Først av alt, takk for alle svar!!!
Even: er det noen i min alder i denne klubben eller vil jeg se ut som lommemannen om jeg skulle dukke opp en gang(37 år)?
Tusen takk for tipset og linken uansett!!!! Hadde jo vært kjempegøy om det hadde vært noen her som var med der som kanskje hadde kunnet blitt med meg en kveld å sett på bilen? Helst i min alder så vi kunne ta det over en øl!!!hehehe
Det med svingen er for meg litt merkelig, servo sitter opp ned, mulig det ikke er noe problem, men for en med null erfaring og er redd for å ødelegge alt så virker det som en stor operasjon å skru ut denne for så å skru ut servohornet (som jeg regner med er den plastikk saken på toppen, med 2 eller 4 armer?).
Råd mottas med takk!!!!!
Her er noen spørsmål jeg fremdeles ikke har fått svar på:
Takker igjen alle som gir idioten (meg) svar og råd!
Even: er det noen i min alder i denne klubben eller vil jeg se ut som lommemannen om jeg skulle dukke opp en gang(37 år)?
Tusen takk for tipset og linken uansett!!!! Hadde jo vært kjempegøy om det hadde vært noen her som var med der som kanskje hadde kunnet blitt med meg en kveld å sett på bilen? Helst i min alder så vi kunne ta det over en øl!!!hehehe
Det med svingen er for meg litt merkelig, servo sitter opp ned, mulig det ikke er noe problem, men for en med null erfaring og er redd for å ødelegge alt så virker det som en stor operasjon å skru ut denne for så å skru ut servohornet (som jeg regner med er den plastikk saken på toppen, med 2 eller 4 armer?).
Råd mottas med takk!!!!!
Her er noen spørsmål jeg fremdeles ikke har fått svar på:
- Ang fuel: er denne veldig fet? 10% nitro og 15% olje, som dere kan se lavere i tråden på bilde så står det innkjøring på etiketten.
- Bør jeg gi f... i å kjøre noe mer med denne fuelen eller kan jeg kjøre opp denne også skifte merke etterpå til en mer "normal" fuel? Dette spørmålet henger da litt sammen med spørmål 1.
- Holder det med 3 tanker for innkjøring? Mener at jeg har sett på forumet her at det skal holde? Måtte fyre opp bilen i går og lot den gå stille stående med litt gasspådrag innimellom i litt over en halv tank. Jeg vet jeg sikkert gjør ting feil, men så lenge bilen starter så er jeg fornøyd. Så nå har bilen gått 3-3,5 tank, aldri på full gass.
- Ang varme, testet det med spytt på sylinder i går.... det rant bare av.... vet ikke om det er en bra ting eller dårlig?
- Ang high speed needle.... jeg stilte den på 4,5 omdreining... en omdreining mer enn det som sto i en tråd her, litt fordi jeg tenkte at den har godt av olje, er dette ok?
- Har ikke gjort så mye med tomgangs skruen, hva er gode råd der? Den går jo fort på tomgang, men det er vel bare nitrobil som er normal?(sint veps) Man skal vel ikke sammenligne disse med virkelige biler?
- Om det er noen som kjører bil om vinteren, kunne dere ta noen bilder og legge ut for å vise meg hva dere gjør? Eller en video? Gi gjerne noen råd om hvordan man kan ha det moro med en 4wd på vinterføre, kjørte en elektrisk baktrekks bil i barndommen, den kunne jo sladde fryktelg bra da!hehehe
Takker igjen alle som gir idioten (meg) svar og råd!
Comment