Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total noobie søker svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Når du har montert failsafen i motakeren,servo kablen til gass/brems til failsafen,da kan du gjøre følgende for å sjekke om det virker: slå av senderen,da skal servoen sette bremsene på,slå på senderen igjen,da skal servoen gå tilbake i nøytral.... Etter som jeg kan sjønne,så skal failsafen din blinke langsomt når den er i bruk.
    Det kan være du må holde bremsen inne på senderen til failsafen slutter å blinke fort,men den skal nok blinke hele tiden antar jeg. Håper dette kan hjelpe deg..
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • Hei Olaf

      Hmmm... enten så gjør jeg noe fundamentalt galt, eller så er det noe som ikke henger på greip her.

      Gjorde som du sa, testet med å holde bremsen inne i over ett minutt men den den blinker like raskt.... regner med at normal blinking er sånn ca en gang i sekundet?

      Testet med å slå av sender og da gikk servo rett i FULL GASS!!!!!

      Enten så er det noe ledninger her som ikke er koblet som de skal eller så har jeg misforstått hvordan dette skal fungere!

      Comment


      • Jøsseball, det var da rart.. Det skal jo bare være og koble den til, holde brems inne og trykke på en liten knapp på failsafen til den begynner og blinke hurtig også slippe.

        Det er hvertfall sånn på alt av failsafe jeg har satt opp.
        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

        Comment


        • Hmmmmmmm,den virker,men feil vei..
          Prøv om senderen virker rett vei også,sånn at den ikke må reverseres på senderen..
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • Chris, takk skal du ha! Takk til deg også Olaf, selvfølgelig!

            Det var en liten greie som så ut som en liten transponder eller hva det nå heter.... falt meg ikke inn at det det var en knapp!!!

            Nå går servo til brems når jeg slår av sender!!!!!

            Comment


            • Kjempe bra
              Da er det bare å kjøre som en gris,hehe
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • Hyggelig og stå til tjeneste.. (giro er på vei i posten )


                Tut og
                Signatur
                http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                Comment


                • Hei igjen!

                  Da er newbien på ukjent grunn igjen. Var ute å testet den og plutselig så stopper bilen (ikke motor), må kun ha litt pådrag på gass da går den fremover, men gasser jeg (ikke så mye som til andregir) så stopper bilen og motor bare ruser seg opp???
                  Jeg har vel skjønt såpass etterhvert at dette har noe med girkasse/diffensial å gjøre, men..... hva skal jeg se etter om jeg skrur ifrahverandre denne totalt?
                  Har sendt med ett bilde her:

                  1. Hva er egentlig dette, og hva er funsksjonen?
                  2. Egentlig det samme spørsmålet som på nr 1?

                  Er det mulig at det kun er noe justeringer jeg kan gjøre på ett av disse stedene?



                  Comment


                  • Hallo..
                    Nå får jeg ikke sett bildet ditt,men kan du se om akslingene ut fra girkassa går rundt,for det kan være sett skruene som har løsnet også,sånn at akslingene spinner rundt inni de festene som mellomakslingene går inni..
                    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                    Comment


                    • Nja.... men da skulle vel ikke bilen gått fremover på lavt turtall?? Men mener du da festene inn mot girkassa eller selve akslene ut mot hjula?

                      Skjønner hva du mener med bildet, det står kun som farget skrift når jeg sjekker det, det kommer ikke opp som tumbnail.

                      Men, du har mer greie på dette enn meg, skal ta en oppstart og se hva som foregår!

                      Comment


                      • Festene inn mot girkassa i midten av bilen..
                        Det du kan gjøre er at du dytter bilen bort over uten motoren i gang,da skal alt drivverk gå rundt.
                        Da ser du eventuelt hvor feilen er..
                        Kan også være cluthen din som ikke virker som den skal..
                        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                        Comment


                        • Det ser ut som om alt virker på "bar bakke", drev går rundt og det sperrer i revers.

                          Er det noen måte jeg kan sende deg bildet jeg snakker om siden du ikke ser det?

                          Comment


                          • kan sende til
                            Det er bremsene,det fungerer sånn at når du gir gass,så skal bremsestaget bli skyvet fremover,når du bremser,så skal den bli dratt bakover..
                            Last edited by olafand2; 17 April 2010, 18:18.
                            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                            Comment


                            • Hmmmm...... prøvde akkurat å ta ut bilen for å starte den opp, men..... det er tydeligvis noe i veien med clutchen (regner jeg med) for når jeg drar i snora så er ikke bilen i fri lenger!!! Hjula dras med rundt.

                              Er dette noe jeg kan skru opp og kikke på selv? I så fall er det noen eksakte ting jeg skal kikke etter?

                              Skal det ikke være mulig å kunne kjøre en tank engang med en sånn bil uten at problemer dukker opp!? Greitt nok at dere sier at mekking følger med hobbien, men det får nå nesten være grenser!hehehe

                              Comment


                              • Me at den går litt på lite gass,så tyder det på at den kan slure på clutchen også.
                                Prøv å hold hjula fri fra bakken,se om den da drar med seg hjula..
                                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X