Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total noobie søker svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Sorry sorry sorry......

    Der ser du, når man ikke får tak i manualen til bilen!!!

    Jeg trodde dette bare vare en skrue som festet regulator til motor el!! Men når jeg ser nærmere på den så er det jo godt mulig det er en justerings skrue.....jeg trodde den var litt enklere å komme til/se.

    Tusen takk for den tilbakemeldingen Fredrik!!!!!

    Merkelig at ingen andre har notert seg dette før..... men de ble vel lei spørsmålene mine!!hehehehe

    Lars, og Chris også for den saks skyld, er dere enige i at dette er LSN skrue? Jada, jeg vet at dere sikkert kommer til å si at: Det ser riktig ut det ja!!!!hehehe

    Ikke at jeg ikke stoler på deg Fredrik, men er alltid greitt med flere meninger...... og jeg har hatt hjernen min så innstillt på at jeg ikke har hatt LSN på motor!!! Som du sier, det er ikke greitt å være nybegynner.... ihvertfall uten en butikk med fagfolk å gå til!

    Tilleggs spørsmål: Er LSN da med på å justere tomgang, sammen med egen tomgangskrue (tror ihvertfall det er det, setter inn ett bilde) som sitter rett under luftinntaket?
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Hei!

      Kan nesten ikke svare for de andre Jeg selv ville ikke stolt fullt og helt på meg selv en gang, jeg ville iallefall fått svar av noen andre, så det forstår jeg.

      Click image for larger version

Name:	Hjelp#2.JPG
Views:	1
Size:	63.1 KB
ID:	765507
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #63
        Du har helt sikkert rett!!!!!!

        Hmmmmm..... da fikk jeg mer å tenke på, eller kanskje jeg skal slutte å tenke??hehe

        Men om dere andre kikker å ser på min forrige post, vær så snill å gi lyd fra dere!

        Har ikke fått svar på tilleggs spørsmålet mitt enda!

        Er så glad folk er tålmodige med meg her!!!

        Comment


        • #64
          Helt riktig som savagery viser på bildet der ja. Når du skrur på tomgangsskruen ser du at åpningen nedi der forandrer seg. Den skal være ca. 1mm.
          Vanligvis vil LSN og tomgang påvirke hverandre ja,men jeg er usikker i dette tilfelle. Kjenner ikke den type forgasser,hvor tønna "roterer".
          Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

          Comment


          • #65
            Takk Lars.

            Da er det tilbake til opprinnelig plan, prøv å feil!!

            MEN.... dum som jeg er... jeg testa da å skru på den skruen (LSN) for å se om den åpningen nedi luft inntaket endret seg, det gjorde den ikke.

            Den åpningen er nemlig ihvertfall 2-3mm.... mulig dette er noe som må justeres når motor går? Eller er det mulig jeg må ha på strømmen? Sorry, nå tenker jeg bare høyt her. Nå som jeg har kikket litt til, så er det vel godt mulig at strøm må være på fordi staget fra servoen som styrer gass er festet til samme "trommel".....!?

            Beklager igjen..... jeg driver tydeligvis å svarer litt på mine egne spørsmål her nå, men hvorfor jeg lar det stå er om noen har innsigelser på mine antagelser?

            Tør ikke prøve å starte motor nå, naboen i underetasjen blir sikkert ikke glad for det sent på en søndagskveld!

            Skal komme tilbake til dette når jeg får testet det med strøm på!

            Comment


            • #66
              Glemte å si at prøvde både tomgang og LSN!

              Ingenting endret seg nedi der....

              Glem det til jeg får på strøm og får startet bilen igjen, kommer tilbake igjen til dette!!hehehe

              Comment


              • #67
                Jo da,antagelsene kommer seg absolutt
                Husk å skru LSN tilbake der den sto da,og fest luftfilteret før du starter opp! Bruk strips!
                Lykke til.
                Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                Comment


                • #68
                  Hei igjen Lars!!

                  Håpet jeg hadde kommet dere i forkjøpet å fått slettet de meldingene!!!!
                  Ved å sette på strøm så var det jo noe helt annet å skru på!!

                  Men siden jeg da er her, hva er det som er vanlig for å sjekke åpning? 1 mm er jo ikke så mye, og siden det er sirkel på en tverrvendt sirkel (ok, dette ble vanskelig å forklare, men det er jo bare en bitte liten havlmåne nedi der) så er vanskelig å bruke måleblader som man bruker til normale stifter i bil etc?

                  Eller skal jeg ikke bry meg så mye om det? Heller kjøre på slik at tomgangskruen styrer åpningen der når jeg starter på bakkekjøring, og heller justere ting etterhvert?

                  Vet vel egentlig allerede hva svaret blir.... er bare så greitt å få det på det rene at mine innfall er riktige!

                  Comment


                  • #69
                    Jeg vet ikke hvordan andre her inne gjør det men jeg bryr meg egentlig lite om åpninger og slikt. Jeg starter bilen og skrur litt etterhvert som jeg kjører. Det og skru på en nitromotor som ikke går er jo nesten dødfødt for det er ikke så mye som skal til før at den ikke går eller går veldig dårlig.

                    Prøv og start bilen og kjør den litt lunken også begynner du og justere såvidt det er. Som sagt så finnes det ingen fasit så du får bare tune den sånn som du vil ha den. Du finner gjerne ut av hvilken justeringsskrue som gjør hva når motoren går.
                    Signatur
                    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by H.M.Kongen View Post
                      Jeg vet ikke hvordan andre her inne gjør det men jeg bryr meg egentlig lite om åpninger og slikt. Jeg starter bilen og skrur litt etterhvert som jeg kjører.

                      Dette gjør jeg også.... har derfor ikke nevnt så mye som har med justering å gjøre

                      Skrur til bilen går bra jeg, og kjører ut ifra det. Når jeg synes bilen opfører seg bra, er den ferdig innstillt / justert i mine øyne iallefall
                      Så skru HSN og LSN så lenge du merker at motoren går bedre... (dette er jo hvis du vil ha maks ytelse da, jeg har kjørt Rich på HSN ganske lenge... bilen går jo bra, så da har det jo ikke noe å si

                      Rich, altså HSN / LSN er skrudd langt ut. og om vinteren er det vel bra at den er litt Rich også
                      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                      Comment


                      • #71
                        Heisann.

                        Da takker jeg så mye for alle svar ifra alle sammen her!!!

                        Skjønner nå at det viktigste er bare å ta ting på feelingen!

                        Ble demotivert idag, da det har kommet 25 cm med snø (om ikke mer), så tenker at da er vinteren kommet for fullt. Så nå får jeg sette bort bilen til bedre tider tror jeg.
                        Har ikke lyst til å tulle med vinter/piggdekk.... er kanskje ikke så smart heller på nåværende tidspunkt i bilens liv!. Ser for meg at den kun vil spinne og gli "veggimellom" på brøyta område, er jo ikke dreven i å manøvrere! Vet jeg har prata om vinterkjøring her, men det jeg satset på var å kjøre på kanskje 1 cm nysnø, slik at bilen fremdeles hadde hatt friksjon med underlaget (på grus da vel å merke).

                        Så jeg får heller komme tilbake til dere når det blir bedre føre.

                        Takk igjen for all hjelp!!!!!!

                        Comment


                        • #72
                          Synes det er artig å skli veggimellom uten noe som helst kontroll jeg!
                          Du har jo 4wd... så det vil vel GÅ ANN (såvidt) å kjøre?
                          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                          Comment


                          • #73
                            Joda, selvfølgelig vil det gå!

                            Som du sier, jeg har 4wd, men tenker fremdeles innkjøring.... men viktigere enn det er at jeg ikke har anelse om kontroll!!!!
                            Da jeg kjørte el-bili barndommen så hadde vi de stikke kontrollene, kan ikke si jeg hadde stor kontroll på den heller! Gikk greitt rett frem, men når bilen skulle styres mot meg så gikk jeg alltid i surr!!hehehe

                            En ting er kontroilert moro på glatt føre..... noe annet er jeg som da ikke vil ha anelse om kontroll, og da ikke ha det moro egentlig.... men må si jeg starter å varme opp litt til tanken om å teste!! Bare sånn for å ha gjort det liksom... Mulig det er kjempelett med de nye pistol kontrollene, men den ene gangen jeg testet så vidt gikk svingen feil vei (noe som er rettet opp nå), så min selvtillit når det kommer til det er så som så!

                            Og det jeg har ordentlig lyst til er jo å se om den virkelig spruter fra seg ved full gass og lar grus og sand fly.... det er litt vanskelig på glatt vinterføre!hehehehe

                            Comment


                            • #74
                              Ut å lek deg...
                              Kjøpte meg en DRX i romjula og jeg har vært ute og lekt meg flere ganger på glatta med den.
                              Er min første nitro bil og er like gammal som deg.
                              Skal love deg at det da ikke blir siste gang du gjør det
                              Litt greit å lære seg å kontrollere bilen når det er myke kanter overalt slik at det ikke spruter deler.
                              Shaky
                              Kyosho Subaru DRX og Traxxas Jato 3.3

                              Comment


                              • #75
                                Nå er masekråka tilbake igjen!!

                                Hei Shaky, jeg skjønner at du har hatt det morro i vinter, jeg har hatt litt mindre plass så jeg har bare latt bilen stå i vinter.

                                Men... over til spørsmål.

                                Motoren i bilen min er en 15CXP-motoren fra Vertex (kopiert rett fra annonse), er nysjerrig på effekten til denne motoren men finner ikke noe ved å google den.... men det er ett bagatell spørsmål, den er sikkert mer enn kraftig nok!!!

                                Hovedspørsmål:
                                Jeg har en 4wd og kunne kanskje hatt lyst til å ha en bakdrevet 2wd, jeg har ikke kikket noe på det fordi jeg ville se om noen frarådet det jeg tenker på først.
                                Er dette noe som enkelt lar seg gjøre ved å løsne noen stag mellom fram og bakhjul eller er dette ett dødfødt prosjekt?

                                Det er sikkert noen som spør seg hvorfor jeg vil dette, jeg har en STOR grus flate (mye større enn en håndballbane) like ved der jeg bor og når snøen forsvinner så hadde det vært gøy å sladde å leke meg. Mulig det er like gøy å teste 4wd sladd, men det har jeg ingen erfaring med. Om det er noen fra Hunndalen/Gjøvik som leser dette så kjenner dere sikkert til denne plassen mellom gamle Lidl og Byggmax. Ta gjerne kontakt om dere vil være med meg en dag, og lære meg ett triks eller to?

                                Er det enkelt å greitt å skifte tannhjul eller lignende for å endre utveksling? Da tenker jeg på å få en mer saktegående men kraftigere terrengbil som blir lettere å manøvrere i ulendt terreng? Eller er dette noe som er dumt da motor kanskje krever en viss luftstrøm for å avkjøles?
                                Om jeg går denne veien, hva vil dere anbefale ang støtdempere? De jeg har nå er ganske "lazy", ville dere ha brukt stive eller rolige dempede støtdempere?

                                Skjønner at det siste spørsmålet er ett noe synspunkt ladet spørsmål, alt ettersom hvor man skal kjøre men gi gjerne noen synspunkter.

                                Takker igjen for alle svar og ønsker dere alle en god påske!!!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X