Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total noobie søker svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Bare hyggelig det vet du.
    Bare og skyte ut hvis det er noe mer.
    Finnes ikke dumme svar, bare dumme spørsmål. (ellernoe)
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #32
      Da har vel kongen sagt det meste

      Om du synes Jero er bra, og VIL kjøre med det, så gjør du det!

      Mange synes Jero er dårlig (inkl. myself) men brukte det på en HSP (billig-bil) det så ut til å gå bra...

      Men så har jeg også opplevd det motsatte .

      Er så mye prøver på skola om dagen at jeg får vel legge meg nå :P
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #33
        Originally posted by H.M.Kongen View Post
        Finnes ikke dumme svar, bare dumme spørsmål. (ellernoe)

        Noe i den duren ja! men mine innlegg beviser det motsatte da...
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #34
          Dumme spørsmål er jeg konge på!!!!!!

          Men satser jo på noen litt smarte svar da!

          Er det noen fra Lillehammer området her som handler hos den RC sjappa som ligger i samme bygg som Kiwi? Er ikke så god på stedsnavn på Lillehammer.
          Uansett, det var der jeg følte jeg fikk en kald skulder, men har denne butikken kunnskap?

          Grunnen til at jeg spør er at jeg føler jeg trenger flere plugger, og skal kjøpe en hump eller hva dere nå kaller det (oppladbar batterypack til mottaker) og litt dingsebomser?
          Siden det ikke er noe butikk på Gjøvik og postoppkrav er dyrt så er det jo bedre for meg å rett å slett reise til Lillehammer for å handle.
          Vet det er ei sjappe på Hamar også, men har hørt den er veldig hardcore.... aner ikke hva det betyr i denne sammenhengen!

          Fikk ett svar her ang plugg, var det medium jeg ble anbefalt å kjøpe?

          Om jeg skal teste litt i vinter utendørs, er det en annen type plugg jeg bør spørre etter?

          Eller er medium en plugg som funker til all slags vær?

          Takker for svar ang Jero fuel, men aner jo ikke om jeg trives med det, har kun latt bilen gå på "bukk" til nå, bortsett fra en bitteliten tur ut på gårdsplassen men fikk ikke noe inntrykk av hverken bil, ytelse eller fuel pga plass mangel.

          Med det samme jeg er inne på fuel igjen, når jeg har kikket litt gjennom tråder her så virker det jo som om 10% olje ikke er så mye, eller er det mye sett i sammenheng med nitro som er 15%??????

          Hva anbefales normalt sett, blandingsforhold mener jeg? Jeg skjønner dette ikke er ett lett spørsmål å svare på, folk her sier jo at man skal kjøre på den man føler er riktiig..... men jeg har ingen følelse for noenting!! Har jo ikke testet den ordentlig ute engang!
          Trenger en form for utgangspunkt, med nok nitro og ikke minst nok olje så jeg kan slappe av litt når det gjelder motor vedlikehold.
          Skruen skal nok holdes skrudd ut en del uansett, så jeg vet at motor får nok olje, men føler litt lost her.

          Oppsummering: Vær så snill å gi meg tips om plugger og bensin!

          Takker på forhånd for svar, det er koselig folk på dette forumet!

          Comment


          • #35
            Hei...
            Etter som jeg kan se på nettsiden til IMAX på lillehammer,så har de bare jero fuel..
            På hammar og hønefoss så har de model technics fuel..
            Jeg har blitt anbefalt her inne å bruke OS 8 medium standard plugg,den funker bra
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #36
              Stemmer det ja

              På løten, (ca. 15 min utenfor hamar) i en bitteliten rc-butikk selger de byron, og selger mange av hong-kong / kina-merkene (billigmerkene) Fuel av merke Byron, som er racing-fuel.Har masse deler der, skaffer det meste til alt. god service. (om du først skulle til hamar, er det jo ikke noe særlig omvei til løten )
              Butikken på hamar har de som du nevnte også veldig god service... du vil nok IKKE få noen kald skulder der nei

              Pluggvalg, O'donnel er jo bra iallefall skal vel ha varm - medium plugg.(??) (rett meg hvis jeg tar feil noen )




              EDIT: nå om dagen har de ikke så veldig mye fuel igjen hos Absolutt Hobby (på Hamar)
              Last edited by SAVAGEry; 27 November 2009, 17:31.
              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

              Comment


              • #37
                Takker for svar.

                Løten, det er mot Elverum ikke sant?

                Er jo interessert i rimelige alternativer, synes det blir litt latterlig å betale over 100 kroner literen for fuel siden jeg bare vil ha det litt gøy og ikke skal ha en gjennomtynt bil for best ytelse.

                MEN.... samtidig så er jeg jo interessert i en fuel som leverer, både innen ytelse og smøring.

                Fortell gjerne mer om vei beskrivelse til denne butikken på Løten.

                Tenkte jeg skulle ta en video snutt av bilen mens den står på "bukken" og legge ut her for tilbakemeldinger om hvordan motor går. Hva er policy for dette for forumet (er litt lat nå, gidder ikke sjekke gjennom reglene)?

                Det blir sikkert en litt stor fil, er det ok med megaupload, rapidhare el.?

                Jeg regner med at serveren til forumet har begrensninger ang fil størrelse?

                Comment


                • #38
                  Angående plugg,bruker selv OS#8 på alle mine totaktere uansett vær og føre.Funker til og med nogenlunde på 4-takt motor.
                  John Rune Henriksen
                  74 Mod.Oppland.

                  Comment


                  • #39
                    Løten er mot Elverum, ja. men det er like dyr fuel både Model Technics og Byron. Ligger i løten sentrum den butikken... godt gjemt ved siden av en liten kiosk. Står et skilt ved siden av døra: " Løten RC-shop"
                    Når du kommer mot løten, svinger du inn der du ser en bensin starson. mener det er Shell. En skatepark like ved.(bare så du vet at du er på riktig veg når du kommer dit )
                    Når du svinger inn der, kjører du bare rett fram på den bredeste veien der. Like før du kræsjer med et / to digert(re) hus, svinger du til venstre, hvor det ligger en coop mega butikk (eller noe) Da skal du kunne se et hvitt bygg med en liten kiosk, og til høyere for den er løten rc-shop.

                    Veldig dårlig forklart....


                    Om jeg finner adressa dit, kan jo du søke i kart på nett et eller annet sted. eller evt. slå inn på gps om du har det.
                    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                    Comment


                    • #40
                      her er nett adr til løten..
                      www.rcshop.mystore.no
                      Der finner du hvor de holder til..
                      Og masse annet gromt
                      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                      Comment


                      • #41
                        Eller så har klubben i gjøvik model technich på lager da tror jeg
                        1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by SturlaS View Post



                          Grunnen til at jeg spør er at jeg føler jeg trenger flere plugger, og skal kjøpe en hump eller hva dere nå kaller det (oppladbar batterypack til mottaker) og litt dingsebomser?
                          Siden det ikke er noe butikk på Gjøvik og postoppkrav er dyrt så er det jo bedre for meg å rett å slett reise til Lillehammer for å handle.
                          Vet det er ei sjappe på Hamar også, men har hørt den er veldig hardcore.... aner ikke hva det betyr i denne sammenhengen!



                          Takker for svar ang Jero fuel, men aner jo ikke om jeg trives med det, har kun latt bilen gå på "bukk" til nå, bortsett fra en bitteliten tur ut på gårdsplassen men fikk ikke noe inntrykk av hverken bil, ytelse eller fuel pga plass mangel.

                          Med det samme jeg er inne på fuel igjen, når jeg har kikket litt gjennom tråder her så virker det jo som om 10% olje ikke er så mye, eller er det mye sett i sammenheng med nitro som er 15%??????



                          Oppsummering: Vær så snill å gi meg tips om plugger og bensin!

                          Takker på forhånd for svar, det er koselig folk på dette forumet!


                          Heisann.
                          Ang fuel så er det vel lettest og bruke det som du har nærmest tilgang til. Har ikke noe kjennskap til Jero annet enn at jeg hørt det er ikke er så bra. Lukter vist dritt og ettersom jeg forstår.
                          Jeg personlig bruker Byron 20% nitro og 16% olje på alt jeg har og har hatt av biler og er veldig fornøyd med det. Men det er som du sier dyrt for fuel og det er det vel uansett merke tror jeg. Det er vel uansett ikke mange kronene som skiller.
                          Du kan jo kjøpe den en Large scale da, der er det bare og fylle 95 blyfri med en skvett 2taktsolje og dra i snora.

                          Ang batteripakke til mottaker så har elefun en fin en. Jeg kjøpte denne selv og kan ikke se noe negativt. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=14514&i=34&
                          Du må ha en lader i tillegg da men det er kjekt og ha. Like greit og kjøpe en som du kan lade flere ting på og gjerne samtidig.

                          Plugger har jeg ikke så mye peiling på annet enn at det fins mange forskjellige typer så der er det vel greit og ta med pluggen til en rcbutikk og høre om de har noe som passer din motor. Og hvilken type du burde ha på vinter kontra sommer.
                          Signatur
                          http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                          Comment


                          • #43
                            Tusen takk deres majestet.

                            Eneste er at den batterypakc'en vil sikkert ikke passe i boksen min. Men finner finner sikkert en som passer!

                            Ett spørsmål til når det kommer til fuel og "tuning":

                            Jeg er treig og kobla ikke dette før nå, men da jeg prøvde å stille HSN på 3,5 runder så ville den ikke starte..... da jeg skrudde den ut en halv omgang til så fyra den.
                            Er dette med HSN innstilling avhengig av nitro innhold? Husk at jeg ikke har LSN på denne bilen. Kun tomgang og HSN.

                            Har kjørt den på 4-4,5 omdreininger for å være sikker på nok smøring, nå har jeg skrudd den ned igjen på 3,5 men har ikke prøvd å starte den enda.

                            Setter pris på noen tilbake meldinger ang dette også som alt annet!

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by SturlaS View Post
                              Tusen takk deres majestet.

                              Eneste er at den batterypakc'en vil sikkert ikke passe i boksen min. Men finner finner sikkert en som passer!


                              Hvis en sånn batteripakke med 4 aa batterier passer så passer en sånn hump også. De er like store.
                              Signatur
                              http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by SturlaS View Post
                                Tusen takk deres majestet.

                                Eneste er at den batterypakc'en vil sikkert ikke passe i boksen min. Men finner finner sikkert en som passer!

                                Ett spørsmål til når det kommer til fuel og "tuning":

                                Jeg er treig og kobla ikke dette før nå, men da jeg prøvde å stille HSN på 3,5 runder så ville den ikke starte..... da jeg skrudde den ut en halv omgang til så fyra den.
                                Er dette med HSN innstilling avhengig av nitro innhold? Husk at jeg ikke har LSN på denne bilen. Kun tomgang og HSN.

                                Har kjørt den på 4-4,5 omdreininger for å være sikker på nok smøring, nå har jeg skrudd den ned igjen på 3,5 men har ikke prøvd å starte den enda.

                                Setter pris på noen tilbake meldinger ang dette også som alt annet!
                                Nå syns jeg du skal ta og lese denne tråden omigjen,fra begynnelsen!
                                Du har fått mange gode innspill her nå,men det preller vel av som vann på gåsa.? Vi anbefaler deg ikke å kjøpe et batteri uten å VITE at det passer i bilen din...
                                Hvis du har erfart at den ikke starter på 3,5 runde men starter på 4,så setter du den selvsagt på 4! Ikkesant?
                                Det er bare å komme igang..det er det du lærer av. Hvis du ikke tør eller vil skru,så er dette feil hobby!
                                Kjøp fuel med 15-20% nitro av hvilket som helst merke (unntatt Jero).Olje% trenger du ikke å tenke på...bare pass på å kjøp fuel til BIL.

                                Når det gjelder hull i karosseriet,så må du jo prøve deg frem da. Det er dine fingre som skal få tak i snora f.eks.,så hvis man har 10 tommeltotter må hullet være større enn ellers.
                                Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X