Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå har jeg noe mer enn savagen som kan ha godt av å ha ekstern power til receiver og servoer

    Et fly som går tom på vanlig strøm, men likevel har et lite batteri til receiver og servoer, løper jo litt mindre risiko for å se ut som en stein i fritt fall om den går tom for strøm....

    Forresten, hvorfor er du redd for å ha ett lipo i en nitrobil? Det funker jo greit i alt av elektrobiler uten at biler selvantenner av den grunn. Og at den har 7.4v er jo faktisk ikke et problem med en UBEC. En ubec er forresten smme saken som sitter i f.eks mamba monster ESC'en, som gjør at mottegeren kan bruke kjørebatteriet, altså får strøm fra escen som er senka til 6v.
    Last edited by Polardegos; 29 May 2011, 19:53.
    HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

    Comment


    • Originally posted by Polardegos View Post
      Nå har jeg noe mer enn savagen som kan ha godt av å ha ekstern power til receiver og servoer

      Et fly som går tom på vanlig strøm, men likevel har et lite batteri til receiver og servoer, løper jo litt mindre risiko for å se ut som en stein i fritt fall om den går tom for strøm....

      Forresten, hvorfor er du redd for å ha ett lipo i en nitrobil? Det funker jo greit i alt av elektrobiler uten at biler selvantenner av den grunn. Og at den har 7.4v er jo faktisk ikke et problem med en UBEC. En ubec er forresten smme saken som sitter i f.eks mamba monster ESC'en, som gjør at mottegeren kan bruke kjørebatteriet, altså får strøm fra escen som er senka til 6v.
      jo jo sant nok.... mere plassen jeg tenker på, eller mangelen på den.... Ved bruk av lipo så trenger man i tillegg en eller annen regulator som man slipper ved LIFE..... I tillegg må man jo vurdere en cut-off i tillegg på begge deler...
      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

      Comment


      • Originally posted by Golfie View Post
        Jeg er litt skeptisk til lipo som mottakerbatteri. Grunnen er volten og de noe skumle egenskapene til lipo..... Det e jo servoer å få nå som tåler 7,4,men mottakeren ville jeg vært redd for...... LIFE (6,6v)derimot er jeg virkelig på jakt etter, men batteriboksen i d8/d8t er så forbanna liten at det er tinærmet umulig å finne noe som passer uten å modde... Men for deg, kenneth, og andre med store radiobokser på bl.a. savage så ville jo LIFE vært midt i blinke
        Fleste mottakere takler faktiskt oppimot 9v :P så det er ikke noe problem... bare les deg frem på din mottaker.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • skal vi få til et stort bra oppmøte på tau til helgen? blir været slik aviser allerede skriver kan vi jo ta med badebuksene
          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
          Futaba 4pk

          Comment


          • Rune, hobbyking har flere mottagerbatterier laget med 6.6v, de fleste av dem er ca 65mm lange. Vet ikke hvor stor batteriboksen er der du trenger de, men 65mm er vel omtrent like stort som en vanlig 5 cellers NiMH hump. Klarer ikke å se at de er LiFe, selvom de ligger under LiFe i menyen, men 6.6v er de i allefall....

            Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


            Forresten; legg merke til vekta på de batteriene... En av grunnene til at jeg ikke vil ha LiFe. Fe betyr jo jern, så ikke så rart at de veier litt
            HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

            Comment


            • Originally posted by Polardegos View Post
              Rune, hobbyking har flere mottagerbatterier laget med 6.6v, de fleste av dem er ca 65mm lange. Vet ikke hvor stor batteriboksen er der du trenger de, men 65mm er vel omtrent like stort som en vanlig 5 cellers NiMH hump. Klarer ikke å se at de er LiFe, selvom de ligger under LiFe i menyen, men 6.6v er de i allefall....

              http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...8&ParentCat=85
              6,6v er life, Vist ikke hadde dem vert 7.2v lipo
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • Originally posted by GrEmLiNgS View Post
                skal vi få til et stort bra oppmøte på tau til helgen? blir været slik aviser allerede skriver kan vi jo ta med badebuksene
                Vist noen kan plukke meg opp, Så kan jeg fint være med vil jeg tro, Iallefall en dag
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • Originally posted by xillianto View Post
                  6,6v er life, Vist ikke hadde dem vert 7.2v lipo
                  Og det er noe du kan si helt sikkert?

                  i beskrivelsen: ... uses genuine Enerland Lithium Ion~A123 Cells....
                  Der står det altså lithium ion, ikke lithium feron, derfor kan ikke jeg si at jeg er sikker Men for all del, all fornuft tilsier at et batteri på 6.6v bygd av a123 celler, er et life, men.... som sagt, det står ikke, og da vil ikke jeg si at "JO DET ER!"
                  HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                  Comment


                  • Originally posted by Polardegos View Post
                    Rune, hobbyking har flere mottagerbatterier laget med 6.6v, de fleste av dem er ca 65mm lange. Vet ikke hvor stor batteriboksen er der du trenger de, men 65mm er vel omtrent like stort som en vanlig 5 cellers NiMH hump. Klarer ikke å se at de er LiFe, selvom de ligger under LiFe i menyen, men 6.6v er de i allefall....

                    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


                    Forresten; legg merke til vekta på de batteriene... En av grunnene til at jeg ikke vil ha LiFe. Fe betyr jo jern, så ikke så rart at de veier litt
                    Er ikke d en del større enn NIMH packene? Trodde de var 50x30x32?? mens Lifen her er 69x54x29....
                    Noen som kan må NIMH packen litt kjapt, så slipper jeg skru opp??? LIFEn på Hobbyking dukket opp med tilbud på $38 istedenfor $58!! Det må sies å være greit avslag
                    [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                    Comment


                    • DAMN!!! Tviler på jeg kan til helgen... Monica jobber, og vi har besøk fra østlandet...... men skal aldri si aldri hva jeg får til.. om ikke mer enn noen timer
                      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                      Comment


                      • Originally posted by Golfie View Post
                        DAMN!!! Tviler på jeg kan til helgen... Monica jobber, og vi har besøk fra østlandet...... men skal aldri si aldri hva jeg får til.. om ikke mer enn noen timer
                        Synd nå som det ser ut til at godværet endelig viser seg litt....
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • Originally posted by Golfie View Post
                          Er ikke d en del større enn NIMH packene? Trodde de var 50x30x32?? mens Lifen her er 69x54x29....
                          Noen som kan må NIMH packen litt kjapt, så slipper jeg skru opp??? LIFEn på Hobbyking dukket opp med tilbud på $38 istedenfor $58!! Det må sies å være greit avslag
                          Tilbudet går ikke bort så lenge du ikke forlater siden... men den dukker kun opp en gang (mine batterier ligger ute i bilen...)
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • Originally posted by xillianto View Post
                            Synd nå som det ser ut til at godværet endelig viser seg litt....
                            Jaja din kødd!!!! Rubb it in!! lol
                            [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                            Comment


                            • kan me ta d på fredag då? då e eg me å eg må bruga litt peng på buggyshop og
                              Sbach 342 balsa,Sbach 342 EPP,3DHS Extra 300 EPP,Align T-Rex 500E
                              +++++++Spectrum DX6iGoProHDHero
                              Kyosho UltimaSC(VXL-3S)Tamiya TT01Mini-Z AWDMini-Z MR02 x 2

                              Comment


                              • Originally posted by Thomas85 View Post
                                kan me ta d på fredag då? då e eg me å eg må bruga litt peng på buggyshop og
                                fredag jobbe jo folk! så då er det jo mer gunstig å ta det på lørdag eller søndag. Får vi flere timer å kjøre på!
                                Buggyshop har åpent 24/7 så lenge du bare gir beskjed hva du skal ha han tar det med bort på banen til deg
                                HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                                Futaba 4pk

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X