                Jeg tar i allefall ikke sjangsen på og vrake en båt til 10 lapper bare på grunn av en radio glitch

                                Det er selfølgelig mindre sjangs for att det skjer noe tull når du kjører alene. Men en dag så ender man opp med båt på land.
                                Så vil ikke andbefale noen og kjøre med spectrum på vann.

                                Futaba med FS motaker er det som fungerer.
                                Mulig dere finner noe annent som fungerer. men holder meg til noe som er godt testet.
                                så DSM2 er bare humbug da eller?
                                Page error. Please use our search bar to find what you&#8217;re looking for.


                                må vel sikkert bruke denne

                                om det skal funke litt

                                har ikke båt bare han som jeg kjøpte dx3s fra som sa den var knall fin og bruke iom den var dsm2 kompatibel og fungerte med marine opplegget til spektrum
                                Sverre Finnerud '83 modell
                                FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                                frekvens 2.4ghz

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X