Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total noobie søker svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Først av alt, takk for alle svar!!!

    Even: er det noen i min alder i denne klubben eller vil jeg se ut som lommemannen om jeg skulle dukke opp en gang(37 år)?
    Tusen takk for tipset og linken uansett!!!! Hadde jo vært kjempegøy om det hadde vært noen her som var med der som kanskje hadde kunnet blitt med meg en kveld å sett på bilen? Helst i min alder så vi kunne ta det over en øl!!!hehehe

    Det med svingen er for meg litt merkelig, servo sitter opp ned, mulig det ikke er noe problem, men for en med null erfaring og er redd for å ødelegge alt så virker det som en stor operasjon å skru ut denne for så å skru ut servohornet (som jeg regner med er den plastikk saken på toppen, med 2 eller 4 armer?).
    Råd mottas med takk!!!!!

    Her er noen spørsmål jeg fremdeles ikke har fått svar på:
    1. Ang fuel: er denne veldig fet? 10% nitro og 15% olje, som dere kan se lavere i tråden på bilde så står det innkjøring på etiketten.
    2. Bør jeg gi f... i å kjøre noe mer med denne fuelen eller kan jeg kjøre opp denne også skifte merke etterpå til en mer "normal" fuel? Dette spørmålet henger da litt sammen med spørmål 1.
    3. Holder det med 3 tanker for innkjøring? Mener at jeg har sett på forumet her at det skal holde? Måtte fyre opp bilen i går og lot den gå stille stående med litt gasspådrag innimellom i litt over en halv tank. Jeg vet jeg sikkert gjør ting feil, men så lenge bilen starter så er jeg fornøyd. Så nå har bilen gått 3-3,5 tank, aldri på full gass.
    4. Ang varme, testet det med spytt på sylinder i går.... det rant bare av.... vet ikke om det er en bra ting eller dårlig?
    5. Ang high speed needle.... jeg stilte den på 4,5 omdreining... en omdreining mer enn det som sto i en tråd her, litt fordi jeg tenkte at den har godt av olje, er dette ok?
    6. Har ikke gjort så mye med tomgangs skruen, hva er gode råd der? Den går jo fort på tomgang, men det er vel bare nitrobil som er normal?(sint veps) Man skal vel ikke sammenligne disse med virkelige biler?
    7. Om det er noen som kjører bil om vinteren, kunne dere ta noen bilder og legge ut for å vise meg hva dere gjør? Eller en video? Gi gjerne noen råd om hvordan man kan ha det moro med en 4wd på vinterføre, kjørte en elektrisk baktrekks bil i barndommen, den kunne jo sladde fryktelg bra da!hehehe
    Beklager, det ble gamle spørmål, nye spørsmål og spørsmål med ny vri!
    Takker igjen alle som gir idioten (meg) svar og råd!
    Last edited by SturlaS; 26 November 2009, 16:40.

    Comment


    • #17
      Hehe, er fra noen månder gamle til opp i 60 årene tror jeg.
      Banen er stengt nå, men vi kjører drifting og touring el inne på gamle bondelia skolen.
      Skriv et innlegg på rcklubben.no du så blir du nok kontaktet og får god hjelp in the real life. Lederen i klubben Reidar Gjermundrød er vel nerme alderen din. Han har sykt mye grieie på nitro, snakk med han og du får god hjelp.
      1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

      Comment


      • #18
        Har akkurat lagt inn noen ord på forumet der for å se om jeg får noe svar, men det virket som om det var stille der? Ihvertfall når det gjaldt nitro.

        Men tusen takk, det er absolutt noe å teste for å kanskje få hjelp face to face!

        Håper fremdeles på svar å mer hjelp fra erfarne folk på dette forumet.

        Comment


        • #19
          Originally posted by SturlaS View Post
          Har akkurat lagt inn noen ord på forumet der for å se om jeg får noe svar, men det virket som om det var stille der? Ihvertfall når det gjaldt nitro.

          Men tusen takk, det er absolutt noe å teste for å kanskje få hjelp face to face!

          Håper fremdeles på svar å mer hjelp fra erfarne folk på dette forumet.


          Hei! (for ørtende gang )


          Har vel svart på det jeg kan egentlig, men ang. Hsn (high speed needle) Den justerer mengden fuel som kommer inn i motoren, skrur du den for langt ned, skjærer motoren seg. Jo mer du skrur den inn, jo fortere går den. Å skru den lengre ut unner innkjøring kan være lurt ja

          Har vel skrevet det jeg egentlig kan hjelpe med. Tror det er bra med mye olje i fuelen som det er på Jeroen,,, men alle Jeroer inneholder ettellerannet som ikke er bra.(??)
          Du har rett i at servohornet er den plastikkdingsen oppå servoen ja

          det var det jeg kan hjelpe med.. så får noen proffe hjelpe deg med resten
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #20
            Hei igjen Fredrik! Ikke gi deg med å gi meg innspill!!!

            Har akkurat gått gjennom en tråd ang Jero fuel... masse folk som hater det og noen som syntes det er helt ok? Er det noe rart at en stakkar som er nybegynner blir litt forvirra?
            Motoren min går bra som bare det, starta den opp igjen i kveld på "benk", og kjørte den litt tøffere enn jeg har gjort før...... kjørte den så jeg hørte at andregiret kicka inn en 4-5 ganger.

            Så nå har bilen ihvertfall gått 4-4,5 tank..... er det greitt å slutte å tenke innkjøring da??

            Er jeg i nærheten av en RC butikk så skal jeg kjøpe annen fuel, men satser på at motor holder ut den halv literen jeg har igjen av den Jero fuelen. Får heller satse på hsn skrudd ut ett ekstra hakk, noe som vel også er bra om man skal kjøre vinter? Ikke at det er helt vinter enda, men rundt 0 grader?

            Skal prøve å søke litt mer ang vinterkjøring og hva man gjør med bil, vet at jeg har fått litt råd her men er mer en som liker å se hvordan ting gjøres enn å høre/lese hva man skal gjøre.

            Ang karroseri:

            Nå gikk batteriet tomt i kamera, men om dere har sett på annonsen jeg linket til så har dere sikkert en viss ide om hvordan det ser ut.

            Er det vanlig å skjære ut mer eller mindre hele overflaten av bakparten for å komme til snor og for å sette på gløder?

            Når det kommer til fuel, det er jo ett fjærbelastet lokk, er det noen som har noen gode ideer til den mest hensiktsmessige måten å kutte karosseri for lett tilgang?

            Sett gjerne inn noen bilder av hva dere har gjort på dette området!

            For dere som stikker innom denne tråden og tenker hva denne idioten driver med, så er jeg helt enig med dere!!!!!!
            Jeg er idiot, men prøver å finne ut mer!hehehehe

            Comment


            • #21
              Hei sveis.
              Ang vinterkjøring så går det an og putte mottakeren i en ballong(hvis du ikke har vanntett mottakerboks) og smøre inn servoene med vaselin. Da er det ikke no vann som får trengt inn..

              Det går fint an og skjære hull i karossen for og komme til. Er det ikke en pick up lignende bil du har? Da er det jo bare og kutte litt av flatbeden f.eks.

              Hvis du har kjørt motoren 4-5 tanker og kjørt den en stund uten at den blir varm så burde det vel være mulig og begynne og justere litt forsiktig.
              Signatur
              http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

              Comment


              • #22
                Mottatker sitter i en boks sammen med batteri, den virker rimelig vanntett!

                Vaselin sier du? Hvor skal jeg putte det, kun rundt hullet der "rotor" sitter eller over hele servoe'en?

                Comment


                • #23
                  Overalt der vann kan trenge inn kan du smøre vaselin. Eller så kan du vel kjøpe vanntette servoer tror jeg. Traxxas har noen slike.

                  I den boksen hvor mottaker og batteri sitter så går det noen ledninger inn, er det tett der og?
                  Signatur
                  http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                  Comment


                  • #24
                    Har ikke peiling!!

                    Men det funker kanskje med vaselin der også da?

                    Comment


                    • #25
                      Det kommer jo litt an på størrelsen på hølet.( )

                      Våtromssilikon leste jeg nettopp om og det kan jo være en ting og bruke på servoer og mottakerboks. Da er det jo bare og ta litt på fingeren og smøre rundt skjøten på servoen og boksen.
                      Signatur
                      http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                      Comment


                      • #26
                        Ok, har akkurat sjekket det med boksen til mottaker og batteri.

                        Den er sikkert ikke tett, det er ett spor/hakk til ledninger i boksen men ledningene til server er for stramme til at jeg klarer å føre de inn i det sporet.

                        Dukket opp nye spørsmål nå: den boksen sitter fast, er bare lokket jeg får løs (har ikke prøvd å skru fra hverandre hele bilen), om jeg får løs boksen så sitter jo antennen på toppen av lokket? Trer man ballong/hanske forsiktig på da og lager hull til antenne og teiper rundt roten?

                        Comment


                        • #27
                          Du trenger ikke legge hele mottakerboksen inn i ballongen, du tar bare selve mottakeren.
                          Men jeg tror nok at våtromssilikon ville gjort en bedre jobb igrunn. Da blir det jo hvertfall helt tett. Litt kjipt hvis man skal kjøre mye på vinteren da og når man skal lade batterihumpen eller bytte batteri så må man fjerne silikon og legge på ny igjen. Men hva gjør man ikke for og få kjørt litt.
                          Signatur
                          http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                          Comment


                          • #28
                            Takker så mye for hjelp!!

                            Selvfølgelig har jeg lyst til å få testa bilen ordentlig, det vil si kjøre den. Testet den så vidt det var ute på gårdsplassen, men for denne type bil så ble det latterlig. Har liten gårdsplass, og biler står i veien!!

                            Er det kun mottaker som er viktig å skjerme? Ikke batteri holder? Har planer om å kjøpe en såkalt hump som det kalles her, har ikke kommet så langt enda.... tar det sammen med ny fuel!

                            Om dette ikke er vanlig så får jeg vel si at både batteri å mottaker sitter i samme boks i denne bilen (er jeg teit som en 2 åring nå så får det være).

                            Det er jo fremdeles ikke mye snø, men jeg tenker..... dette er jo en off road 4wd bil? Den bør jo tåle litt vann? Hva ville skje om jeg gikk amokk en fin sommerdag og kjørte denne gjennom vannpytter etc??

                            Comment


                            • #29
                              Elektronikken er ikke så glad i vann så det kan godt hende mottakeren din hadde dødd. De tåler fryktelig lite har jeg funnet ut av. Plutselig så klikker de helt og tar over kontrollen, og det er igrunn lite ønskelig. hehe.

                              Nei, det er ikke uvanlig at mottaker og batteri sitter i samme boks. Egentlig veldig vanlig.

                              Du får ta deg en tur nedover engang så får vi kjøre litt.
                              Signatur
                              http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                              Comment


                              • #30
                                Med tanke på first hand experience, og gode råd så hadde deg kanskje vært en ide!!!!

                                Takker så mye for input uansett!!!!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X