Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total noobie søker svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Lars1969 View Post
    Nå syns jeg du skal ta og lese denne tråden omigjen,fra begynnelsen!
    Du har fått mange gode innspill her nå,men det preller vel av som vann på gåsa.? Vi anbefaler deg ikke å kjøpe et batteri uten å VITE at det passer i bilen din...
    Hvis du har erfart at den ikke starter på 3,5 runde men starter på 4,så setter du den selvsagt på 4! Ikkesant?
    Det er bare å komme igang..det er det du lærer av. Hvis du ikke tør eller vil skru,så er dette feil hobby!
    Kjøp fuel med 15-20% nitro av hvilket som helst merke (unntatt Jero).Olje% trenger du ikke å tenke på...bare pass på å kjøp fuel til BIL.

    Når det gjelder hull i karosseriet,så må du jo prøve deg frem da. Det er dine fingre som skal få tak i snora f.eks.,så hvis man har 10 tommeltotter må hullet være større enn ellers.


    Se der ja!
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #47
      Hei Lars.

      Javel, jeg er vel dum som du sier, og om du mener folk som meg ikke skal teste nye ting, eller prøve å oppfylle en barndomsdrøm så bør jeg kanskje ikke det.

      Når det kommer til det med batteri, det var da til en link jeg fikk tilsendt og han har allerede svart meg å sagt at denne vil passe!!!! Hva maser du om?

      Når det gjelder HSN så spør jeg kun fordi jeg ikke har noen andre å spørre, og på minst 3 nett steder (inkludert her) så står det 3,5 runde for deretter å skru den mer ned under under tuning!!! Jeg mener det var ett legitimt spørsmål? Beklager at jeg har lyst til å være nøyaktig med det jeg driver med.

      Det med å skru, og min motvilje overfor dette, hvor har det det ifra?? Eneste spørsmålene jeg har stilt ang direkte skruing har vært sving, og det har jeg fikset nå takket være fryktelig snille folk i denne tråden!!!!

      Det med hull i karosseri var ett lite spørsmål som allerede har blitt svart på, hvorfor tar du opp det?

      Men jeg regner med at tråden vil dø ut om folk mener jeg er så plagsom og dum!

      Beklager til alle jeg har plaga, TUSEN TAKK til alle som har vær supportive og gitt meg masse hjelp!!!

      Comment


      • #48
        Originally posted by SturlaS View Post
        Hei Lars.

        Javel, jeg er vel dum som du sier, og om du mener folk som meg ikke skal teste nye ting, eller prøve å oppfylle en barndomsdrøm så bør jeg kanskje ikke det.

        Når det kommer til det med batteri, det var da til en link jeg fikk tilsendt og han har allerede svart meg å sagt at denne vil passe!!!! Hva maser du om?

        Når det gjelder HSN så spør jeg kun fordi jeg ikke har noen andre å spørre, og på minst 3 nett steder (inkludert her) så står det 3,5 runde for deretter å skru den mer ned under under tuning!!! Jeg mener det var ett legitimt spørsmål? Beklager at jeg har lyst til å være nøyaktig med det jeg driver med.

        Det med å skru, og min motvilje overfor dette, hvor har det det ifra?? Eneste spørsmålene jeg har stilt ang direkte skruing har vært sving, og det har jeg fikset nå takket være fryktelig snille folk i denne tråden!!!!

        Det med hull i karosseri var ett lite spørsmål som allerede har blitt svart på, hvorfor tar du opp det?

        Men jeg regner med at tråden vil dø ut om folk mener jeg er så plagsom og dum!

        Beklager til alle jeg har plaga, TUSEN TAKK til alle som har vær supportive og gitt meg masse hjelp!!!


        Hehe... du har da IKKE plaga NOEN SOM HELST.
        Eneste er vel at du har spurt om det samme flere ganger, som er greit

        Tror noen /du /jeg /han/de har misforstått et eller annet.

        Er litt vanskelig å svare på det med HSN, da du ikke har LSN på bilen din.... jeg visste ikke en gang at det fantes nitrobiler uten LSN før du sa det
        Bare fortsett å spør om det er noe du...


        (det er vel ingen her som prøver / er frekk eller noe)
        Last edited by SAVAGEry; 28 November 2009, 20:52.
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #49
          Heisann

          Ja, det er greitt, kanskje jeg har spurt om ting som fuel og plugger flere ganger pga nye informasjoner jeg finner. Mener jeg har prøvd å forklare hvorfor jeg har spurt om ting som det kan virke som om jeg har spurt om før.
          Men i mitt hode så er det nye spørsmål, pga nye opplysninger. Jeg skjønner at jeg kan være vanskelig innimellom men vil bare lære om dette her.

          Men det er kanskje som når man starter å søke opp sykdommer på nett, man blir dritnervøs for den minste ting!!!!!!!!!!
          Det er sånn jeg føler meg når det gjelder bilen. Tenker at om jeg gjør den minste feil så går motor til helvete!!!!

          Men om det er slik at det ikke er så nøye så lenge motor starter og høres ut til å gå greitt etter å ha kjørt en 4-5 tanker på bukk så bør jeg kanskje slappe litt av.

          Men takker ihvertfall uansett for all hjelp også skal jeg kanskje heller slappe av så lenge motor går (og prøve å finne den blå røyken alle snakker om)!

          Til Lars, beklager. Jeg følte meg bare litt angrepet, men samtidig så har du kanskje åpnet øynene mine litt også!!
          Kanskje jeg har fått all info jeg trenger, og kanskje jeg skal slutte å kikke for mye på internett om hvordan ting skal være.

          Til alle dere andre: Tusen takk for all hjelp, nå skal jeg heller bare gjøre ting ved test å feil metoden.
          Om og NÅR ting går galt og jeg ikke finner ut av det så kommer jeg heller tilbake å spør!!

          Skriv gjerne noen ord om det noe dere mener mangler i tråden som jeg burde tenke på, som ikke allerede har blitt tatt opp.

          Take care, og GOD JUL til alle sammen (mulig jeg trenger hjelp før jul, men den tid den sorg!!!!)

          Comment


          • #50
            Originally posted by SturlaS View Post
            Heisann

            Ja, det er greitt, kanskje jeg har spurt om ting som fuel og plugger flere ganger pga nye informasjoner jeg finner. Mener jeg har prøvd å forklare hvorfor jeg har spurt om ting som det kan virke som om jeg har spurt om før.
            Men i mitt hode så er det nye spørsmål, pga nye opplysninger. Jeg skjønner at jeg kan være vanskelig innimellom men vil bare lære om dette her.

            Men det er kanskje som når man starter å søke opp sykdommer på nett, man blir dritnervøs for den minste ting!!!!!!!!!!
            Det er sånn jeg føler meg når det gjelder bilen. Tenker at om jeg gjør den minste feil så går motor til helvete!!!!

            Men om det er slik at det ikke er så nøye så lenge motor starter og høres ut til å gå greitt etter å ha kjørt en 4-5 tanker på bukk så bør jeg kanskje slappe litt av.

            Men takker ihvertfall uansett for all hjelp også skal jeg kanskje heller slappe av så lenge motor går (og prøve å finne den blå røyken alle snakker om)!

            Til Lars, beklager. Jeg følte meg bare litt angrepet, men samtidig så har du kanskje åpnet øynene mine litt også!!
            Kanskje jeg har fått all info jeg trenger, og kanskje jeg skal slutte å kikke for mye på internett om hvordan ting skal være.

            Til alle dere andre: Tusen takk for all hjelp, nå skal jeg heller bare gjøre ting ved test å feil metoden.
            Om og NÅR ting går galt og jeg ikke finner ut av det så kommer jeg heller tilbake å spør!!

            Skriv gjerne noen ord om det noe dere mener mangler i tråden som jeg burde tenke på, som ikke allerede har blitt tatt opp.

            Take care, og GOD JUL til alle sammen (mulig jeg trenger hjelp før jul, men den tid den sorg!!!!)

            Det er helt normalt at vi nybegynnere er redde for at motoren skal gå føyka med engang..
            For min del så har jeg fått kjempe hjelp av de rutinerte kara her inne,der i blandt Lars..
            Det han mener er at du og jeg ikke skal henge oss opp i grunninnstillinga på motoren,kjør med den der den starter og går,der er utgangs punktet nå på din motor,for det hjelper ikke om grunninnstillinga sier noe annet,det har jeg oppdaget med min motor,jeg er ca 1omd mer ut på justering en det de sier i manualen..
            Etter som jeg har skjønt så er du også på mer omd en det som kan være utgangs punktet,da burde du se at det kommer eksos ut da?
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #51
              Sturla; Det er jeg som skal beklage her. Var ikke meninga at du skulle ta det så ille opp.Sorry! Fint at du tok poenget mitt da
              Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

              Comment


              • #52
                Hei Ola

                Joda, jeg ser nok litt røyk, men har bare hatt den på bukk innendørs, vet ikke om det er avgjørende.

                Ettersom jeg leser så skal det være en tydelig stripe med blå røyk, men den kommer kanskje frem først når man kjører bilen! Har sett noen youtube videoer, og der ser man jo røyk verre enn etter enn bilcross bil!

                Som du sier, jeg har kjørt med opptil 4,5 omdreining, kanskje mer enn det også innimellom (på bukk vel å merke), så ville uansett være sikker på den fikk rik nok blanding! Drypper nå nok ifra potta, og motor lever, så den bør ha fått nok smøring!!!!

                Nå får jeg bare prøve å få kjøpt de siste dingsebomsene og få tettet her og der for veske også finne ett passende sted å teste og rase fra meg litt før det blir for kaldt og kommer for mye snø!

                Comment


                • #53
                  Høres bra ut
                  Som nevnt tidligere, bare bilen starter og går så......
                  Lykke til !!!
                  Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                  Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by SturlaS View Post
                    Hei Ola

                    Joda, jeg ser nok litt røyk, men har bare hatt den på bukk innendørs, vet ikke om det er avgjørende.

                    Ettersom jeg leser så skal det være en tydelig stripe med blå røyk, men den kommer kanskje frem først når man kjører bilen! Har sett noen youtube videoer, og der ser man jo røyk verre enn etter enn bilcross bil!

                    Som du sier, jeg har kjørt med opptil 4,5 omdreining, kanskje mer enn det også innimellom (på bukk vel å merke), så ville uansett være sikker på den fikk rik nok blanding! Drypper nå nok ifra potta, og motor lever, så den bør ha fått nok smøring!!!!

                    Nå får jeg bare prøve å få kjøpt de siste dingsebomsene og få tettet her og der for veske også finne ett passende sted å teste og rase fra meg litt før det blir for kaldt og kommer for mye snø!

                    Hei..
                    Du vil nok merke stor forskjell når du kommer ut og kjører bilen,da blir det mer motstand i motoren,den kommer kanskje til å vil kveles da,da må du nok justere den litt inn igjen tenker jeg,men det merker du da.. Hver forbredt på at kulda innvirker på motor og fuel,kan bli vanskeligere å starte hvis fuelen er kald..
                    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                    Comment


                    • #55
                      Når bilen står og går på "frie hjul" så spytter den mer nitro ut av potta enn den lager blårøyk.(hvis du skjønner).
                      Altså,når bilen står på en bukk med hjula hevet over bakken får den jo ikke motstand. Det beste for en motor under innkjøring er vel at den blir tyna mer og mer etterhvert. Og da ikke med hjula over bakken. Kjør gjerne bilen på en parkeringsplass eller lignende med litt mer gasspådrag etter hver tank og ytelsene vil stige og du kan begynne og justere fuelen.
                      Dette med fueljustering er ganske følsomt så det finnes vel ingen fasit akkurat men etterhvert som du kjører får du mer og mer kjennskap til bilen og du vet hva som skal til for og få akkurat din bil til og gå slik du vil at den skal gå.
                      Signatur
                      http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                      Comment


                      • #56
                        Og uansett hva folk sier så er det bare og komme med spørsmål eller synspunkter. Det er vel derfor det finnes nettforum?

                        Alle har vært nybegynnere engang og ikke alle ser like lett på det og skru fra hverandre en bil for så og skru den sammen igjen så hvorfor ikke la en kar stille de spørsmål han føler han må stille?
                        Signatur
                        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                        Comment


                        • #57
                          Takk igjen deres majestet (eller foretrekker du cris?)!)

                          Har tatt livet med ro i helgen og ikke rørt bilen, tror jeg skal vente til batterypacken er kjøpt... er litt nervøs for at bilen skal gå tom for strøm, det er også noe som folk advarer mot på nett og jeg blir nervøs for!!

                          Ett spørsmål kunne jeg tenke meg å få ett svar på:

                          Fredrik hadde ikke hørt om biler/motorer uten LSN, er dette fryktelig uvanlig? (Vet at jeg har spurt om dette også før, men føler ikke jeg har fått noe direkte svar på det)

                          Er det noe spesielt jeg skal tenke på siden jeg da kun har HSN og IKKE LSN?? Eller er dette en nybegynner motor, så den da er enklere å håndtere fordi det er en ting mindre å justere på?

                          Har veldig lyst til å høre synspunkter på dette! Ihvertfall siden jeg egentlig ikke vet hva HSN gjør (i mitt hode så har jeg fått for meg at den kun styrer hvor mye fuel motor får, og tydeligvis er med på å avgjøre hvor mye olje den får....... noe som jo sier seg selv ettersom oljen befinner seg i fuelen!!!!) Ler litt av meg selv nå.... noen ting må man bare skrive eller si høyt til seg selv før man finner ut hvor treig man er!!!!hehehe

                          Hva LSN gjør har jeg ingen aning om..... ikke at det betyr noe heller kanskje, siden jeg ikke har det..... bare for å ha sagt det for tredje gang i denne posten!

                          Lars, kom gjerne med innspill her, jeg beklager igjen for at jeg tok av litt igår..... hadde en dårlig dag men som du fant ut, jeg skjønte hva du mente!

                          Ellers så er planen å bare fyre svineriet opp, ha HSN ute maks (dere skjønner hva jeg mener!hehe) og jeg hører vel om den går rent eller ikke.... omtrent som med moped i gode gamle dager!! Så får jeg bare ta det derfra.

                          Comment


                          • #58
                            Hei du!


                            Har sett over det bildet du la ved i første post... det ser da ut som du har en LSN??

                            Se bilde, jeg har ringet rundt der jeg syntes at jeg så den, på bilene mine har iallefall LSN vært på det stedet




                            Click image for larger version

Name:	Hjelpe enfyr på radiostyrt.no.JPG
Views:	1
Size:	82.9 KB
ID:	765505
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment


                            • #59
                              Huff, er ikke lett å være nybegynner nei... Er vel egentlig litt nybegynner jeg også.
                              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                              Comment


                              • #60
                                LSN,lowspeedneedle,regulerer fuelinntaket på lavt turtall,opp til ca. 50%
                                HSN,highspeedneedle,regulerer fuelinntaket på høyt turtall,fra ca. 50-100% ,for å si det litt enkelt.
                                Noen forgassere har også en tredje nål(skrue),såkallt midrangeneedle,som da påvirker mellomregisteret,altså +/- 50% turtall.

                                Jeg veit ikke hvor vanlig (eller uvanlig) det er med kun HSN som på motoren din,men det bør forenkle tuning en del. Altså bare en fordel!

                                OOPS..så ikke innlegget til savagery der..
                                Last edited by Lars1969; 29 November 2009, 19:11. Reason: Rettelse
                                Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X