Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haha, så har du 3600 kv, jeg har 2200 kv motor.... Så i bunn og grunn ikke da du har nesten dobbelt så mye RPM pr volt...


    Fikk ikke lov og skifte pinion vistnok.. Skulle skifte fra 15 til 20t pinion, men skrua som holder original pinion står bom fast... Vurderer på om jeg må bruke "grisepikk" og rett og slett presse av hele pinion... men er redd for at motor stanga ikke takler det.

    Faens HPI som har limt skrua deluxe... Prøvd og varme den og alt.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • Originally posted by atledreier View Post
      Juksemaker!
      Du skulle hatt Rune sitt batteri lager.... aldri blitt ferdig og kjøre :P
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • så du kappa mere en bare ribbene på motoren ? altså litt igjennom selve motoren ?
        løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

        Comment


        • Aldri helt skjønt det der kv opplegget.... Får du da mer moment per volt, eller? Må lese meg litt opp på børsteløse specs. Er godt planta i 4-takt terminologi jeg, elektro er over my head.
          Atle Dreier, Sandnes, 1974
          Tamiya TT-01 RX-7
          Traxxas Slash 4x4

          Comment


          • Ikke moment, Men rpm...

            1000 kv betyr 1000 rpm pr volt, ergo 3600 kv x 11.1v = 39960 rpm
            2200 kv x 11.1v = 24420 rpm
            2200 kv x 14.8v = 32560 rpm
            2200 kv x 18.5v = 40700 rpm <-- Der havner jeg i nærheten av din rpm på 11.1v (3s lipo)
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • Originally posted by atledreier View Post
              Aldri helt skjønt det der kv opplegget.... Får du da mer moment per volt, eller? Må lese meg litt opp på børsteløse specs. Er godt planta i 4-takt terminologi jeg, elektro er over my head.
              jo høyere KV jo mere RPM på topp, vis du har et 11.1v lipo batteri som driver en 5000kv motor = 11.v ganger 5000 så har du høyeste turtall. ( men så må du gange med de ekstra volta du får av et full lada batteri... )
              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

              Comment


              • Skulle gjerne sett en 3900 kv motor på 6s :P Daaaamn det hadde flydd
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • hehe. traxxas har kommet med vanntet Velineon system som tåler 6s
                  løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                  Comment


                  • Originally posted by martin1996 View Post
                    hehe. traxxas har kommet med vanntet Velineon system som tåler 6s
                    Hva takler det da ? og hva gir det ? MEGET intr om det kan gi litt kickoff til 2200kv motoren !
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • Originally posted by xillianto View Post
                      Hva takler det da ? og hva gir det ? MEGET intr om det kan gi litt kickoff til 2200kv motoren !
                      du vet at Vellineon er 1/10 stuff ikkje sant ? :P
                      de har egentlig ikkje kommet ut med det, siden det står orginalt i en båt for øyeblikket.
                      løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                      Comment


                      • Nok en vellykket dag på stranda! MASSE folk som ble stående og se på, og nok en gang masse positiv oppmerksomhet. Hvis vi hadde hatt et banner eller en plakat/promomateriell kunne vi rekruttert som juling.

                        Ingenting gikk i stykker i dag heller, og bilen går fremdeles bra.

                        Klarte å kjøre fra fotobaggen min i dag da, det var litt kjipt. Men det var flere andre som fotograferte når vi hoppet og koste oss.
                        Atle Dreier, Sandnes, 1974
                        Tamiya TT-01 RX-7
                        Traxxas Slash 4x4

                        Comment


                        • Helt enig, flott dag skulle hatt en spade som sagt og lagd litt mer hopp ellers flott


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • Har en kryssfinerplate jeg kan ta med neste gang, og en spade, så blir det Hopp & Sprett AS.
                            Atle Dreier, Sandnes, 1974
                            Tamiya TT-01 RX-7
                            Traxxas Slash 4x4

                            Comment


                            • Det hadde vert glimrende grave ned kanten 2 cm og avgårde kåre


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              | Spektrum DX8|
                              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                              Comment


                              • Woop! Då har me ein plan te neste gang.
                                Atle Dreier, Sandnes, 1974
                                Tamiya TT-01 RX-7
                                Traxxas Slash 4x4

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X